AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Hva er deres beste tips for når dere selv er dausjuke og er alene med ungene? Barna er ikke i form til barnehage, de eldste tar det med ro og kan vente, men hun på 1 år må konstant passes på og løpes etter. Sitter ikke i ro 1 sekund. Er så syk at jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå 😭 Har sikkert 40 i feber og kjennes ut som at jeg svimer av hver gang jeg reiser meg. Har ingen til å hjelpe meg i dag. Tips og triks? Utenom kjeks, godteri og fri skjermtid, det hjelper ikke på 1åringen. Anonymkode: 4978b...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Finn en madrass og dyne og legg deg på stuegulvet med leker rundt, så minsten kan bare holde på rundt deg. Anonymkode: c381b...cde 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Legg deg på gulvet med den lille og så leker dere der. Har du ingen som kan komme å ta en tur ut med hun minste? Hvis hun er i god form så har hun nok behov for å få ut litt energi. Anonymkode: 08023...0b2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Paracet x 2 for å få ned feberen, er jo den som slår en helt ut. Alt blir litt bedre når feberen forsvinner/minsker. Ellers som de over skriver, stor madrass på gulvet, alt av leker rundt, tv på, og la minstemann «styre» rundt deg. Anonymkode: 12d13...577 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Er du alene eller har du en samboer/far til barna? Da får vel han være hjemme fra jobb vel? Anonymkode: 12d13...577
Beloved Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Finner frem noen "nye" og fristende leker (jeg pleier å rotere lekene med et par måneders mellomrom sånn at det alltid står noe "nytt" lett tilgjengelig på loftet), låser dørene inn til stua (stua er allerede barnesikret), og legger meg på sofaen. Har gjerne klar flasker med vann til barna, og litt snacks/frukt innenfor rekkevidde dersom de maser på det også. Og gir fullstendig blaffen i gode kostholdsråd og ryddighet den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Barn i lekegrind ved sofaen hvor jeg ligger. De andre leker for seg selv, eller hviler i sofaen. Står opp og lager mat, så tilbake til sofaen. Anonymkode: ba170...9a3 1
Kaisada Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 lag en barnevennlig "base", som er gjerdet inn med det du har av møbler. Forklar barna at idag skal dere leke barnehage i base1. Ha tilgjengelig leker og tegneark, bøker mm. Madrasser på gulv og en skikkelig kosehule. Forklar alt du kan at idag er det litt annerledes dag, hvor mamma ikke er den supermamma som hun pleier å være, for nå er mamma syk. Hvis dere skal leke noe kan det være, "mamma er syk og må ha hjelp av alle". Kanskje de større barna kan hjelpe til litt. Uff dette er en sånn dag du sikkert ikke tror vil gå over, og om jeg hadde kunnet hadde jeg vært der. Er det ingen som kan hjelpe deg noe idag? Besteforeldre, tanter, søsken, venninner el? Ta Paracet om du kan, og få i deg nok væske. Jeg heier på deg🥰 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 Hvor gammel er eldste? Anonymkode: d9061...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå