AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Lønningsdag og da sjekker jeg alltid kontoen for å sjekke at trekkene går som vanlig etc. Lønna pleier å være på konto rett etter klokken 06 men den har enda ikke tikket inn...? Noen fler? Forstår det kan være bankavhengig men nå er klokken over 7, dagen er jo igang tenker jeg . Aldri opplevd dette før. Samme arbeidsted og bank i snart 10 år. Anonymkode: 09f37...463
smurfebuss Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Sikkert litt treig overføring i dag - da får du det på neste godskrivingstidspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 smurfebuss skrev (58 minutter siden): Sikkert litt treig overføring i dag - da får du det på neste godskrivingstidspunkt. Får håpe på det. Den har enda ikke kommet, veldig merkelig.. Anonymkode: 09f37...463
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Den er nok på vei. Ble stressa selv en gang, hadde verken fått lønnsslipp eller lønn langt utpå lønningsdag, selv om den pleide å være på plass fra morgenen. Forhørte meg med kollegene mine siden jeg var ganske ny, og det kunne visst hende iblant at det ikke var klart før nærmere arbeidsdagens slutt. Anonymkode: 58522...e89
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Jeg jobber på st Olavs og fikk min i går kveld. Hør med kolleger om de har fått? Anonymkode: c0d9e...aa0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Går det faktisk an å bli stressa for at man ikke har lønn på konto kl 06 om morgenen...?? Anonymkode: 4be71...b96 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går det faktisk an å bli stressa for at man ikke har lønn på konto kl 06 om morgenen...?? Anonymkode: 4be71...b96 Ja jeg blir det. Jeg liker at ting er i orden og at de er slik de pleier å være. Har som sagt aldri opplevd dette før. Jeg liker å vite at jeg kan stole på systemer etc. Jeg stresser ikke fordi jeg ikke har penger, der er jeg heldig. Men jeg blir stressa når ting ikke går som planlagt eller slik de pleier å være. Anonymkode: 09f37...463 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går det faktisk an å bli stressa for at man ikke har lønn på konto kl 06 om morgenen...?? Anonymkode: 4be71...b96 Ja, det er faktisk ganske viktig for mennesker å få pengene de trenger til riktig tid… Anonymkode: c66e8...c26 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobber på st Olavs og fikk min i går kveld. Hør med kolleger om de har fått? Anonymkode: c0d9e...aa0 Takk for svar! Om lønna ikke har tikket inn når klokken bikker 12 idag så sender jeg nok en melding til en kollega (jeg har fri idag). Anonymkode: 09f37...463
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Hørtes veldig tungvindt ut å stresse seg opp over dette. Lønnskjøringer kan støte på utfordringer de og, selv om det er snakk om en stor og solid organisasjon. Dersom det er virkelige problemer og de ikke rekker det i løpet av dagen vil dere garantert få beskjed. Anonymkode: 09b92...cac 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hørtes veldig tungvindt ut å stresse seg opp over dette. Lønnskjøringer kan støte på utfordringer de og, selv om det er snakk om en stor og solid organisasjon. Dersom det er virkelige problemer og de ikke rekker det i løpet av dagen vil dere garantert få beskjed. Anonymkode: 09b92...cac Tungvindt? Altså, jeg synes enkelte her stiller svært lave krav til sine arbeidsgivere og systemer. Selvfølgelig må vi kunne stole på at vi får lønnen vår den dagen vi skal! Ja, klokken er "bare" 9 nå. Men allikevel?! Det er vel ikke vanlig at lønna kommer på ettermiddagen på lønningsdagen vel? Eller er jeg bare bortskjemt med at jeg alltid har fått lønna mi før klokken 6 de 9 årene jeg har jobbet på St.Olavs? Tenker på de som er helt avhengig av å få penger inn idag, som går helgen i møte med minus på kontoen f.eks. Ja pengene kan komme iløpet av de neste timene..Derfor mener jeg man må kunne stole fullt på systemene. Anonymkode: 09f37...463 2
anon321 Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 Selv om man som oftest før lønn ved den første kjøringen til bankene, så er det ikke før etter kl 16:00 at man ikke har fått lønn pr definisjon. 99.99% av tiden så er det bare at din transaksjon ikke kom med forrige kjøring. Det varierer litt fra bank til bank, men det vanlige er 5 kjøringer pr dag: 0615 - 0910 - 1145 - 1345 og 1600 er gjeldende for DnB. Tålmodighet er en dyd 👍 3
anon321 Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tungvindt? Altså, jeg synes enkelte her stiller svært lave krav til sine arbeidsgivere og systemer. Selvfølgelig må vi kunne stole på at vi får lønnen vår den dagen vi skal! Ja, klokken er "bare" 9 nå. Men allikevel?! Det er vel ikke vanlig at lønna kommer på ettermiddagen på lønningsdagen vel? Eller er jeg bare bortskjemt med at jeg alltid har fått lønna mi før klokken 6 de 9 årene jeg har jobbet på St.Olavs? Tenker på de som er helt avhengig av å få penger inn idag, som går helgen i møte med minus på kontoen f.eks. Ja pengene kan komme iløpet av de neste timene..Derfor mener jeg man må kunne stole fullt på systemene. Anonymkode: 09f37...463 Som nevnt under: Lønnen er ikke forsinket før siste kjøring fra banken er gjort. Arbeidsgiver har ingen kontroll på når banken din gjennomfører transaksjonen på utbetalingsdagen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 anon321 skrev (Akkurat nå): Som nevnt under: Lønnen er ikke forsinket før siste kjøring fra banken er gjort. Arbeidsgiver har ingen kontroll på når banken din gjennomfører transaksjonen på utbetalingsdagen. Takk for god forklaring 😊👍 Anonymkode: 09f37...463
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lønningsdag og da sjekker jeg alltid kontoen for å sjekke at trekkene går som vanlig etc. Lønna pleier å være på konto rett etter klokken 06 men den har enda ikke tikket inn...? Noen fler? Forstår det kan være bankavhengig men nå er klokken over 7, dagen er jo igang tenker jeg . Aldri opplevd dette før. Samme arbeidsted og bank i snart 10 år. Anonymkode: 09f37...463 Har opplevd det samme og da har det vært feil hos banken. Var på plass innen et par timer. Anonymkode: c302d...f66
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Har du Danske bank? Jobber ved et annet HF og her står følgende på intranett: "Det er forsinkelser med utbetaling av lønn fra Danske bank. Vi er varslet om disse problemene og har vært i kontakt med banken. Feilen ligger internt hos banken og de jobber med å rette det. Vi kommer tilbake med videre informasjon så fort dette foreligger." Anonymkode: 0e052...fa5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l3dRX9/danske-bank-har-problemer Anonymkode: c66e8...c26
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du Danske bank? Jobber ved et annet HF og her står følgende på intranett: "Det er forsinkelser med utbetaling av lønn fra Danske bank. Vi er varslet om disse problemene og har vært i kontakt med banken. Feilen ligger internt hos banken og de jobber med å rette det. Vi kommer tilbake med videre informasjon så fort dette foreligger." Anonymkode: 0e052...fa5 Ja det har jeg 😊 Så da er det altså en feil. Kjekt å vite hva årsaken er 😊👍 Anonymkode: 09f37...463
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er faktisk ganske viktig for mennesker å få pengene de trenger til riktig tid… Anonymkode: c66e8...c26 Riktig tid må vel være riktig dag, det kan da ikke spille noen rolle om pengene kommer kl.6.00 eller kl.9.30. Anonymkode: dff38...18f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Riktig tid må vel være riktig dag, det kan da ikke spille noen rolle om pengene kommer kl.6.00 eller kl.9.30. Anonymkode: dff38...18f Om man er vant til at pengene/lønna har vært klar på kontoen ca klokka 06 hver lønningsdag i nesten 10 år så er det ikke så rart om man reagerer. Synes jeg da. Anonymkode: 09f37...463 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå