AnonymBruker Skrevet 12. januar #21 Del Skrevet 12. januar For woke er definitivt verst. Anonymkode: 46ea8...d8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #22 Del Skrevet 12. januar Det der er begrep jeg ikke bruker eller forholder meg til. Er ikke så dumt at jeg tror et menneske er enten sånn eller sånn i alle saker. Orker ikke dette krenkesamfunnet der andre skal tolke det jeg sier og tillegg det sine egne meninger. Anonymkode: b7133...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #23 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er temmelig ironisk å snakke om andres plikt til å oppføre seg anstendig, samtidig som man selv kaller andre for neger. Det er ikke anstendighet eller å vise at noen har like stor verdi når man bruker betegnelser på andre som de selv ikke ønsker. Du kan si at du mener andre har like stor verdi, men du motbeviser dette gjennom dine handlinger. Anonymkode: e3c7a...2ca Ganske mange blir kalt ting de ikke ønsker selv. I denne tråden har man kalt woke-kritikere for rasister, homofobe, intolerante… Jeg tenker at å bruke ordet neger er litt som å bruke ordet gammel. Det formidler en konkret mening. Samtidig er det noen som blir lei seg av å bli kalt det. Men noen kaller seg også selv det. Det gjør det litt kilent, og den enkle løsningen er å bare omskrive det så ingen blir støtt («ny landsmann» og «moden») og så kan vi tenke det samme inne hodet som vi alltid har gjort. Anonymkode: 05b24...d7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 12. januar #24 Del Skrevet 12. januar Jeg mener at de som rope "woke/antiwoke" selv er med på eskalere debatten og skaper mer konflikter. Hvorfor må man på død og liv ha så bastante meninger i den ene eller andre retningen? Må man hate de som spiser kjøtt om man selv er vegeterianer? Må man hate innvandrere dersom man er imot innvandring? Må man hate bønder om man liker ulv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #25 Del Skrevet 12. januar Latterlige ord begge deler, ekstremister blir rette betegnelse enten det er i ene retning eller i den andre. Anonymkode: d6f0e...02b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #26 Del Skrevet 12. januar Hensatt skrev (6 minutter siden): Synes det er verst med de som henger seg opp i begrepene rundt woke/antiwoke og bruker mye tid og energi på å sette andre i bås. Jeg forholder meg ikke til de begrepene, fordi jeg ikke liker begrepene da de er med på å polarisere debatten som ikke trenger at man må mene det ene eller andre hele tiden, eller at man hele tiden må "velge side". Jeg er også veldig skeptisk til å innføre nye begreper for å beskrive meningsmotstandere. Men noen ganger er det veldig effektivt. Når en journalist i VG sier «hei, jeg er woke» så er det naturlig å ta fatt i det. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kEKEKv/er-det-meg-dere-er-redde-for Anonymkode: 05b24...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 12. januar #27 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også veldig skeptisk til å innføre nye begreper for å beskrive meningsmotstandere. Men noen ganger er det veldig effektivt. Når en journalist i VG sier «hei, jeg er woke» så er det naturlig å ta fatt i det. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kEKEKv/er-det-meg-dere-er-redde-for Anonymkode: 05b24...d7c Og mange ganger slår det veldig feil. Kan ta et eksempel: Min familie er kristne, med i meninghet osv. Har ingenting imot det. Selv er jeg ikke kristen, og er da per definisjon "ateist", noe jeg overhodet ikke identifiserer meg som, fordi den allmenne oppfatning, spesielt blant kristne, er at ateister tar avstand fra religion og hater alt som har med religion å gjøre. Noe jeg overhodet ikke gjør. Men siden jeg da i min families oppfatning er "ateist", må jeg da svare for alle som er ateister. Noe som jeg føler er veldig urettferdig og belastende. Jeg har jo på den andre siden ingenting imot at de er kristne og må få tro på akkurat det de vil. Så hvorfor må alle debatter gå ut på at man må være det ene eller andre. Jeg har hverken lyst til å være kristen eller ateist, jeg vil ikke være noen av delene, kun være meg selv. Men det er ikke mulig i dagens polariserende samfunn.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #28 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er verst? Være så woke at man bruker pronomenet hen på alle? Eller Å være så antiwoke at man kaller alle utlendinger fra utenfor Europa for n-ordet? (Og da mener jeg ni-, ikke ne-). Anonymkode: 141f5...373 Spørsmålet er så dumt at jeg nesten ikke kan forstå at det stilles. Det er ingenting galt i å være woke. Det kan kanskje fremstå som litt komisk, og litt overdrevent, men woke handler i bunn og grunn om toleranse og respekt for menneskeverd. Ergo er woke bra. Anti-woke er mennskefiendlig, uintelligent, nedlatende, aggressivt, gammeldags, bakstreversk og kontrært. Anonymkode: 69e2f...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar #29 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er så dumt at jeg nesten ikke kan forstå at det stilles. Det er ingenting galt i å være woke. Det kan kanskje fremstå som litt komisk, og litt overdrevent, men woke handler i bunn og grunn om toleranse og respekt for menneskeverd. Ergo er woke bra. Anti-woke er mennskefiendlig, uintelligent, nedlatende, aggressivt, gammeldags, bakstreversk og kontrært. Anonymkode: 69e2f...94d Det er jo det. Det handler i bunn og grunn om toleranse og respekt, men de som anser seg som woke mangler jo nettopp dette. Bare se hva som skjedde med J.K Rowling. Hun ble jo utsatt for nesten bokstavelig talt å bli satt i gapestokk og ble utsatt for cancel culture pga at hun sa rett ut at hun mente det er bare to kjønn. Hevn er tydeligvis noe som står sterkt hos disse 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #30 Del Skrevet 12. januar 7 hours ago, AnonymBruker said: Mye av det som seiler under flagget woke er undertrykkende, menneskefiendtlig ræl. Som liberal anser jeg det som en plikt å stå mot det, som jeg også vil om fascister eller marxister prøver å overta definisjonsmakten. Anonymkode: 05b24...d7c Det dere ikke tåler er at kvinner, skeive, transer, folk med en annen hudfarge og andre minoriteter har begynt å si fra. Dere tåler ikke å miste kontrollen. Anonymkode: 89b18...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #31 Del Skrevet 12. januar 6 hours ago, Maleficenta said: Går an å være ekstremt politisk korrekt og. Noen eksempel jeg har på ekstrem woke er når f eks en mørkhudet mener bare hvite kan være rasister f eks. Så alt har mot mørkhudede er rasisme men motsatt ikke er det, fordi hvite skal straffes for hvordan mørkhudede er blitt behandlet før i tiden. Og å bli fornærmet over at noen sier svart istedetfor melaninrik Eller en trans som krever å bli kalt kvinne, fordi han mener han er mer kvinne enn biologisk fødte kvinner og skal sette på de merkelappen cis. Men merkelappen trans, nei den vil han ha vekk. Sånne hankjønn som deg er ihvertfall ikke noe å skryte av. Anonymkode: 89b18...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #32 Del Skrevet 12. januar Maleficenta skrev (3 timer siden): Hevn er tydeligvis noe som står sterkt hos disse Noe som ikke er noe rart i det hele tatt. Og veldig lett å forstå hvorfor. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det dere ikke tåler er at kvinner, skeive, transer, folk med en annen hudfarge og andre minoriteter har begynt å si fra. Dere tåler ikke å miste kontrollen. Anonymkode: 89b18...b87 This 👆 Anonymkode: c8515...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #33 Del Skrevet 12. januar Anti-woke. Vel poserer wokerne, men anti-wokerne har null selvinnsikt, og gjør det samme som de anklager andre for. I tillegg poserer de med å si at de er logiske og rasjonelle, mens andre er emosjonelle og irrasjonelle, og de poserer med at de kan tenke, og at wokerne er konforme. Woke er i det minste grunnlagt på solidaritet med minoriteter, stigmatiserte, etc. Anti-woke er enn så lenge ikke noe annet enn en sur og ganske platt motreaksjon. Det anti-woke dog har fått til, er en prinsipiell diskusjon om ytringsfrihet og samtidig løfte menns problemer. Begge bevegelsene har noe for seg, sånn sett. Anonymkode: 3ee74...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #34 Del Skrevet 12. januar Min mening er at "for woke" er verst, kunne aldri hengt med noen som alltid pushet på med woke shit og ble fornærma av alt. For antiwoke er også cringe, men skulle jeg velge så blir det heller antiwoke. Anonymkode: ca26c...b65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar #35 Del Skrevet 12. januar (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Noe som ikke er noe rart i det hele tatt. Og veldig lett å forstå hvorfor. This 👆 Anonymkode: c8515...0d9 Likevel så vet alle at hevn ikke hjelper en dritt. Det fører kun til en vond sirkel av mer polarisering og hat. Vil man ha åpenhet og toleranse blant folk, må man vise nettopp det og ikke bare snu hatet andre veien. Og nye generasjoner skal ikke gå å kjenne på skyldfølelse for hva tidligere generasjoner har gjort før dem. Arvesynd er jeg svært imot. Endret 12. januar av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar #36 Del Skrevet 12. januar (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sånne hankjønn som deg er ihvertfall ikke noe å skryte av. Anonymkode: 89b18...b87 Åja er jeg hankjønn? Har jeg ikke fått med meg. Skjønner ikke hvorfor jeg fornærmet deg men det er nå så. Slik er det vel å være woke Endret 12. januar av Maleficenta 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #37 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min mening er at "for woke" er verst, kunne aldri hengt med noen som alltid pushet på med woke shit og ble fornærma av alt. For antiwoke er også cringe, men skulle jeg velge så blir det heller antiwoke. Anonymkode: ca26c...b65 Woke-folk er ikke sånn. Er en karikatur anti-woke lager. Med mindre du går rundt og sier idiotiske ting om damer og mørkhudede hele tiden. Da vil du nok få noe tyn, eller de gidder bare ikke henge med deg. Og det er jo ikke så rart. Anonymkode: 3ee74...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. januar #38 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Woke-folk er ikke sånn. Er en karikatur anti-woke lager. Med mindre du går rundt og sier idiotiske ting om damer og mørkhudede hele tiden. Da vil du nok få noe tyn, eller de gidder bare ikke henge med deg. Og det er jo ikke så rart. Anonymkode: 3ee74...7ac Eh jo de mest ekstreme som roper høyest er sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #39 Del Skrevet 12. januar «woke meg i rauå» nå på tilbud. https://d2shop.no/product/senior-influenser-woke-meg-i-raua-crewneck/ Anonymkode: ac49a...785 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #40 Del Skrevet 12. januar Blir omtrent samme som "pest eller kolera" uttrykket. Anonymkode: 038b3...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå