Gå til innhold

Hva er verst? For woke eller for antiwoke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er verst?

Være så woke at man bruker pronomenet hen på alle?

Eller

Å være så antiwoke at man kaller alle utlendinger fra utenfor Europa for n-ordet? (Og da mener jeg ni-, ikke ne-).

Anonymkode: 141f5...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok jeg kan begynne siden ingen andre tørr.

For antiwoke er selvfølgelig verst 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva er verst?

Eller

Å være så antiwoke at man kaller alle utlendinger fra utenfor Europa for n-ordet? (Og da mener jeg ni-, ikke ne-).

GAnonymkode: 141f5...373

Jeg trodde hen var det samme som h*n jeg😄 Altså en del av anonymisering av innlegg.

Anonymkode: fdef8...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde hen var det samme som h*n jeg😄 Altså en del av anonymisering av innlegg.

Anonymkode: fdef8...92b

Kan jo brukes til det og! Hen er egentlig bare kjønnsløst pronomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det verste er de som må stemple noe som woke eller antiwoke. Det viser bare at de ikke kan argumentere gor sitt synspunkt uten å bruke hersketeknikker. 

Anonymkode: 25888...bbf

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det verste er de som må stemple noe som woke eller antiwoke. Det viser bare at de ikke kan argumentere gor sitt synspunkt uten å bruke hersketeknikker. 

Anonymkode: 25888...bbf

Det kan man jo på en måte si om alle sånne språklige knagger. Se på det som en slags snarveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anti-woke er bare et paraplybegrep for rasist, høyreradikal. trans- og homofobi, intolerant, konservativ osv.

Anonymkode: 89b18...b87

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns begge deler er like ille.

Anonymkode: 160b7...47c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er verst, er å ha bestemt seg for at det bare er to muligheter, når det i virkeligheten er en uendelighet av muligheter.

Men det er omtrent like ille å ha bestemt seg for at det er en uendelighet av muligheter når det i virkeligheten er bare to muligheter.

Jeg sier neger, same, eskimo, jungel, sigøyner, mann, kvinne, gutt eller jente, hvis det er det jeg mener. Men jeg mener ikke at negre, samer, gutter eller jenter er mer eller mindre verdt bare fordi de er negre, samer, gutter eller jenter. Jeg mener at alle har en krav på å bli behandlet anstendig, men også plikt til å oppføre seg anstendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er verst?

Eller

Begge deler er like ille på hver sin måte. Ekstremisme er ikke bra uansett hva det gjelder

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anti-woke er bare et paraplybegrep for rasist, høyreradikal. trans- og homofobi, intolerant, konservativ osv.

Mye av det som seiler under flagget woke er undertrykkende, menneskefiendtlig ræl. Som liberal anser jeg det som en plikt å stå mot det, som jeg også vil om fascister eller marxister prøver å overta definisjonsmakten.

Anonymkode: 05b24...d7c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Begge deler er like ille på hver sin måte. Ekstremisme er ikke bra uansett hva det gjelder

Å kalle noen «hen» eller «nigger» er ikke nødvendigvis ekstremisme. Det første kan være litt påtatt politisk korrekt, avhengig av kontekst. Det siste blir ofte oppfattet som dypt nedlatende.

Å mene at alle Norske statsborgere som er muslimer skal interneres eller sendes ut av landet eller det som verre er, er ekstremisme.

Å mene at hvite Nordmenn ikke bør gifte seg med samer fordi det «tynner ut blodet og kulturen til samene», eller at hvite Nordmenn ikke kan ha en spesiell type fletter, for det kan bare mørke folk, det er ekstremisme.

Ekstremister av tradisjonell rasistisk type og av mer moderne woke type møtes noen ganger på halvveien i sin tro på segregering, blodets og jordens betydning, samt viljen til å undertrykke andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kalle noen «hen» eller «nigger» er ikke nødvendigvis ekstremisme. Det første kan være litt påtatt politisk korrekt, avhengig av kontekst. Det siste blir ofte oppfattet som dypt nedlatende.

Å mene at alle Norske statsborgere som er muslimer skal interneres eller sendes ut av landet eller det som verre er, er ekstremisme.

Å mene at hvite Nordmenn ikke bør gifte seg med samer fordi det «tynner ut blodet og kulturen til samene», eller at hvite Nordmenn ikke kan ha en spesiell type fletter, for det kan bare mørke folk, det er ekstremisme.

Ekstremister av tradisjonell rasistisk type og av mer moderne woke type møtes noen ganger på halvveien i sin tro på segregering, blodets og jordens betydning, samt viljen til å undertrykke andre.

Går an å være ekstremt politisk korrekt og. Noen eksempel jeg har på ekstrem woke er når f eks en mørkhudet mener bare hvite kan være rasister f eks. Så alt har mot mørkhudede er rasisme men motsatt ikke er det, fordi hvite skal straffes for hvordan mørkhudede er blitt behandlet før i tiden.

Og å bli fornærmet over at noen sier svart istedetfor melaninrik

Eller en trans som krever å bli kalt kvinne, fordi han mener han er mer kvinne enn biologisk fødte kvinner og skal sette på de merkelappen cis. Men merkelappen trans, nei den vil han ha vekk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anti woke eller woke er ikke spørsmålet, problemet er at vi skal putte meninger inn i egne båser, det har blitt sånn at enten er du for det og er sånn, eller så er du mot og er sånn, det fins ett stort spekter imellom, alt er ikke sort hvitt.

Anonymkode: 38ff8...85b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti woke er jo bare de som klager hele tiden på woke og gir de skylden for alt mellom himmel og jord. Disse synes jeg er mest irriterende. Men woke gjengen som var tidligere politisk korrekt gjengen er ikke akkurat en likanes gjeng. Jeg er fundamentalt enig med de som er på woke siden, men herrgud så mye rart fra denne kanten.

Det er ikke anti woke å være rasse eller nasse. Det er bare rett ut rasist eller nasist

Anonymkode: 3d59c...d27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (42 minutter siden):

Det som er verst, er å ha bestemt seg for at det bare er to muligheter, når det i virkeligheten er en uendelighet av muligheter.

Men det er omtrent like ille å ha bestemt seg for at det er en uendelighet av muligheter når det i virkeligheten er bare to muligheter.

Jeg sier neger, same, eskimo, jungel, sigøyner, mann, kvinne, gutt eller jente, hvis det er det jeg mener. Men jeg mener ikke at negre, samer, gutter eller jenter er mer eller mindre verdt bare fordi de er negre, samer, gutter eller jenter. Jeg mener at alle har en krav på å bli behandlet anstendig, men også plikt til å oppføre seg anstendig.

Det er temmelig ironisk å snakke om andres plikt til å oppføre seg anstendig, samtidig som man selv kaller andre for neger. Det er ikke anstendighet eller å vise at noen har like stor verdi når man bruker betegnelser på andre som de selv ikke ønsker. Du kan si at du mener andre har like stor verdi, men du motbeviser dette gjennom dine handlinger.

Anonymkode: e3c7a...2ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i mot at man bruker moralpostering, gjør det meg rasistisk, høyreradikal, transfob, konservativ eller kanskje alle?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er temmelig ironisk å snakke om andres plikt til å oppføre seg anstendig, samtidig som man selv kaller andre for neger. Det er ikke anstendighet eller å vise at noen har like stor verdi når man bruker betegnelser på andre som de selv ikke ønsker. Du kan si at du mener andre har like stor verdi, men du motbeviser dette gjennom dine handlinger.

Anonymkode: e3c7a...2ca

Atte hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg foretrekker selvsagt noen som bruker ordet hen enn ordet "nigger", selv om jeg mener woke har gått altfor langt og er nesten idiotisk

Anonymkode: 3f069...f07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er verst med de som henger seg opp i begrepene rundt woke/antiwoke og bruker mye tid og energi på å sette andre i bås. Jeg forholder meg ikke til de begrepene, fordi jeg ikke liker begrepene da de er med på å polarisere debatten som ikke trenger at man må mene det ene eller andre hele tiden, eller at man hele tiden må "velge side".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...