AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Del Skrevet 12. januar 2024 Vi er så heldige akkurat nå at vi har strøm inkludert i leien, men vi planlegger å flytte og har sett på et eldre hus. Jeg frykter da at det kan bli dyrt med strøm, men hvor dyrt kan det egentlig bli? Da tenker jeg uten å spare. Hvor mye betaler dere? Anonymkode: 74b24...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Del Skrevet 12. januar 2024 Det kommer an på hvor du bor, hvor godt huset er isolert, hvor gamle vinduene er og hvilke oppvarmingsmuligheter du har. Jeg bor i eldre rekkehus på 90kvm, dårlig isolert og originale vinduer, i vinterhalvåret betaler jeg ca. 2500 inkl nettleie og strømstøtte, i sommerhalvåret rundt 500. Anonymkode: 4a480...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Del Skrevet 12. januar 2024 Selv sparer jeg og fyrer med ved + har lavere temperatur enn de fleste, så mitt forbruk er ikke noe å gå etter. Her ligger en tabell på gjennomsnittlig forbruk etter antall kvadratmeter https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ da kan du mer i forhold til hvor godt isolert huset er og om dere bor i et kaldt eller mindre kaldt område, og kanskje legge til litt ekstra forbruk om dere er flere som dusjer/bader? Anonymkode: fad63...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 12. januar 2024 #4 Del Skrevet 12. januar 2024 (endret) Fikk regning på 4500 nå. Endret 12. januar 2024 av Ms. Steele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Del Skrevet 12. januar 2024 Vi bor i liten enebolig i prisområde NO2. Vi er i prosessen med å bytte vinduer, og må etterisolere etterhvert. Varmekilder er varmepumper, vedfyring og panelovner. Vi bruker ca 13 - 14 000 kWh i året. I gjennomsnitt tilsvarer det rundt 2 000 kr mnd inkludert mva og nettleie, etter strømstøtte. (Mest om vinteren, langt mindre om sommeren) Anonymkode: 41e16...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Del Skrevet 12. januar 2024 Bor i et hundre år gammelt hus på nordvestlandet, ca 300 kvm, bruker 25 000 kwh i året. Fyrer med ved stort sett hver dag på vinteren. Er fire i husstanden. Andre varmekilder er varmepumper (2 stk) og varmekabler. Anonymkode: cec26...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Del Skrevet 12. januar 2024 Jeg bor i en leilighet på 50kvm. https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ denne sier noe om gjennomsnittsforbruket på en leilighet av min størrelse. Snitt forbruk på 50kvm leilighet er 3000 kwt, jeg ligger ganske jevnt på 6500kwt pr år, og har relativt nye vinduer, og etterisolert yttervegger. Desember 2022 som kanskje er verste måneden min hadde jeg en strømregning på 2800,-. Det er ikke inkludert verken nettleie eller strømstøtte, kun rent forbruk. Jeg kjenner folk som har enebolig på østlandet som har strømregninger på 2500,- inkl nettleie selv med de sinnsyke prisene vi har hatt her, og jeg kjenner folk med tilsvarende størrelse/alder på enebolig i nord hvor prisene er lavere og vintertemperatur mildere, som får regninger på 5000-6000,- pr måned. Det varierer veldig etter hvor mange man er i husstanden, og hvilke vaner man har, i tillegg til hvilke oppvarmingskilder man har og hvor isolert husene er. Jeg f.eks sparer ikke på strømmen, men jeg er bevist forbruket. Jeg dusjer alltid hjemme, ikke på jobb/trening. Jeg sjekker strømpriser for å se om jeg burde utsette dusj, oppvaskmaskin etc noen timer. Jeg prøver unngå matlagingen som bruker mest strøm på de dyreste dagene. Men jeg lager middag hver dag, jeg dusjer så ofte som jeg føler for, og jeg gidder ikke gå rundt å fryse hjemme selv om jeg heller ikke har "tskjorte-temperatur". Anonymkode: 3b85d...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Del Skrevet 12. januar 2024 Vi betaler 1000-1500 inkludert nettleie i måneden uten å ofre strømsparing en tanke. Familie på mor, far og et lite barn i en energieffektiv leilighet på 80 kvadrat Bor på nordvestlandet. Anonymkode: 544d7...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Del Skrevet 12. januar 2024 Fikk regning på 5000 fra desember. Det er for hus (250 km) og hytte (70 km). Anonymkode: 0dfba...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Del Skrevet 12. januar 2024 Betalte 372 kr sist gang. Anonymkode: 8d3fe...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå