AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Hei, går ut i jobb igjen i februar, men må ha fri halvannen uke i mai for at det skal gå opp mot barnehagestart. Har jobbet inn fridagene i mai, slik at jeg da kan ha permisjon, men.. Skal reise en weekend på jentetur før frien i mai, turen faller på 17. mai helgen. Så har derfor røde dager fredag og mandag, men må reise på torsdagsformiddag så må ta fri den dagen. Hvis jeg må ta permisjon uten lønn den torsdagen, kan jeg da starte «permisjonen» jeg må ha fra og med tirsdag? Eller må den starte mandag eller fredag, mtp at røde dager i teorien også teller med på permen? Ulønna perm og permisjonen vil vell ikke nødvendigvis henge sammen? Anonymkode: 1541f...a8f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, går ut i jobb igjen i februar, men må ha fri halvannen uke i mai for at det skal gå opp mot barnehagestart. Har jobbet inn fridagene i mai, slik at jeg da kan ha permisjon, men.. Skal reise en weekend på jentetur før frien i mai, turen faller på 17. mai helgen. Så har derfor røde dager fredag og mandag, men må reise på torsdagsformiddag så må ta fri den dagen. Hvis jeg må ta permisjon uten lønn den torsdagen, kan jeg da starte «permisjonen» jeg må ha fra og med tirsdag? Eller må den starte mandag eller fredag, mtp at røde dager i teorien også teller med på permen? Ulønna perm og permisjonen vil vell ikke nødvendigvis henge sammen? Anonymkode: 1541f...a8f Det spørs hva du får - utbetalt fra arbeidsgiver eller utbetalt fra NAV? Jeg får fra arbeidsgiver og hadde fått disse dagene uansett. Jeg har lagt inn slik at ingen røde dager teller som permisjon. Altså fx fredag og mandag er røde dager. Permisjon er satt mandag-torsdag, tirsdag-fredag. Da har jeg to dager ekstra å bruke til permisjon senere. Anonymkode: 36d25...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå