AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Har en kollega som er ekstremt negativ. Baksnakker folk så fort de har snudd ryggen til, og alle er feil med bortsett fra hun selv. Hun prøver å sjefe og er ekstremt kverulerende. Hun har ingen utdanning, og har mindreverdskompleks da vi andre vet hva vi holder på med. I dag gikk hun etter meg å tutret og hakket.. jeg snudde meg og bare sa « nå stopper du! Jeg er så drittlei den tutringen din. Det er umulig å snakke med henne da hun fyrer av seg, for så å gå. Hun hadde ikke sett den komme, da hun er ganske avhengig av meg. Resten av dagen har hun prøvd å smiske seg inn, og jeg har holdt avstand men vært profesjonell. Det er mange som har henne opp i halsen, og får magesår av henne. Sist vi hadde gruppemøte var det kuk henne som kom til ordet, og hun kjeftet klaget på alt. Til slutt måtte vi hente sjefen. Hun hisset seg opp på sjefen også og til slutt løp hun på dør. Sjefen er fullt klar over henne. Jeg har satt ned foten for henne en gang i skuddåret, og har svelget mange kameler, men i dag fikk jeg nok. Hun tar seg fort inn igjen når folk setter henne på plass, da er det smisking til hun får folk blid igjen, så er d på’n igjen. Hun må jobbe lenge med meg nå, for å bli så irritert at jeg sprekker er ikke meg. Måtte bare få det ut Anonymkode: 935c4...c26 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Bare ignorer henne, gjør jobben din og hold henne på avstand. Anonymkode: 7b324...86c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Si ifra hver gang hun går over grensen. Si ifra på en ordentlig, men tydelig måte, hver eneste gang. Og det burde alle gjøre. Når hun tar over møter med usakligheter, si ifra, baksnakker hun, si ifra overkjører hun og snakker om ting hun ikke har noe med/ikke kan, si ifra, går hun over grenser, si ifra. Men alltid på en høflig og ordentlig måte, slik at det ikke slår tilbake på en. Anonymkode: 861a4...025 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Så bra! Jeg er 100% fremgangsmåten om å konfrontere direkte. I stedet for den passiv aggressive greia med å gå til HR med alt piss. Om det ikke satte deg helt ut så gjør du det igjen, gjerne på en saklig måte neste gang. Men lurer mest på her hva hun bidrar med i jobben som gjør at leder selv ikke setter foten ned? Anonymkode: 85999...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Kva er "tutring"? Anonymkode: f2407...71e 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Si ifra hver gang hun går over grensen. Si ifra på en ordentlig, men tydelig måte, hver eneste gang. Og det burde alle gjøre. Når hun tar over møter med usakligheter, si ifra, baksnakker hun, si ifra overkjører hun og snakker om ting hun ikke har noe med/ikke kan, si ifra, går hun over grenser, si ifra. Men alltid på en høflig og ordentlig måte, slik at det ikke slår tilbake på en. Anonymkode: 861a4...025 Sier jeg fra så argumenterer hun og skaper lange diskusjoner. Gjerne lyver litt også. Når jeg kjenner jeg har fått nok holder jeg henne på avstand, det merker hun. For da blir hun veldig blid og smiskete. Hun har nettopp hatt konflikt med en annen kollega, og har brukt 2 mnd for å smiske inn igjen der. Det er den konstante sytingen der hun klager over alt og alle hele tiden som gir gnagsår. Se for deg at du tømmer oppvaskmaskinen hjemme, og partneren din henger over skulderen din og sier: hvorfor legger du knivene den veien, hvorfor legger du de ikke slik? Hvorfor setter du glassene der? Altså, konstant! Sier jeg at det er fint vær, så kan hun si at det er ikke så fint. Hun hat en enormt trang til å si det motsatte hele tiden. man får testen tålmodigheten til maks hver dag. Anonymkode: 935c4...c26 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kva er "tutring"? Anonymkode: f2407...71e En som går å jabber og klager og kommenterer på alt hele tiden. Aldri stille i 2 min. går i ett hele tiden Anonymkode: 935c4...c26
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sier jeg fra så argumenterer hun og skaper lange diskusjoner. Gjerne lyver litt også. Når jeg kjenner jeg har fått nok holder jeg henne på avstand, det merker hun. For da blir hun veldig blid og smiskete. Hun har nettopp hatt konflikt med en annen kollega, og har brukt 2 mnd for å smiske inn igjen der. Det er den konstante sytingen der hun klager over alt og alle hele tiden som gir gnagsår. Se for deg at du tømmer oppvaskmaskinen hjemme, og partneren din henger over skulderen din og sier: hvorfor legger du knivene den veien, hvorfor legger du de ikke slik? Hvorfor setter du glassene der? Altså, konstant! Sier jeg at det er fint vær, så kan hun si at det er ikke så fint. Hun hat en enormt trang til å si det motsatte hele tiden. man får testen tålmodigheten til maks hver dag. Anonymkode: 935c4...c26 Ikke gå inn i diskusjon med henne, si at du har sagt det du har å si om saken, også går du. Om hun lyver, så spør du hva hun mener med det, om hun kan forklare/ vise det hun lyver om. Det er vanskelig med slike folk, men jeg tror det er viktig å være konsekvent. Klager hun på at du gjør ting feil, ref oppvaskmaskin, så sier du at du gjør det på denne måten her, om hun mener det er feil, så er hun velkommen til å ta over for deg. Utover det, så holder du avstand og slutter med å kommentere "uvesentlige" ting, som været. Kun forhold deg til det som handler om jobben. Anonymkode: 861a4...025
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gå inn i diskusjon med henne, si at du har sagt det du har å si om saken, også går du. Om hun lyver, så spør du hva hun mener med det, om hun kan forklare/ vise det hun lyver om. Det er vanskelig med slike folk, men jeg tror det er viktig å være konsekvent. Klager hun på at du gjør ting feil, ref oppvaskmaskin, så sier du at du gjør det på denne måten her, om hun mener det er feil, så er hun velkommen til å ta over for deg. Utover det, så holder du avstand og slutter med å kommentere "uvesentlige" ting, som været. Kun forhold deg til det som handler om jobben. Anonymkode: 861a4...025 Må legge til at hun har lite selvinnsikt og manglende impulskontroll. Sier alt hun tenker. Jeg kan snakke med andre, så svarer/ kommenterer hun fra rommet ved siden av. Dette gjør hun med alle. Heldigvis er hun ikke en person som går å ignorerer, og blir bitch. Men hun får panikk og prøver å smiske seg tilbake. Men å ha en travel jobb med ei som går der som et gnagsår kan få et egg til å sprekke om du ser lenge nok på det. I går spurte hun meg om jeg hadde satt rester av kakaoen i kjøleskapet.. ja, sa jeg. Åå? Hente du den over i mugge da eller? (Mens hun såg at jeg sto å vasket kasserollen) jeg; nei, jeg bare tømte kakaoen inn i kjøleskapet over pålegget! da ble hun stille.. jeg blir helt gal av henne Anonymkode: 935c4...c26 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå