cecilie.e Skrevet 8. november 2002 #1 Del Skrevet 8. november 2002 Hei! Jeg er en kvinne på 31 år som for tiden prøver å få meg jobb. Det er ikke lett! For 2,5 år siden ble jeg syk og måtte slutte i jobben jeg hadde. Jeg ble operert og er nå 100% frisk. Jeg går for tiden på attføring, men arbeidskontoret er ikke til mye hjelp. Jeg er ærlig om at jeg har vært syk, men dette er ikke lett for arbeidsgivere og takle. Når jeg sitter i jobbintervju sier jeg som det er for de lurer jo på hva jeg har gjort de siste åra. Er det noen som har opplevd det samme? Det virker som om arbeidsgiveren er redd for å ansette en som har vært syk en gang. Er det noen som har noen tips om hvordan man skal legge fram sin historie slik at man ikke skremmer de fra og ansette meg? Jeg har god utdannelse og mye jobberfaring så det er ikke det det står på. Kanskje du er arbeidgiver selv og har noen råd. Ha en god dag! Cecilie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. november 2002 #2 Del Skrevet 8. november 2002 Det er ingen hit å være i tredveårene, nygifte og (enda) ikke barn heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 8. november 2002 #3 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har begynt å ikke nevne sykeperioden min (depresjon i 2 år) på jobbintervju. De rygger skremt unna og tror jeg kommer til å bli syk samme dag virker det som Å ha vært syk vitner IKKE om et svakt menneske som ikke klarer å jobbe/ta ansvar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. november 2002 #4 Del Skrevet 8. november 2002 Mange bedrifter har inngått avtaler innen systemet "Et inkluderende arbeidsliv" Det er et samarbeid mellom NHO og arbeidstakerorganisasjonene, og det vil være lettere å få jobb der, selv om du nevner sykeperioden din. Regner med at A-etat har oversikt over hvilke bedrifter som har undertegnet denne avtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå