Gå til innhold

Jeg glemmer pin koden når jeg skal betale i kassen, det har skjedd flere ganger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være begynnende alzeheimer eller demens? I tillegg repeterer jeg meg selv flere ganger. Det har jeg gjort i flere år allerede. Jeg er bare 42 år.🫤

Anonymkode: 5d556...02e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller stress og tidspress?

Anonymkode: fec4b...510

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan det være begynnende alzeheimer eller demens? I tillegg repeterer jeg meg selv flere ganger. Det har jeg gjort i flere år allerede. Jeg er bare 42 år.🫤

Mennesker i et tidlig stadie av Alzheimer repeterer ikke seg selv. Det er langt kommen Alzheimer demens som repeterer seg selv. Føler du gjør narr av demens pasienter

Endret av Kanino
Skrevet

Jeg bomma og på koden nylig da jeg bruker to ulike betalingskort. Da kom jeg plutselig på at jeg hadde notert ned koden på en huskelapp på mobilen for lenge siden og det redda meg. Men sikkerhetsmessig er det nok fyfy.

Anonymkode: f26da...6a9

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tja. Det kan bare være koden ikke er lagret i minnet på samme måte. Hvis jeg tenker for mye på koden, og skal huske tallene, aner jeg ikke hva den er ofte. Hvis jeg kommer til kassen, og taster den, aner jeg fremdeles ikke hva den er, men den sitter i fingrene :) 

Anonymkode: 19106...217

Skrevet

Tror ikke du er alene om det. Jeg og kan få helt jernteppe, når jeg må slå kode. Tror det bare er fordi man blir sløv av tappingen. 

Anonymkode: c685b...dc4

Skrevet

Bruker koden sjeldnere enn før, noe som resulterer i at jeg ofte glemmer koden.

Du bruker kanskje ikke koden din ved hver handling du heller?

Anonymkode: a79d5...c18

Skrevet

Ikke så uvanlig å glemme ting hvis man er stresset eller har f.eks. sosial angst.

Anonymkode: 49a27...c71

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger, selv uten stress. Er i 40 årene, det er bare sånn som kan skje - akutt hjerneteppe. 

Anonymkode: d5675...3d1

Skrevet

Få vitamin B12 sjekket. Be om blodverdiene og sjekk dem på internett. Leger vet ofte lite om B12-mangel.
Jeg hører dette ofte fra personer med B12-mangel. Plutselig glemme PIN-koden, ikke kunne finne ord, osv.

Alzheimers er en "kjent" feil diagnose av B12-mangel.

Anonymkode: 0bac6...2e5

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker koden sjeldnere enn før, noe som resulterer i at jeg ofte glemmer koden.

Du bruker kanskje ikke koden din ved hver handling du heller?

Anonymkode: a79d5...c18

Enig i denne! Noen av oss sliter også mer med å huske tall, stokke om på tall ( jeg kaller det talldysleksi ), kan det å være? 

Repetisjon.. er jeg mer usikker på, kommer an på i hvilken grad. Du sier ting og har glemt du alt har fortalt det, ganske med det samme? 

Anonymkode: ef7b6...77d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Få vitamin B12 sjekket. Be om blodverdiene og sjekk dem på internett. Leger vet ofte lite om B12-mangel.
Jeg hører dette ofte fra personer med B12-mangel. Plutselig glemme PIN-koden, ikke kunne finne ord, osv.

Alzheimers er en "kjent" feil diagnose av B12-mangel.

Anonymkode: 0bac6...2e5

Jeg er ikke TS, men jeg kan få hjerneteppe uavhengig av b-12. Er fullstendig klar over hvor mye feildiganoseringer det er i forhold til b12 og andre vitaminer, og man kan få symptomer også hvis man har lavere nivåer innenfor normalen. Men hjernen kan koble ut av helt andre årsaker også. 

Anonymkode: d5675...3d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Endre koden til noe kjent. F.eks fødselsåret til noen du kjenner godt (ikke din egen såklart), favorittskuespilleren din eller lignende. Selv har jeg siste del av telefonnummeret vi hadde når jeg var liten, så når jeg får jernteppe tenker jeg bare på barndomshjemmet.

Anonymkode: e2be0...4a9

Skrevet

Spiser du nok animalsk? Animalsk er hjerneføde. Uten nok animalsk er det vanlig å få hjernetåke og hukommelsesproblemer.

Anonymkode: f4f9f...919

• Nyttig 2
Skrevet

Det er så mye vi må forholde oss til og huske på i dag, at jeg er forundret over at det er noen som ikke merker problemer med dette. (Hvor mange pinkoder og passord har et gjennomsnittsmenneske?)

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er sånn når jeg er sliten, feks av stress eller dårlig søvn, eller har vært syk. Jeg har også adhd. Glemmer tlf nummer og 🙈

Anonymkode: e0869...e2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser du nok animalsk? Animalsk er hjerneføde. Uten nok animalsk er det vanlig å få hjernetåke og hukommelsesproblemer.

Anonymkode: f4f9f...919

Helt riktig. Hjernen min fungerte heller dårlig etter mange år som veganer, men jeg avslo det som "blitt eldre" fordi alle blodprøver var ok (og tok jo tilskudd av det "essensielle"). 

Noen uker med animalsk føde, og jeg merket stor forskjell. Det handler ikke om næringsstoffer enkeltvis, men kombinasjonen av næringsstoffer som er tilgjengelig, og som kroppen derfor tar opp og klarer å bruke med en gang. 

Anonymkode: 26691...1dc

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...