Bumoa Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 (endret) Hei. jeg er en mann i 40 åra som sitter låst med en samboer. Det er slutt og har vært det lenge, men av forskjellige grunner bor vi sammen fortsatt. Jeg gjør mitt for å si det slik for å komme fri. Det løser seg forhåpentligvis snart, og jeg kjenner jeg er veldig klar for å få kontakt med en ny dame, men har ikke følt det har vært hverken tid eller anledning til å treffe andre. Tenker ikke noe veldig seriøst i første omgang, men holder øynene åpne for hva som helst. Er vel sikkert ikke så mange som har en mann i min situasjon på topplisten over hvem de vil inngå en relasjon med heller. Jeg kan treffe andre som jeg vil, men jeg drar jo ikke damer hjem i eget hus med ex og barn tilstede. Det er liksom ikke noe sted å invitere. Blir dyrt med hotell i lengden. Og så vil jeg ikke la alle rundt oss se at det er slutt enda siden vi bor sammen, også med tanke på barna. Så tenker jeg at jeg vil ut på en datingapp for å prøve lykken, men som nevnt over tenker jeg at jeg stiller med dårlige kort med tanke på min situasjon. Jeg vil ikke kaste bort mulighetene med mange potensielle fremtidige partnere ved å kaste bort sjansene mine med å registrere meg på f.eks Tinder nå. Jeg vil vente til jeg har bodd for meg selv en stund og er helt fri. Mulig jeg overtenker dette. Jeg har prøvd meg på en app, med litt hell, men følte det var mye svindel og turte ikke være der lenger. Falske profiler, damer som ville ha sugar daddy og vanskelig å melde seg ut. Av og til vil jeg prøve igjen å betale for medlemskap, men fornuften holder meg unna. Så hva tenker dere. Jeg savner nærhet og intimitet til en dame. Kaster jeg bort sjansene mine ved å registrere meg på en slik side som Tinder, happen eller Sukker etc, eller er det sider som passer bedre for denne type relasjoner, som i tillegg ikke bare er ute etter å svindle brukerene? Endret 12. januar 2024 av Bumoa
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Kanskje en mer sex rettet side? Eller å ta kontakt med noen du liker sexuellt og vet av som ikke er nær noen av dere og som holder kortene sine tett? Å være ærlig? Anonymkode: 64e7b...c9d
Bumoa Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje en mer sex rettet side? Eller å ta kontakt med noen du liker sexuellt og vet av som ikke er nær noen av dere og som holder kortene sine tett? Å være ærlig? Anonymkode: 64e7b...c9d Ja, jo, har vært inne på tanken på å kontakte noen, men føler ikke det passer seg. Og den siden jeg har prøvd er vel i den kategorien. Men finnes det noen «seriøse» sider som en slipper å melde kredittkort stjålet og true med det ene eller andre på Mail for å komme seg ut av? Endret 12. januar 2024 av Bumoa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Du må nok vente til dere har forskjellige adresser. Det hjelper ikke å si til kvinner at dere ikke er sammen lenger. Dere er samboere med barn. Hvorfor drar dette så langt ut i tid? Økonomi? Eier dere hus sammen? Du kaster bort årene dine! Anonymkode: 3f97f...e2b 11 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Legg ut anonym tinderprofil og se om du får napp. Kan være kvinner er i samme situasjon Anonymkode: df062...a06
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Nå høres du ut som en oppegående person slik jeg leser innlegget ditt, som ikke ønsker noe drama her. Da hadde jeg latt dette være til dere har flyttet fra hverandre…. Oppegående damer kommer neppe til å være så intressert i å blande seg inn i denne situasjonen. Er det økonomien som hindrer dere i å få flyttet fra hverandre? Du sier det har vært slutt lenge, men fremdeles vet ikke omverdenen det - og det er ingen løsning i sikte? Jeg ville vurdert å leige en hybel midlertidig, så kan dere bytte på å bo der og i huset med barna til dere får ordnet noe. Da er det offisielt slutt og dere kan gå videre begge to. Anonymkode: 018c4...7d7 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Usikker på om jeg ville trodd på deg ja, du er jo ikke singel, du er samboer og ønsker å ha sex med noen andre ? Anonymkode: b4e85...e9e 8 2
Bumoa Skrevet 12. januar 2024 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Legg ut anonym tinderprofil og se om du får napp. Kan være kvinner er i samme situasjon Anonymkode: df062...a06 Men da kontaktet jeg sikkert mange flotte damer som jeg har lyst til å treffe under de rette omstendighetene, men får sikkert blankt avslag med det jeg har å tilby akkurat nå. Vanskelig å ta det oppigjen senere kanskje? Da tenker jeg det er bedre med en side som er mer rettet mot uformelle treff. (Noen mener sikkert Tinder er det 🙃) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå høres du ut som en oppegående person slik jeg leser innlegget ditt, som ikke ønsker noe drama her. Da hadde jeg latt dette være til dere har flyttet fra hverandre…. Oppegående damer kommer neppe til å være så intressert i å blande seg inn i denne situasjonen. Er det økonomien som hindrer dere i å få flyttet fra hverandre? Du sier det har vært slutt lenge, men fremdeles vet ikke omverdenen det - og det er ingen løsning i sikte? Jeg ville vurdert å leige en hybel midlertidig, så kan dere bytte på å bo der og i huset med barna til dere får ordnet noe. Da er det offisielt slutt og dere kan gå videre begge to. Anonymkode: 018c4...7d7 Takk for bedømmelsen 😊 økonomi er en del av det, men også flere ting jeg ikke vil gå inn på. Jeg ønsker henne det beste. Å leie en ekstra hybel som vi skal finansiere i tillegg til boligen vi eier vil gjøre hennes økonomi enda dårligere, og det vil igjen påvirke min økonomi. Det er løsning i sikte, men jeg er utålmodig da jeg har fått nok nå. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må nok vente til dere har forskjellige adresser. Det hjelper ikke å si til kvinner at dere ikke er sammen lenger. Dere er samboere med barn. Hvorfor drar dette så langt ut i tid? Økonomi? Eier dere hus sammen? Du kaster bort årene dine! Anonymkode: 3f97f...e2b Ja jeg føler jeg kaster bort årene mine. Men jeg vokter meg fra å forvandle meg fra en raus og omtenksom mann, til en drittsekk som kaster ut samboeren, og ender opp med et vanskelig forhold i ettertid. Barna foran alt. De skal ha det bra.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 Glem det. Eller finn deg en elskerinne du har god kjemi med gjennom jobb eller bekjentskaper. Anonymkode: 6877f...44a 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Vent til dere har flyttet fra hverandre, ellers virker du desperat. Anonymkode: eecc1...516 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 Det vil jo være tydelig for en ny dame at du prioriterer samboer sine følelser, og at hun skal ha et godt liv. Du er jo ikke klar for en ny kjæreste. Siden ingen vet det ennå, måtte en ny dame holdes hemmelig. Tror ikke noen aksepterer det der. Så da er det mann i forhold som søker uforpliktende treff. Dem er det veldig mange av på Tinder. Mulig de får napp altså.. det vet jeg ikke, men sympatisk er det ikke.. bedre å vente til du faktisk er singel. Anonymkode: b4e85...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 Bumoa skrev (27 minutter siden): Men da kontaktet jeg sikkert mange flotte damer som jeg har lyst til å treffe under de rette omstendighetene, men får sikkert blankt avslag med det jeg har å tilby akkurat nå. Vanskelig å ta det oppigjen senere kanskje? Da tenker jeg det er bedre med en side som er mer rettet mot uformelle treff. (Noen mener sikkert Tinder er det 🙃) Takk for bedømmelsen 😊 økonomi er en del av det, men også flere ting jeg ikke vil gå inn på. Jeg ønsker henne det beste. Å leie en ekstra hybel som vi skal finansiere i tillegg til boligen vi eier vil gjøre hennes økonomi enda dårligere, og det vil igjen påvirke min økonomi. Det er løsning i sikte, men jeg er utålmodig da jeg har fått nok nå. Ja jeg føler jeg kaster bort årene mine. Men jeg vokter meg fra å forvandle meg fra en raus og omtenksom mann, til en drittsekk som kaster ut samboeren, og ender opp med et vanskelig forhold i ettertid. Barna foran alt. De skal ha det bra. Vurderingen min står ved lag etter dette innlegget også 😊 Nei, dette høres ikke ut som en enkel situasjon, når det drar ut.. Jeg har selv bodd med eksen i en liten periode av praktiske årsaker, og selv om vi hadde god tone på alle måter så må man være realistisk nok til å se at det er ikke holdbart i lengden. Men vi hadde offisielt brutt, og hatt samtalen med barna - så de fikk vent seg til tanken og såg at vi fremdeles var venner ( ja, er klar over at det er forskjellige syn på denne framgangsmåten, men det får hver og en vurdere selv - fungerte fint for oss, og barna er nå store og velfungerende. Avsporing.). Vi hadde ikke andre i denne perioden selv om vi teknisk sett kunne, det opplevdes bare for sært i praksis… men som sagt var dette en kort periode, kanskje 3-4 mnd. Kan bare ønske dere lykke til, håper det ordner seg. Og det at du står i det og tar gode avgjørelser nå kommer du til å prise deg lykkelig for når det er overstått, og du har trygge barn og et godt forhold til eksen ❤️ Anonymkode: 018c4...7d7
Tantemor Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Herregud så tafatt, ordne opp og FLYTT da mann! Jeg ville overhodet ikke giddet å date en mann i din situasjon. Det er like tafatt som å bo hos foreldrene som voksen. Mest sannsynlig hadde jeg ikke klart å ta deg seriøst når du prøver å få ny dame mens du bor med en. Selv om det liksom er slutt. Ja jeg sier liksom, for når dere bor sammen deler dere livet. Jeg ville sett på det som at du var utro faktisk. Derfor, ordne opp og flytt. 5 4
Bumoa Skrevet 12. januar 2024 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2024 Tantemor skrev (11 minutter siden): Herregud så tafatt, ordne opp og FLYTT da mann! Jeg ville overhodet ikke giddet å date en mann i din situasjon. Det er like tafatt som å bo hos foreldrene som voksen. Mest sannsynlig hadde jeg ikke klart å ta deg seriøst når du prøver å få ny dame mens du bor med en. Selv om det liksom er slutt. Ja jeg sier liksom, for når dere bor sammen deler dere livet. Jeg ville sett på det som at du var utro faktisk. Derfor, ordne opp og flytt. Ja drit i barna. De finner seg nye venner.. Far er kåt 🥳mye viktigere. Hva om det er jeg som skal bo i huset fremover? 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 Jeg skjønner ikke hva det er med desperasjonen?! Er du døende? Det blir mer en nok tid til stevnemøter når du bor for deg selv. Anonymkode: d8dd1...16f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Jeg skjønner deg godt jeg, har vært stuck på samme måte og da jeg endelig var singel etter flere år i et dødt forhold så var jeg overmoden for å kjenne på litt spenning og nærhet. Men så bodde vi sammen pga et hus som ikke kunne selges direkte pga en skade og forsikringssak osv, og tida gikk. Jeg innledet et forhold til en mann mens jeg fortsatt bodde der, traff han på nett. I utgangspunktet skulle det bare være en henmelig sex-greie, men det utviklet seg følelser hos oss begge og vi bor sammen i dag, 12 år senere. MEN, vi fikk en kjip start på forholdet vårt som jeg ikke unner noen. Da jeg endelig flyttet ut så føltes det feil å møte omverdenen med en kjæreste ("for tidlig"), og jeg fikk aldri nyte forelskelsen sånn jeg burde ha gjort. I isteden snek vi oss litt rundt og da jeg "viste han frem" noen mnd senere så følte jeg på skammen og tenkte mer på hva alle andre tenkte om meg. I dag synes jeg det er trist at starten på noe som var så fint ble skyvet under teppet og gjemt når jeg burde ha vært på et sted der jeg var stolt og fikk rope ut min kjærlighet til denne nye. Så mitt råd er å vente. Selv om det i utgangspunktet bare er sex, om det utvikler seg til noe mer så blir det på en måte for alltid tilsmusset, selv om det er ekte kjærlighet aldri så mye. Anonymkode: 6052f...8cb 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 Bumoa skrev (1 time siden): Men da kontaktet jeg sikkert mange flotte damer som jeg har lyst til å treffe under de rette omstendighetene, men får sikkert blankt avslag med det jeg har å tilby akkurat nå. Vanskelig å ta det oppigjen senere kanskje? Da tenker jeg det er bedre med en side som er mer rettet mot uformelle treff. (Noen mener sikkert Tinder er det 🙃) Takk for bedømmelsen 😊 økonomi er en del av det, men også flere ting jeg ikke vil gå inn på. Jeg ønsker henne det beste. Å leie en ekstra hybel som vi skal finansiere i tillegg til boligen vi eier vil gjøre hennes økonomi enda dårligere, og det vil igjen påvirke min økonomi. Det er løsning i sikte, men jeg er utålmodig da jeg har fått nok nå. Ja jeg føler jeg kaster bort årene mine. Men jeg vokter meg fra å forvandle meg fra en raus og omtenksom mann, til en drittsekk som kaster ut samboeren, og ender opp med et vanskelig forhold i ettertid. Barna foran alt. De skal ha det bra. Det må da finnes en mellom ting å kaste henne ut og bli boende sammen? Selge, kjøp noe rimeligere. Gi bidrag så det går rundt for henne🤷🏻♀️ Mange løsninger. Å pule på andre mens du bor med eks og unge er ikke noe jeg vil anbefale med mindre du kun er ute etter sex og ikke er ekte forhold 👀
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 Bumoa skrev (40 minutter siden): Ja drit i barna. De finner seg nye venner.. Far er kåt 🥳mye viktigere. Hva om det er jeg som skal bo i huset fremover? Det er vel ikke det hun mener. Hun mener at du kan ikke få begge deler; stabilt trygt familieliv og sex med en annen. For meg som faktisk er aleneforelder og må klare alt praktisk alene/feire 17. mai og jul alene, er det veldig sårende med gifte menn som sier de har et dødt ekteskap, de vil ligge med meg, mens konen får praktisk hjelp, noen å reise på ferie med, noen å feire høytider med, og noen som forsørger dem. Du forstår ikke hvilken stor endring dere står foran, og jeg synes ikke du skal utsette noen kvinne for å bli brukt til sex, mens du emosjonelt, praktisk og økonomisk tar vare på en annen kvinne. Det er fra mitt ståsted da, mulig det finnes enslige kvinner som ser anderledes på det. enig i at du ikke skal drite i ungene fordi du er kåt, så da må du vente da… hvis du virkelig har tenkt å gå.. Anonymkode: b4e85...e9e 9 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 For et FGF forhold er du nok poppis, men jeg dater ikke men som bor med eksen eller som akkurat er komt ut sv et forhold. Anonymkode: 1a780...b72 1
Gjest Bella78 Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vurderingen min står ved lag etter dette innlegget også 😊 Nei, dette høres ikke ut som en enkel situasjon, når det drar ut.. Jeg har selv bodd med eksen i en liten periode av praktiske årsaker, og selv om vi hadde god tone på alle måter så må man være realistisk nok til å se at det er ikke holdbart i lengden. Men vi hadde offisielt brutt, og hatt samtalen med barna - så de fikk vent seg til tanken og såg at vi fremdeles var venner ( ja, er klar over at det er forskjellige syn på denne framgangsmåten, men det får hver og en vurdere selv - fungerte fint for oss, og barna er nå store og velfungerende. Avsporing.). Vi hadde ikke andre i denne perioden selv om vi teknisk sett kunne, det opplevdes bare for sært i praksis… men som sagt var dette en kort periode, kanskje 3-4 mnd. Kan bare ønske dere lykke til, håper det ordner seg. Og det at du står i det og tar gode avgjørelser nå kommer du til å prise deg lykkelig for når det er overstått, og du har trygge barn og et godt forhold til eksen ❤️ Anonymkode: 018c4...7d7 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel ikke det hun mener. Hun mener at du kan ikke få begge deler; stabilt trygt familieliv og sex med en annen. For meg som faktisk er aleneforelder og må klare alt praktisk alene/feire 17. mai og jul alene, er det veldig sårende med gifte menn som sier de har et dødt ekteskap, de vil ligge med meg, mens konen får praktisk hjelp, noen å reise på ferie med, noen å feire høytider med, og noen som forsørger dem. Du forstår ikke hvilken stor endring dere står foran, og jeg synes ikke du skal utsette noen kvinne for å bli brukt til sex, mens du emosjonelt, praktisk og økonomisk tar vare på en annen kvinne. Det er fra mitt ståsted da, mulig det finnes enslige kvinner som ser anderledes på det. enig i at du ikke skal drite i ungene fordi du er kåt, så da må du vente da… hvis du virkelig har tenkt å gå.. Anonymkode: b4e85...e9e Jeg er enig med disse innleggene… Du kan ikke både opprettholde familiefasaden - ha «tilfeldige» møter og komme godt ut av det… 😉 At det kan tid å flytte fra hverandre er greit, og dersom dere er venner så oppleves det nok ikke så prekært heller? Men hvorfor er det ikke offisielt likevel? For det er jo i hovedsak det som gjør at dere sitter fast i limbo? Jeg har også i likhet med andre, bodd med eksen en stund til jeg fant et greit sted å flytte til. Det gikk helt greit siden vi ikke hadde et konfliktfylt brudd. Men vi fortalte dette til barna, venner og familie. Endret 12. januar 2024 av Bella78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå