AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Jeg tok clearblue eggløsningstester (de rosa med smiley) da vi prøvde å bli gravide. Ifølge da ELtesten ble positiv, er jeg 4 dager kortere på vei enn ultralydterminen sier. Kan jeg ha hatt eggløsning FØR testen slo ut positivt? Eller er det alltid UL termin i uke 12 som er mest korrekt? Det er ikke så viktig i den store sammenhengen, men er nysgjerrig på om jeg skal forberede meg på å gå noen dager over termin eller ikke. Anonymkode: 9ff1c...ef1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok clearblue eggløsningstester (de rosa med smiley) da vi prøvde å bli gravide. Ifølge da ELtesten ble positiv, er jeg 4 dager kortere på vei enn ultralydterminen sier. Kan jeg ha hatt eggløsning FØR testen slo ut positivt? Eller er det alltid UL termin i uke 12 som er mest korrekt? Det er ikke så viktig i den store sammenhengen, men er nysgjerrig på om jeg skal forberede meg på å gå noen dager over termin eller ikke. Anonymkode: 9ff1c...ef1 UL er mer presis, den ser på babyen her og nå, og størrelsen på den. Du trenger ikke forberede deg til å gå dager eller uker over termin nå; det er kun 5-10% som føder på termindato. Babyen kommer når den er kommer. Anonymkode: 8e263...dae 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Ultralyd er mest presis. Men etter statistikken går de fleste førstegangsfødende noen dager over termin, så sikkert ikke dumt å innstille seg på at det er en mulighet uansett. Anonymkode: 11987...889
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): UL er mer presis, den ser på babyen her og nå, og størrelsen på den. Du trenger ikke forberede deg til å gå dager eller uker over termin nå; det er kun 5-10% som føder på termindato. Babyen kommer når den er kommer. Anonymkode: 8e263...dae Takk for svar! De tre første kom noen dager før termin. Så i og med at jeg ble satt noen dager frem lurte jeg bare på om dette ville ha noe å si for når minsten evt kommer. Som sagt, har absolutt ingenting å si. H*n skal få komme når h*n er klar. Er jeg som er spent (og ganske lei) av å være gravid nå😅 TS Anonymkode: 9ff1c...ef1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Ja jeg å var så opptatt av det. Så fødte jeg i uke 27. Så mitt tips er. Bare nyt tiden. Plutselig så er den over. Kjenner fortsatt en lite stikk når jeg ser stor mage og dem klager. Jeg sier ingenting. Men kjenner det i hjertet at jeg ikke fikk kjenne på å gå så lenge gravid. Anonymkode: 614db...276 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! De tre første kom noen dager før termin. Så i og med at jeg ble satt noen dager frem lurte jeg bare på om dette ville ha noe å si for når minsten evt kommer. Som sagt, har absolutt ingenting å si. H*n skal få komme når h*n er klar. Er jeg som er spent (og ganske lei) av å være gravid nå😅 TS Anonymkode: 9ff1c...ef1 Jeg har fått eksakt termindato fra IVF, en termindato på tidlig UL, og en annen på ordinær UL. Den kan egentlig endre seg litt med tiden Det er på OUL som oftest den endelige terminen fastsettes. Anonymkode: 8e263...dae
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Det er ikke sånn at den datoen du føder nærmest var mest korrekt slik du ser ut til å tro. Alt fra tre uker før til to uker etter regnes som til termin så når det bare er fire dager mellom de to datoene du har fått er begge like korrekte. Anonymkode: 64491...810
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tok clearblue eggløsningstester (de rosa med smiley) da vi prøvde å bli gravide. Ifølge da ELtesten ble positiv, er jeg 4 dager kortere på vei enn ultralydterminen sier. Kan jeg ha hatt eggløsning FØR testen slo ut positivt? Eller er det alltid UL termin i uke 12 som er mest korrekt? Det er ikke så viktig i den store sammenhengen, men er nysgjerrig på om jeg skal forberede meg på å gå noen dager over termin eller ikke. Anonymkode: 9ff1c...ef1 Ved mine - har faktisk tidlig UL vært mer korrekt enn andre UL. Men kun vært snakk om dager i forskjell - så ikke mye å si sånn sett. Men målingene på UL er små marginer på. Helt vanlig at man blir satt både frem og tilbake selv om man vet eksakt dato som ved ivf f.eks. Anonymkode: e5f70...233
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått eksakt termindato fra IVF, en termindato på tidlig UL, og en annen på ordinær UL. Den kan egentlig endre seg litt med tiden Det er på OUL som oftest den endelige terminen fastsettes. Anonymkode: 8e263...dae Ved ivf skal vel ivf overstyre? Anonymkode: ca858...196
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ved ivf skal vel ivf overstyre? Anonymkode: ca858...196 Ja, men man blir fremdeles flyttet på ved de ulike UL. Termin er ikke en eksakt vitenskap uavhengig om det er naturlig eller assistert - man kan egentlig alltid tenke + ÷ 2 uker. Anonymkode: e5f70...233
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ved ivf skal vel ivf overstyre? Anonymkode: ca858...196 Sykehuset opererte med den datoen de satt på OUL i sine interne systemer. De var alle innenfor en uke, 16-22. Ingen hadde rett. IVF var lengst unna. Fødte 5 uker før IVF terminen. Anonymkode: 8e263...dae
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 Tidlig UL er mest pålitelig. Men du burde alltid forberede deg på å gå over. Anonymkode: da404...d3c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men man blir fremdeles flyttet på ved de ulike UL. Termin er ikke en eksakt vitenskap uavhengig om det er naturlig eller assistert - man kan egentlig alltid tenke + ÷ 2 uker. Anonymkode: e5f70...233 Men ved IVF har man eksakt befruktningdato, så den skal egentlig beholdes ut svangerskapet. Anonymkode: 8e263...dae
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Med meg var tidlig ultralyd mest riktig. Menstermin 26., ordinær ul-termin 30. og tidlig ultralyd 05. måneden etter Anonymkode: 34a0a...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå