Gå til innhold

Telefonklokke istedenfor smarttelefon til barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd fra noen som er langt mer oppdatert enn meg. Vår datter blir snart 10 år og er den eneste i klassen som enda ikke har fått mobiltelefon. Hun har Xplora-klokke, men den har også søstera på 6 år. Hun ønsker derfor ikke å bruke den lenger fordi det anses som barnslig ift alle andre som springer rundt med smarttelefoner. Jeg ønsker fortsatt ikke å kjøpe smarttelefon til henne, men var inne nå og kikket på telefonklokker som f.eks. Apple Watch. 

Er det noen som vet om telefonklokker er heeeelt uten tilgang til internett, youtube, aldersregulerte sosiale medier/apper (snapchat, tiktok etc) og andre ting som en 10-åring strengt tatt ikke skal ha tilgang til???

Og er det noen som vet om det går an å installere Spotify eller andre strømmetjenester for musikk på en telefonklokke?

Finnes det sperrefunksjoner på en telefonklokke som gjør at man kan regulere hvilke samtaler som når gjennom, likt som ved bruk av Xplora-klokker til barn?

Er det noe annet jeg bør vite om ei telefonklokke?

Ber om at dette ikke blir en diskusjon om det er greit eller ikke at en 10-åring har mobiltelefon og tilgang til det jeg ikke ønsker at mitt barn skal ha tilgang til.

Anonymkode: f9bae...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor googler du det ikke i stedet for en lang harang her. 

Anonymkode: 56382...341

Skrevet

Fordi jeg allerede har brukt mye tid på å prøve å finne svar, uten å lykkes

• Nyttig 1
Skrevet

Hva med en "dum" telefon i stedet? 

Anonymkode: ae3da...5af

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Det var det som var opprinnelig plan, men så fant jeg ifm googling en artikkel fra Barnevakten som sa at det faktisk var langt enklere å ha kontroll på hva mobilen brukes til om man kjøper en smarttelefon. På den gammeldagse telefonen kan man ikke begrense hvem barnet kan ringe til og hvem som kan ringe barnet, men det kan man visst på en iphone stod det. Jeg vet man kan slette Safari f.eks. på en smarttelefon. Mener å huske at det var flere fordeler også, men husker de ikke i farta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...