AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Det skal plutselig være skoleball i 7 klasse, jeg trodde ikke det var vanlig før ungdomskolen. 14 dager før har vi fått vite dato for dette. Det står så fint i skrivet om dette fra klassekontanketene, "ikke noe kjøpepress". Men jovisst er det det. De fleste i den klassen har foreldre med mye penger, og jeg vet at mange kommer til å kjøpe dyre kjoler. Min datter trenger og ønsker seg også ny kjole, jeg har ikke råd til noe dyrt da jeg er alenemor. Min datter har svært lite kjoler og pensko bare liggende som hun kan bruke fordi hun bruker dette lite til vanlig, så kjøpe må vi, hun vil jo også såklart føle seg fin. Jeg er drittlei initiativ som dette, kunne det ikke heller bare vært en vanlig klassefest? Lett å si "ikke kjøpepress" når man enten har mye liggende, kan låne eller har mye penger. Jeg kjenner ingen vi kan låne kjole av. Jeg hater sånne ting som dette, fordi det er så sinnsykt unødvendig. Jeg spør igjen, hvorfor ikke en bare en vanlig klassefest? De går i 7 klasse, de trenger ikke ball enda. Ball er press, spesielt for jenter. Hva tenker folk om dette? Anonymkode: c69f1...b06 2 3 2
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Se på finn no, mange steder kan du leie kjole for 1-2 dager, spør venner og Facebook. Tror mange har kjoler hengde i skapet. Hun kunne fått noe av meg om noe hadde spurt 13 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 At du virker helt tragisk bitter og selvfølgelig burde unne ungene å ha skoleball. Anonymkode: fef97...2ad 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Du kan leie kjole på Finn eller tise. Jeg har kjøpt på salg til mine på Bubbleroom og Zalando, og en brukt på Finn. Anonymkode: a2e70...c87 5
Raven.Writingdesk Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Er du sikker på at «ball» betyr at alle jentene kommer i ballkjole, ts? Vet ikke hvor i landet dere bor, men her er det ganske uvanlig. Husker ikke om de definerte festen i 7 som skolefest eller ball, men det var vanlige kjoler jentene hadde på seg. Jeg tror denne festen er vanlig, de er vel ferdig med barneskolen og begynner på ungdomsskolen. Her har det i alle fall vært en slik fest. Men kjolene jentene hadde var ganske vanlig. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Spør noen av de andre foreldrene om noen har en kjole å låne bort? Min erfaring er at de fleste liker å være til hjelp i sånne tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du virker helt tragisk bitter og selvfølgelig burde unne ungene å ha skoleball. Anonymkode: fef97...2ad Javel. Jeg synes bitter blir feil ordbruk, lei, ja. Det handler ikke om og ikke unne noen noe, det handler om kjøpepress. Anonymkode: c69f1...b06 2 1
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Dra på Cubus,hm og slit nå. De har mye kule kjoler etc på salg:) tror ikke det er mange som kommer i ball kjoler.tror det er mer 10 klasse 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har sett etter kjoler og leie, men finner ikke noe i nærheten. Anonymkode: c69f1...b06
Minlillelykke Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 På facebook er det en side som heter ballkjoler og selskapskjoler til leie og salg eller noe i den duren. Jeg ville sjekket der. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Minlillelykke skrev (Akkurat nå): På facebook er det en side som heter ballkjoler og selskapskjoler til leie og salg eller noe i den duren. Jeg ville sjekket der. Takk for tips 😊 Anonymkode: c69f1...b06
Minlillelykke Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips 😊 Anonymkode: c69f1...b06 Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men har nylig gitt bort min kjole fra jeg var ungdom. Ellers kan bubbleroom ha fine kjoler. Til hun begynner på ungdomskolen anbefaler jeg deg å sjekke ut jjhouse. Rimelige og fine kjoler. Men det er litt leveringstid, tror jeg 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du virker helt tragisk bitter og selvfølgelig burde unne ungene å ha skoleball. Anonymkode: fef97...2ad Det er allikevel unødvendig med BALL i 7 klasse. De kunne heller hatt en vinterfest så hadde kleskoden automatisk vært mer chill. Anonymkode: 09a70...dce 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Brukt et veldig populært nå. Så om du går på bruktbutikker som har klær så kan du kanskje finne en fin ballkjole. Helt enig i at det er unødvendig med ball i 7.klasse. Anonymkode: 5e276...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 Har hun noen kusiner hun kan låne av? Er en del salg på penklær nå forøvrig. Anonymkode: 09a70...dce
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At du virker helt tragisk bitter og selvfølgelig burde unne ungene å ha skoleball. Anonymkode: fef97...2ad Ikke så lett I den situasjonen. Derimot er din kommentar så lett å si, så dropp å si sånt. Anonymkode: 87fff...520 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 Vi har kjøpt kjoler brukt, knallfine for bare noen hundrelapper. En kjøpte vi ny på kjempesalg på Zalando. Ta en titt der. Etter ballet selges de videre til neste kull. Kjolen til 10. la vi ganske mye mer i da det er en full ballkjole. Men går nesten i null når den selges. Anonymkode: 74d83...a00 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Aldri hørt om ball i 7.klasse. Her hos oss er det først ball i 10.klasse. På ungdomsskolen her låner de ut ball kjoler til de som ikke vil/kan kjøpe selv. De har mange, veldig mange donerer kjolen sin etter bruk nettopp pga dette. Vi har gjort det med begge våre jenter sine. Men jeg vet også at mange leier ut kjoler til en billig penge, det har mine barns venninner og klassekamerater gjort . Du har ikke noen venninner/familie medlemmer med jente i ca samme størrelse? Er enig med deg at skoleball , spesielt før 10.klasse er tull, det gjør ofte forskjellene i økonomi hos familier veldig synlig . Vi nor i et område med mye penger, vi har selv veldig god økonomi, men her ble det lagt ned forbud mot at ungdommen kom i limousiner etc. Det skulle nedtones så noen ikke tok fullstendig av Anonymkode: 2aa82...0f7 2
Gjest jegerrinne Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 Aldri hørt om 7 klasse. Her så er det kun ungdomskolen som har. Og da kun 10 klasse har lov å bruke ballkjole. Og foreldrerådet har og en del kjoler og dresser som lånes ut. Her så lånte jenta kjole av søskenbarnet sitt. Gutten brukte dress han hadde fra før. På både finn og Facebook så kan en finne som folk selger billig, noen låner ut gratis og noen leier ut
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 Jeg tror jeg ville spurt venninnene mine om de hadde hatt en kjole. Jeg hadde en floyd kjole i skapet, tidløs og klassisk. Desverre er det noen kg siden jeg brukte den, så jeg gav den til ei bekjent med en datter som skulle på ball. De kan jo fint syes om og. Anonymkode: 0e040...d04 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå