Gå til innhold

Tåkesyn/dårlig syn til tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har noen ganger nå opplevd akutt tåkesyn, ( si 3 ganger på et par uker ). Jeg får plutselig uklart/flimrings syn. Det varer i 10 minutter ca, så er det i grunn  over. Veldig ubehagelig. Det skal sies at jeg er gravid, og første gangen jeg fikk det var jeg sikker på svangerskapsforgiftning,men det er det altså ikke, og er og blir nøye fulgt opp med det. Bare lurer på om jeg burde tusle til legen for dette, eller om det kan være stress og slitenhet rett og slett. Jeg er jo blitt eldre også, så kan jo være synet. Men det går jo tilbake til " normalt" etter kort tid, så det er jo litt rart? 

Anonymkode: bec71...52f

Skrevet

Svangerskapsdiabetes? 

Anonymkode: 7785f...a9d

Skrevet

Kom deg til lege eller optiker i morgen. Ikke lurt å ta sjanser med øynene

Anonymkode: 89da5...f5c

Skrevet

Høres ut som aura uten migrene. Kan godt komme av stress. 

Anonymkode: 3b283...792

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i dette. Men det bør uansett sjekkes opp for å utelukke andre ting.

Anonymkode: 2cf57...a37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svangerskapsdiabetes? 

Anonymkode: 7785f...a9d

Sjekket for det, så nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan jo nevne at jeg fikk vondt i hodet en stund etter første gang jeg fikk sånn her flimring. Og hadde vondt i hodet temmelig lenge. Det skjedde ikke de andre 2 gangene. Men første gang ble jeg nok ekstra stresset fordi jeg også ble redd. 

Skrevet

Aura uten migrene er det første som faller meg inn, ja.

Anonymkode: 0c8e6...b71

Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme en gang da jeg var gravid sist. Mannen var på butikken og jeg fikk panikk. Gikk såpass fort over at jeg ikke rakk å foreta meg noe. Nevnte det på sykehuset på kontroll, og fikk streng beskjed om å ringe 113 hvis det skjedde igjen. Mente det kunne være tegn på feks blodpropp. Ikke for å skremme deg, men sjekk med legen!

Skal sies at jeg har migrene uten aura, så dette tilfellet var i så fall den eneste gangen jeg har fått aura i stedet for migrene.

Anonymkode: 8c66e...736

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg opplevde noe av det samme en gang da jeg var gravid sist. Mannen var på butikken og jeg fikk panikk. Gikk såpass fort over at jeg ikke rakk å foreta meg noe. Nevnte det på sykehuset på kontroll, og fikk streng beskjed om å ringe 113 hvis det skjedde igjen. Mente det kunne være tegn på feks blodpropp. Ikke for å skremme deg, men sjekk med legen!

Skal sies at jeg har migrene uten aura, så dette tilfellet var i så fall den eneste gangen jeg har fått aura i stedet for migrene.

Anonymkode: 8c66e...736

Er egentlig rart åssen man kan få slik forskjellige beskjeder. Jeg ringte ikke 113, men jeg ringte sykehuset. Da fikk jeg beskjed om å avvente, siden mens jeg snakket med de, fikk nornalsynet tilbake. De 2 neste gangene har ei heller vært like heftig. Jeg skal få sjekket oppi dette, men i og med jeg er gravid så er det også mye annet som skjer om dagen, så føler jeg er til kontroller konstant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...