AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Som tittelen sier, hvilken fagforening passer meg best? Jeg er teknolog, med bachelorgrad innen IT, i tillegg til en del privatskole, kursing og sertifiseringer (til sammen to år skolegang der og), men er vel å merke ikke ingeniør. Jobber i kommune med tittel som rådgiver, og føler jeg ligger noe lavt i lønn sammenlignet med flere andre på samme avdeling, selv sammenlignet med de andre som har "lavere" titler og vesentlig mindre utdanning - enkelte har jobbet der i flere tiår, men har kun noen kurs eller et fagbrev innen IKT. Noen der ute/her inne som sitter i en lignende situasjon som kan komme med råd? Jeg er veldig usikker, jeg vet mange velger Delta i kommunen, uten å vite hvorfor. Fordeler som noe billigere forsikring eller huslån betyr ikke noe for meg, men støtte i forbindelse med lønnsøkning, problematikk rundt kronisk sykdom og tilrettelegging, ansiennitetberegning (de har satt beregningen basert på når jeg begynte i nåværende stilling, men jeg har jo flere tiår med hva jeg mener er relevant erfaring, samt flere år utdanning innen faget - mulig jeg har misforstått, men skal ikke det telle med til en viss grad i hvert fall?). Og eventuelle andre ting som er relevant til arbeidsforholdet, kursing innen fagfelt, kompetanseheving og lignende er fordeler jeg ville satt pris på. Jeg har hele livet mitt jobbet i en mindre privat bedrift hvor det å bli fagorganisert var en uting (sjefen mente vi bare kom til å tape på det..). Jeg hadde en såpass god posisjon i firmaet at jeg hadde aldri behov for noe bistand der, så det gikk greit nok, men nå er situasjonen en annen. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 35c2f...ef8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Nito kan kanskje passe? Anonymkode: cb111...68a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nito kan kanskje passe? Anonymkode: cb111...68a Takk for svar Ja, det er NITO som står som nummer en på listen per nå, og de har greie fordeler mtp. juridisk støtte, samt noe kursing ol., men jeg har ikke undersøkt noe særlig "markedet", og vet lite om hva andre organisasjoner tilbyr. Kanskje det er noe som er bedre mtp. at jeg er kommunalt ansatt? Jeg må innrømme at jeg virkelig ikke har snøring på dette med fagforeninger, men jeg vil gjerne ha den støtten i ryggen, og bidra til det fellesskapet og arbeidet de ulike organisasjonene har gjort gjennom tidene. Min største frykt er egentlig konflikt på arbeidplassen, da med ledere. Vi har hatt en del omorganisering, og det har laget en del endringer jeg er lite glad for, også for min arbeidshverdag. Noe skal man selvfølgelig tåle, men om denne tendensen fortsetter vil det til slutt bli behov for å i hvert fall forhøre meg med noen andre om hva jeg kan gjøre. I tillegg til søtte til lønnsforhandlinger, som nevnt. Andre fordeler er bonus, og der synes jeg ikke NITO traff mitt behov noe særlig. Det lille som kunne vært interessant utover noe kursing (som jeg uansett får via jobben ved behov), er rabatt på TU - noe jeg allerede har gratis. Rabatt på hoteller osv. klarer jeg meg greit uten, det meste jeg reiser innenlands er uansett i jobbsammenheng. Anonymkode: 35c2f...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå