Gå til innhold

Bo på Karmøy - hvordan er miljøet der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Født og oppvokst på Karmøy. Flyttet for flere tiår siden. Har aldri sett meg tilbake.

Er på besøk innimellom og sitter med et dårlig inntrykk av hvordan det har blitt. Men jeg er nok farget av hvordan det var når jeg vokste opp.

Og Kopervik har på mange måter vært den kjipeste plassen av alle på Karmøy. For meg og mange andre.

Kort oppsummert så hadde jeg aldri flyttet dit igjen.

Anonymkode: 9d2c6...4f6

• Liker 1
Skrevet

Karmøy er og blir en drittplass. Slik var det i gamle dager og slik er det i dag, narko og alkohol florerer på det stedet. Og som flere andre sier så er Kopervik verst, hadde aldri flyttet der frivillig, da måtte det vært gratis bolig og godt over million i årslønn med redusert arbeidstid og maks et år eller to.

Anonymkode: d3b4a...24a

Skrevet
On 1/12/2024 at 8:46 AM, AnonymBruker said:

Jeg vil si været ofte er det mest irriterende, men det gjelder jo hele sørvestlandet.

Anonymkode: f249b...10e

Eller hele kysten fra Egersund til Grense Jakobselv pluss hele innlandet. 

Anonymkode: 32893...193

Skrevet

Har du unger med på lasset? Har vært skrevet en del negativt mtp. rusutfordringer på Karmøy de siste månedene. Husker ikke spesifikt hvor på Karmøy. Kan jo fint bo i andre nærområder til Kopervik også, og heller ha litt kjørevei til jobb :

Anonymkode: 0791a...086

Skrevet

Du flytter for jobb, da regner med at du må flytte for å få mer/bedre erfaring eller om du flytter for  jobben er ganske bra? Uansett så tenker jeg at det går fint å bo der en periode og søke jobbe et annet sted i landet om du ikke trives. Haugesund er ikke så langt i fra om du trenger et litt større sentrum og kjøpesentre.

Kopervik er ikke akkurat to go stedet, men har selv jobber I kommunen og det er helt greit. En ser ikke så mye narkiser på gata, det gjør en heller i større byer som feks Bergen. 

Anonymkode: c5b9b...1fa

Skrevet

Ville aldri bodd der. Ekstremt bibelbelte samtidig med mye dop og mange farlige folk. Han som sannsynligvis drepte Birgitte Tengs bor vel der og han er klin gal. 

Anonymkode: 76eed...dfe

• Liker 2
Skrevet

Det er den verste plassen eg har budd. Trur kanskje det er det næraste du kjem til eit nordisk helvete. Eg kom nokre år etter Birgitte Tengs vart drepen. Kort tid etter ein råkøyrar hadde tatt livet av eit uskyldig menneske der bilen satt fast i eit tre ikkje langt i frå Shell Bygnes. Husker politiet drev å sikra spor og jobba på området. Velkommen til Karmøy...

Eg vart mobba brutalt heile barneskulen og ungdomsskolen. Både fysisk, psykisk og mindre alvorlige seksuelle krenkelser som tafsing og klippe BH over skuldrene sånn at den falt av. 

Ingenting effektfullt vart gjort med det. Eg vart til og med kasta ned ei trapp av ein gjeng barnevernsbarn som reka rundt og fant på dritt. Dei hadde det ikkje lett. Men det var faktisk ikkje min feil. Eg kasta opp og fekk hjernerystelse, eg vart presentert som problemet av kontaktlærar fordi eg "kom opp i ting". Derfor måtte eg resten av skuleåret gøyma meg inne ulike plassar i friminutta. Eller koma meg ut fort og låsa meg inne på dass. Eg var eit lett offer og ja "eg kom opp i ting" heile tida. Mest av å eksistera. 

Ein av dei andre dei mobba tok livet sitt. Husker eg på det tidspunktet eigentlig bare var glad for at han slapp å lide meir. Eg var ikkje på eit godt sted mentalt på det tidspunkt og 14 år. 

Det var heilt umulig å få sosial innpassing. I eit av dei kristne miljøa eg prøvde for å prøva skapa vennskap med andre var det fleire tvilsomme eldre karismatiske kristne menn. Han eine sa eg frista han fordi vi dansa litt. Og at det var satan som prøvde få han til å bli frista. Eg berre ooookey ikkje bedehus. La oss prøva skyting i karmøyhallen, der vart eg klypt i ræva av guttunnger både eldre og yngre. Prøvde speidaren, den var hyperkristen også. Til slutt gav eg opp og vart ekstremt einsam. 

Det er mykje selvmord og selvmords forsøk på Karmøy, fleire nyleg. Eg trur folk flest der er ulykkelige. Men med min erfaring er det kanskje ikkje så rart.

Foreldra mine bur der framleis og får regelmessig narkomane på døra som spør etter flasker eller penger. Penare det enn å stjele da..

Eg veit heller ikkje kven naboane er, ingen ville ha noko med kvarandre å gjera alle åra eg budde der. Veldig snodig. 

Har du barn styr unna! 

Kan vere det er bedre i 2024. Det veit eg ikkje. 

Anonymkode: 98438...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...