AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har fått et jobbtilbud på Karmøy, nærmere bestemt Kopervik. Er det mye narkotika i lokalsamfunnet og farlige folk som bor der fortsatt? Det var veldig ille der på 90-tallet. Noen som har erfaring med å bo der? Anonymkode: dad3a...460
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Skjer mye dritt på Karmøy. Jeg har aldri vært der selv, men synes det stadig står ett eller annet negativt som har skjedd der. Karmøy er ikke ett sted jeg vil til, ikke engang på ferie. Skulle jeg takket ja til en jobb på Karmøy så måtte det være drømmejobb og svinbra betalt. Anonymkode: 099a2...5a8 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Fult av dritt. Bodde i Kopervik i 3 år, det var faktisk fælt. Måtte begynne å gå tur med hunden 4 på morgenen for å unngå små dritt unger som alltid skulle tøffe seg, og kødde med hunden min. Fy faen, nei dit ville jeg aldri ha vært igjen. Anonymkode: 02d67...e83 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Men er det lett å få innpass blant lokalbefolkninga? Og er det stort utvalg av ulike miljø? Anonymkode: dad3a...460
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Du kan jo og flytte til Haugesund, det er ganske fint der 😊 Tar ca 15-20 min med bil til Kopervik. Jeg selv bor ikke på Karmøy men kjenner mange som gjør det, og alle de er veldig hyggelige. Anonymkode: c63f2...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo og flytte til Haugesund, det er ganske fint der 😊 Tar ca 15-20 min med bil til Kopervik. Jeg selv bor ikke på Karmøy men kjenner mange som gjør det, og alle de er veldig hyggelige. Anonymkode: c63f2...fd3 Det e ikje fint i Haugasund! Hilsen koperfokker 😉 Anonymkode: 4d29e...8eb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Karmøy😱😱😱 Et drittsted uten like. Du som utenfra må også regne med å ikke komme "inn" i kretser. Karmøy folk er egen rase. Det er også mye narkotika,annen dritt samlet sammen med hyper kristne. Styr unna! Stavanger er mye bedre. ( 1 time+ derfra bare) Anonymkode: 9ca1c...ebd 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan jo og flytte til Haugesund, det er ganske fint der 😊 Tar ca 15-20 min med bil til Kopervik. Jeg selv bor ikke på Karmøy men kjenner mange som gjør det, og alle de er veldig hyggelige. Anonymkode: c63f2...fd3 Haugesund er nok den styggeste byen jeg har vært i, og jeg ser stadig ting i nyhetene om kriminelle ting som skjer der. Så ehh, da hadde jeg satset på Kopervik heller. Anonymkode: 02d67...e83
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Flytt hellår te Skyddness. Møkja finare plass asso... Anonymkode: eda60...492
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Har en venninne som flyttet dit. Selv om hun trives, har hun ikke så mye fint å si (narkotika, bedehus og psykiatri). Anonymkode: 3fe86...745
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Oioioi... Mye psyk og nark.. Som ofte går hånd i hånd. God kjennskap til området, og jeg hadde ALDRI flyttet dit. Men det er fint der, fine strender, koselige butikker. Anonymkode: 84689...508
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 Utflyttet Haugesunder her. Ser du nevner Kopervik spesifikt, og jeg kan ikke si noe konkret der, men dere som sier Karmøy er dritt, og gjerne uten å ha vært der, det føler jeg blir å dra det litt langt. Karmøy er veldig stort i areal, særlig for en haugesunder. Karmøy har ca tre ganger så mye areal som Haugesund, og faktisk flere innbyggere også. Vi kaller jo Karmøy for Øynå, og har ikke så mye pent å si om den 🤣 Tar jeg av meg de brillene, så har Karmøy tre bystatuser innad i kommunen, hvor Kopervik er en av dem. Karmøy har nå to forbindelser til fastlandet, med både tunnel og bro, mot kun bro når jeg vokste opp. Tunnelen gjør det lettere å reise til Stavanger fra Karmøy da den går ikke til Haugesund, men lengre ute. Det er nært til Haugesund som er handelssentrum og har sykehus, men Karmøy har også masse butikker, og det er stort senter på fastlands-Karmøy (Norheim, Oasen senter), og Karmøy har også dps. Jeg gikk i klasse på videregående med flere fra Karmøy, men de har også videregående skole. Det har vært snakk om rusproblematikk der ute, og det er mye bedehus, men det er også andre ting. Det er «dritt» alle passer, spørs bare hvem en spør. Kommer du der for jobb så regner jeg med du kommer inn i et annet miljø enn de som driver med stoff. Det er mye vakker natur, og fantastiske strender, særlig mot Åkra (blant annet Åkrasanden, men også lengre sør med mindre kjente, men desto vakrere strender), og masse nydelig bebyggelse i Skudenes. Fyrtårnet ved Skudenes er også en opplevelse. Det er langt fra a til å på Karmøy. Jeg har familie fra Kopervik, som hadde en veldig fin oppvekst. Skal sies at de er død for lengst, så ting har jo endret seg. Jeg hadde personlig aldri villet flytte der selv, men det er ikke bare negativt. Jeg har derimot hørt at det ikke er så lett å komme inn i miljøer der, og det gjelder i Haugesund også, men også veldig mange andre steder. Håper dette var et litt mer nyansert svar. Anonymkode: cda9a...d06 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Jeg bor på andre siden av bros. Fastlands Karmøy, anbefaler deg heller å bo der. Det er et fint område å bo. Anonymkode: 8b14b...aa3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Det er et sted som alle andre steder. Skiller seg ikke noe særlig ut fra andre tilsvarende småsteder, og har som det meste annet både positive og negative sider. Jeg vil si været ofte er det mest irriterende, men det gjelder jo hele sørvestlandet. Narkotikamiljø finnes fortsatt, men må si det er veldig lite synlig i hverdagen. Anonymkode: f249b...10e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor på andre siden av bros. Fastlands Karmøy, anbefaler deg heller å bo der. Det er et fint område å bo. Anonymkode: 8b14b...aa3 Ja både Norheim og Vormedal (og utover) er veldig fint. Kjenner flere som trives godt der 😊 Anonymkode: cda9a...d06 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Karmøy er fint, men ville satset på et sted nord for Kopervik. Vi har flott natur, fine turområder, nærhet til flyplass og Haugesund med ulike tilbud, man slipper noe særlig kø, rush og press som man har på større steder. Tar man initiativ og er med på ulike sosiale arrangement er det ikke noe problem å bli kjent med folk noe mer her enn andre steder. Bonus at boligprisene foreløpig er lavere enn f.eks Stavanger-området og Bergen. Kan med andre ord anbefale Karmøy og Haugalandet! Anonymkode: c10c7...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 Veldig kristne miljøer der. Ville heller bodd i Haugesund. Anonymkode: 74cef...942
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #18 Skrevet 13. januar 2024 Møkkasted, styr unna. Vestlandets svar på Jessheim/Råholt..... Skikkelig høl. Anonymkode: 10cf9...bda 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #19 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 20.05): Skjer mye dritt på Karmøy. Jeg har aldri vært der selv, men synes det stadig står ett eller annet negativt som har skjedd der. Karmøy er ikke ett sted jeg vil til, ikke engang på ferie. Skulle jeg takket ja til en jobb på Karmøy så måtte det være drømmejobb og svinbra betalt. Anonymkode: 099a2...5a8 Lol, hva faen? 😅 Har ei dame fra Karmøy stjålet mannen din, eller? lol Anonymkode: 297ac...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #20 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lol, hva faen? 😅 Har ei dame fra Karmøy stjålet mannen din, eller? lol Anonymkode: 297ac...ad5 alle vet jo at karmøy er bebodd av en del ganske spesielle mennesker. Anonymkode: e1dd5...ff4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå