AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Noen som bor i Fyllingsdalen eller Flaktveit? hvor er det beste stedet for barn å vokse opp? Hvordan er barneskolene? Hva gjør at du trives/ikke trives? setter pris på svar 😄 Anonymkode: 7e5cd...a95
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Fyllingsdalen er mer sentralt føler jeg. Du har alt der. Jeg elsker kanadaskogen, noe som er et pluss. Jeg vokste opp i Fyllingsdalen og syntes det var helt nydelig. Den har jo også blitt "pusset opp" de senere år 🥰 Anonymkode: 6e344...9ba 1
PhilosopherSe7en Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Begge steder er gode valg, men Fyllingsdalen er mye kortere til sentrum. Sykkel/tursti igjennom fjellet, bybanen går kontinuerlig så du slipper å bekymre deg for rushtrafikken. Til Flaktveit så er det plutselig en ulykke i en av tunnelene og du bruker 2 timer på å komme deg til/fra sentrum. Det er også nye kortere å komme seg til de fleste steder fra Fyllingsdalen. Loddefjord, Sotra, Flesland, Fana. Det er gode bussforbindelser fra Flaktveit og til sentrum, bussene går vel hvert 10/20 minutt alt etter når på døgnet du reiser, men det er tilsvarende fra Fyllingsdalen også + bybane Prisene var ganske ok i Fyllingsdalen, men vil tro de har steget en del nå som bybanen ble ferdigstilt. Jeg hadde valgt Fyllingsdalen om det stod mellom de to stedene, men om jeg jobbet i Åsane eller i det området så hadde jeg nok valgt ut i fra reisetid til arbeid. Flaktveit og Loddefjord var tidligere forferdelige steder for barn/unge. Dårlige tilbud og mye kriminalitet. Ryktet henger fortsatt igjen, men det er mange år siden dette ble tatt tak i og utbedret. Så jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med hverken Fyllingsdalen eller Flaktveit med tanke på å oppdra barn. Noe er det selvsagt fortsatt, og de stedene en leser oftest om i avisene her at ting skjer er rundt Åsane senter, rundt Lagunen (Fana) og litt på Oasen senter som er i Fyllingsdalen. Men dette er på kjøpesentre der ungdom møtes i helgene, og hvor disse tingene oppstår forflytter seg fra år til år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Ville valgt Fyllingsdalen av disse. Som nevnt over er det svært sårbart om en bil får stans i en av tunnellene til Åsane. Da er det helt kaos i mange timer. Bybanen til Fyllingsdalen er et kjempepluss. Bor selv i Bergen Vest mot Alvøen- og det er veldig fint både for barn og vokane her. Men jobber i byen og blir sprø av å sitte i kø hver ettermiddag (buss) Anonymkode: aa7d4...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå