AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Vi hadde en kort tilvenning med vårt barn da vi opplevde at alt gikk fint. Vi var der i 1 time hver dag i 2 dager og deretter var han alene. Etter noen uker gikk det dårlig og vi var der en time igjen i noen dager. Etter dette var vi borte fra barnehagen i rundt 6 uker da barnets far bor i Sverige og vi besøkte familien hans. Nå prøver barnehagen å kreve at vi må på ny tilvenning men jeg har ikke tid, kan jeg nekte? Orker ikke dette styret, føle de er dramatisk og sier han gråter hele tiden Anonymkode: 065a3...bc6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Du vil nekte å gjøre det som er til ditt eget barns beste? Ja det kan du selvsat, men…….. Anonymkode: 447c5...551 19 1
svartkatt Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Herregud.. de spør ikke uten grunn. Som regel under tilvending er det jo best at foreldrene er der minst mulig, og ikke drar avskjeden ut i tid. 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Du kan jo nekte å gjøre noe, men hvordan du har samvittighet til det når de sier at han gråter hele tiden skjønner jeg ikke. Anonymkode: 07e8a...b5b 9 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Du kan nekte. Og så kan barnevernet også nekte deg å ha barnet ditt. Så det er hipp som happ. Anonymkode: 4360d...fc3 15 1
Gipetto Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Kan ikke kreve nei, men for barnet sin del hadde jeg ikke trengt å tenke over det engang - hadde uten tvil tatt tilvenningen "på nytt". Utrolig dumt å ta barnet fri såpass lenge helt i starten av innkjøring i bhg. 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Dette må være tull😳😳 Anonymkode: c8ae3...1e1 7 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Ingen barnehageansatte vil ha foreldrene der hele dagen uten grunn. Så det er jo en god grunn til at de ønsker ny tilvenning. Men helt sykt at man ikke vil gjøre det beste for eget barn 😳 Anonymkode: 126cc...897 7 2
Gjest theTitanic Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi hadde en kort tilvenning med vårt barn da vi opplevde at alt gikk fint. Vi var der i 1 time hver dag i 2 dager og deretter var han alene. Etter noen uker gikk det dårlig og vi var der en time igjen i noen dager. Etter dette var vi borte fra barnehagen i rundt 6 uker da barnets far bor i Sverige og vi besøkte familien hans. Nå prøver barnehagen å kreve at vi må på ny tilvenning men jeg har ikke tid, kan jeg nekte? Orker ikke dette styret, føle de er dramatisk og sier han gråter hele tiden Anonymkode: 065a3...bc6 Utrolig klønete og lite omtenksomt ovenfor barnet ditt å ha tilvenning for å etter så kort tid dra bort i 6 uker. Alt stresset for barnet bortkastet og nå må dere begynne på ny. Jada, du kan sikkert la ungen seile sin egen sjø om du ikke bryr deg om den, og de bhg ansatte kan antagelig ikke tvinge deg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde en kort tilvenning med vårt barn da vi opplevde at alt gikk fint. Vi var der i 1 time hver dag i 2 dager og deretter var han alene. Etter noen uker gikk det dårlig og vi var der en time igjen i noen dager. Etter dette var vi borte fra barnehagen i rundt 6 uker da barnets far bor i Sverige og vi besøkte familien hans. Nå prøver barnehagen å kreve at vi må på ny tilvenning men jeg har ikke tid, kan jeg nekte? Orker ikke dette styret, føle de er dramatisk og sier han gråter hele tiden Anonymkode: 065a3...bc6 Ja, bare nekt. At du ikke vil ditt barns beste er bekymringsverdig... Anonymkode: 5095d...56b 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Er du ikke interessert i at barnet ditt skal ha det bra? Hvorfor var dere der kun 1t per dag i kun to dager? Hadde du ikke tid da heller? Anonymkode: 24df5...489 1 1
Polly Ester Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde en kort tilvenning med vårt barn da vi opplevde at alt gikk fint. Vi var der i 1 time hver dag i 2 dager og deretter var han alene. Etter noen uker gikk det dårlig og vi var der en time igjen i noen dager. Etter dette var vi borte fra barnehagen i rundt 6 uker da barnets far bor i Sverige og vi besøkte familien hans. Nå prøver barnehagen å kreve at vi må på ny tilvenning men jeg har ikke tid, kan jeg nekte? Orker ikke dette styret, føle de er dramatisk og sier han gråter hele tiden Anonymkode: 065a3...bc6 Bryr du deg ikke om at gutten din er utrygg og utilpass i barnehagen? Hvordan kan du si at du ikke har tid til tilvenning, det er hjerteskjærende. Hvis han gråter mye i barnehagen så må du jo være med på å trygge han og tilvenne han til å være i barnehagen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 Har du ikke tid til ditt eget barn burde du ikke fått barn i første omgang. Tenker barnehagen ikke ønsker foreldre skal henge i barnehagen bare sånn vilkårlig helt uten mening, men fordi det er et reelt behov for barnet. Har du reflektert noe over det? Anonymkode: db41f...a2f 2 4
Miss.Hol Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Altså, hvor er omtanken for barnet ditt? Tenker du på barnet i det hele tatt? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du ikke tid til ditt eget barn burde du ikke fått barn i første omgang. Tenker barnehagen ikke ønsker foreldre skal henge i barnehagen bare sånn vilkårlig helt uten mening, men fordi det er et reelt behov for barnet. Har du reflektert noe over det? Anonymkode: db41f...a2f Det er mange ganger jeg er uenig i sånne utsagn, for de er uberettiget, men akkurat her, 100% enig. Jeg hadde tatt meg fri, uavhengig av økonomi, og gjort alt for at barnet skal finne ro og trygghet. Det er jo en investering for ts også (siden hun er så opptatt av at hun ikke har tid) at barnet har det bra i barnehagen. Anonymkode: 24df5...489 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Kan barnehagen nekte barnet å komme hvis det fortsetter slik? At han bare gråter fra levering til henting, og foreldrene ikke bidrar? Ble litt nysgjerrig. Anonymkode: 24df5...489
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 Vet ikke om de kan kreve det, men det virker veldig lite omsorgsfullt ut av deg å nekte. Anonymkode: 53e52...82a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Som barnehageansatt hadde det der gått rett inn i «bekymrings mappa» mi🙄 Tilvenning er til nettopp for å venne barnet til å være i barnehagen, bli kjent med de ansatte, barnegruppen, rutinene, uteområdet og avdelingen. De skal vennes til å spise sammen, bli skiftet på av nye mennesker, legges for å sove på nytt sted, våkne opp uten mamma eller pappa tilstede… Å reise bort i 6 uker på ferie rett etter tilvenning var vel egentlig noe jeg hadde frarådet, da hadde det vært bedre å vente med oppstart til etter ferien var unnagjort. Det er barnet sitt behov og trygghet som skal komme først. Hvis du som mor har problemer med å se barnets behov behøver du nok veiledning. Du forstår nok ikke hvor mye dette kan skade tryggheten og hverdagen til barnet på sikt. Anonymkode: ecba4...f90 9 1
Grüner Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde en kort tilvenning med vårt barn da vi opplevde at alt gikk fint. Vi var der i 1 time hver dag i 2 dager og deretter var han alene. Etter noen uker gikk det dårlig og vi var der en time igjen i noen dager. Etter dette var vi borte fra barnehagen i rundt 6 uker da barnets far bor i Sverige og vi besøkte familien hans. Nå prøver barnehagen å kreve at vi må på ny tilvenning men jeg har ikke tid, kan jeg nekte? Orker ikke dette styret, føle de er dramatisk og sier han gråter hele tiden Anonymkode: 065a3...bc6 Huff, stakkars barn. Du høres mer opptatt ut av deg og ditt enn av barnet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Som barnehageansatt hadde det der gått rett inn i «bekymrings mappa» mi🙄 Tilvenning er til nettopp for å venne barnet til å være i barnehagen, bli kjent med de ansatte, barnegruppen, rutinene, uteområdet og avdelingen. De skal vennes til å spise sammen, bli skiftet på av nye mennesker, legges for å sove på nytt sted, våkne opp uten mamma eller pappa tilstede… Å reise bort i 6 uker på ferie rett etter tilvenning var vel egentlig noe jeg hadde frarådet, da hadde det vært bedre å vente med oppstart til etter ferien var unnagjort. Det er barnet sitt behov og trygghet som skal komme først. Hvis du som mor har problemer med å se barnets behov behøver du nok veiledning. Du forstår nok ikke hvor mye dette kan skade tryggheten og hverdagen til barnet på sikt. Anonymkode: ecba4...f90 Vi fikk beskjed at i tilvenningen skulle vi helst ikke ha mange fraværsdager og i starten ville de at kun vi foreldre skulle hente. Man lytter til de ansatte 🤔 Anonymkode: 24df5...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå