Gå til innhold

Hva koster syden ferien 2024 for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir som vanlig Norge for vår del, bor bl.a. en uke i telt, drar på hytta i Kragerø med familie og hygger oss her. Vi sparer heller opp for å kunne ta en ordentlig langtur hvert 3. Eller 4. År. Neste tur blir Orlando og Florida i 2025! 

Før familielivet tok over dro mannen og jeg på noen turer uspesifisert, som jeg husker vi fikk til en svært god pris!! Dette er jo drøye 10 år siden nå, så jeg husker ikke helt hvor vi fant det, noe a la "groupon deals". Klarer ikke å finne lignende, andre som har testet dette i det siste? Med barn? Hvordan har det gått?

Anonymkode: b05ac...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kreta i August, 3 barn og 2 voksne. All inklusiv. 70.000kr

Anonymkode: e2181...433

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men altså man må jo ikke dra til Syden! Dere skriver som om det er obligatorisk i sommerferien 😄

Anonymkode: 9f2d2...ec8

Nei men vi vil det da. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå? Vi har jobber hvor vi kun har fri i juli og ellers påske og jul. Vi Må reise i juli vi. Vi kan ikke reise på noe annet tidspunkt og vi vil til sommeren.  For sommer i Bergen er nedtur 

Anonymkode: ceda8...814

• Liker 3
Skrevet

Sommer 2023 betalte vi litt over 70 000 for 14 dager på ett hotell i Spania. Veldig fint hotell med masse underholdning. Dette var uten mat og drikke, så det kom i tillegg. Vi var 4 voksne (2 barn over 18).

Blir nok lika dyrt i år også antar jeg hvis vi reiser til utlandet i år også 😅

Anonymkode: 08b45...bc5

Skrevet

Dere som skal være i Norge og bo i telt eller være på hytten.  Det er ikke 0 denne ferien koster. 

1. hva er matbudsjettet disse ukene? Det er kostnad som er dekket i de prisene som

oppgis på all inklusive. Det er vel noen tusen lapper i juli regner jeg med

2 ta renteutgiftene på hytten del på 12 og se hva det koster. Inkluder også en mnd felleskostnader og andre kostnader som forsikring, vedlikehold båt osv. og legg til dette. 
3 ta teltutstyr kostnaden inkludert soveposer stormkjøkken osv og del på utstyrets levetid og forventede måneder brukt og legg til den kostnaden. 
4 badeland, kino, fornøyelsespark? Legg til disse kostnadne

5  kjøre rundt? Legg til kostnad bensin 

sånn  nå har man prisen, det er selvsagt ikke i nærheten av en sydentur (eller det kommer faktisk an på lånet på hytten da..) men det er jo ikke gratis  spesielt ikke hvis en eier egen hytte som er belånt

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja for skoleferien er jo kun midt i juli…

Anonymkode: 3a495...0b8

Sfo er bare stengt i juli her. Og har pålagt ferie i fellesferien selv (bygg og anlegg)

Anonymkode: 1f15c...bee

Skrevet

Kanskje ikke så relevant da vi har leilighet i spania. Vi betalte rett i overkant av 12.000 for flybilletter. Vi bor gratis og har egen bil der nede. Vanligvis bruker vi rundt 15.000 på å bo og leve der nede i 14 dager. Spiser ute nesten hver dag.

Skrevet

Omtrent 100.000 for to uker i juni (2 voksne og to halvstore barn).

Anonymkode: 11824...8a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, omtrent fra 20 juni til 20 august. Mao da prisene er skrudd opp maks.

Anonymkode: 547d8...9ea

Jeg er klar over det. Det er noe som kalles ironi

Skrevet
missLynch skrev (1 time siden):

Vi skal bruke kr 0,-

Som nevnt over her: å reise til sør-Europa i juli med de temperaturene som har vært frister veldig lite. Norge er et nydelig land på sommeren. Vi liker friluftsliv, så da vil vi heller være ute i naturen. 

Ja var nydelig i fjor...jeg lå på stranden i frankrike og leste om flommen i Norge og så værmeldingen på 12 grader og pissregn 3 uker i strekk

Var virkelig lei meg for å ikke være i Norge gitt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sfo er bare stengt i juli her. Og har pålagt ferie i fellesferien selv (bygg og anlegg)

Anonymkode: 1f15c...bee

Hva skjer med at ingen klarer å lese ting i kontekst?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg sjekket akkurat en uke til Rhodos i august, rett før skolestart; pris med Sunwing inclusive og flyplasstransport ville kommet på 38000.

Anonymkode: 991f5...617

Det er dyrt for en uke 

Skrevet
Rucula skrev (2 minutter siden):

Ja var nydelig i fjor...jeg lå på stranden i frankrike og leste om flommen i Norge og så værmeldingen på 12 grader og pissregn 3 uker i strekk

Jeg hadde det helt lik i fjor, i Nord-Norge. Uke på uke med strålende vær. 

Anonymkode: e0f8b...84f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TLR skrev (2 minutter siden):

Det er dyrt for en uke 

Det er det det koster. Egentlig ganske rimelig

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde det helt lik i fjor, i Nord-Norge. Uke på uke med strålende vær. 

Anonymkode: e0f8b...84f

Nord Norge var jo vær vinner i fjor det så vi jo på tv hver dag 

Skrevet

To voksne + to ungdommer: 50000 for ei uke uten mat.

Anonymkode: e9d2c...5b7

Skrevet
Rucula skrev (1 time siden):

Vi hadde syden vær litt sør for Oslo i fjor sommer. Var en kjempe sommer når det kom til været

Anonymkode: 8d65f...1d8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde syden vær litt sør for Oslo i fjor sommer. Var en kjempe sommer når det kom til været

Anonymkode: 8d65f...1d8

Men du. Vet dette er vanskelig for østlendinger. Men Norge er mer enn Østlandet. Vest-Norge hadde ikke noen bra sommer (dersom bra er 20 grader og sol. Noe jeg personlig mener)

• Liker 1
Skrevet

Dog irrelevant siden tråden handler om prisen for all inclusive ferie i syden. At noen ikke vil ha en sånn ferie og heller padler kajakk i lofoten eller fisker villaks i Driva er nå en ting, og hver og en får ha den ferien man vil. Men dette er ikke tråden for å diskutere det. 

Anonymkode: 12436...457

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skjønner ikke dere tør å satse på syden midt i juli mtp slik det var Europa i fjor sommer 🤯 Kloden koker!

Velg hellere en uke i mai/juni.

Anonymkode: b48eb...0e9

Dette er overdreven frykt ! Alt avhenger av hvor man faktisk velger å feriere. Velge hotellrom med air condition og et sted nær stranden. Da blir selv noen og 40 grader faktisk ikke et stort problem.  Mai, juni er ikke et alternativ for de med barn i skole, det går ikke opp.  Og i mai er du faktisk ikke garantert flott vær hele tiden ved Middelhavet i alle fall. 

De høyeste temperaturene er som oftest midt på dagen, og da kan man utligne dette med å holde seg i skyggen og bade. Velge overnatting midt inne i en by og så begynne å stresse for å komme til en strand langt unna er drepen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...