Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere som finner ut om graviditet, typ 4 uker på vei, og dere har fysisk belastende jobb? Eks, jobbe på somatisk sykehjem, lager osv?

Anonymkode: 00ee6...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting :) Det er ikke farlig å løfte når man er gravid, minst så tidlig i svangerskapet. Spesielt hvis det er en del av jobben til vanlig. Gravide som er vant til å trene mye, løfter benkpress. Gravide som har barn, løfter barna sine. Senere kan man få mer vondt i bekkenet, men det er fremdeles ikke farlig i seg selv. 

Anonymkode: e1fe0...2f9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting :) Det er ikke farlig å løfte når man er gravid, minst så tidlig i svangerskapet. Spesielt hvis det er en del av jobben til vanlig. Gravide som er vant til å trene mye, løfter benkpress. Gravide som har barn, løfter barna sine. Senere kan man få mer vondt i bekkenet, men det er fremdeles ikke farlig i seg selv. 

Ok takk for svar

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok takk for svar

Husk å se det an utover og om du kjenner det i ryggen. Du kan få tilrettelegging på sikt hvis så. Det er bare enda mer viktig å løfte riktig nå fremover! 

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke arbeidsplassen kan tilrettelegge gå til jordmor og be om svangerskapspenger! Du skal ikke løfte uansett hvor tidlig du er! 

Anonymkode: 49966...59d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ikke arbeidsplassen kan tilrettelegge gå til jordmor og be om svangerskapspenger! Du skal ikke løfte uansett hvor tidlig du er! 

Det er ingen retningslinjer eller forskning på at løfting er farlig for fosteret.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Løfting er ikke farlig, hverken for mor eller foster. Det er ingen risiko knyttet til det. Ellers hadde alle andregangsgravide bare hatt ett barn… :ironi: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Løfting er ikke farlig, hverken for mor eller foster. Det er ingen risiko knyttet til det. Ellers hadde alle andregangsgravide bare hatt ett barn… :ironi: 

Den siste setningen din ga 0 mening.. 

Anonymkode: afa33...306

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den siste setningen din ga 0 mening.. 

Nei, den gjør egentlig ikke det - for hvis det var så farlig å løfte som gravid, også så tidlig, når mange ikke vet de er gravide, så hadde alle som har ett barn, spontanabortert barnet de hadde i magen. Man løfter ofte 10-15-20 kg barn til langt ut i svangerskapet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, den gjør egentlig ikke det - for hvis det var så farlig å løfte som gravid, også så tidlig, når mange ikke vet de er gravide, så hadde alle som har ett barn, spontanabortert barnet de hadde i magen. Man løfter ofte 10-15-20 kg barn til langt ut i svangerskapet. 

For det første så er det ikke alle som får barn så tett. Jeg går ikke rundt å løfter på 3 åringen min😅 

For det andre ER det mange som spontanaborterer. De fleste før uke 8. 

Jeg råder uansett TS til å lytte til jordmor og lege, ikke til KG.

(Jeg ble satt på svangerskapspenger pga løft og stress på jobb som var vanskelig å unngå). 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For det første så er det ikke alle som får barn så tett. Jeg går ikke rundt å løfter på 3 åringen min😅 

For det andre ER det mange som spontanaborterer. De fleste før uke 8. 

Jeg råder uansett TS til å lytte til jordmor og lege, ikke til KG.

(Jeg ble satt på svangerskapspenger pga løft og stress på jobb som var vanskelig å unngå). 

Og jeg løfter vår 5 åring i ny og ne. Man må alltid høre med jordmor, men det er veldig mange som tror at fordi de er gravide - så skal de nå bare ikke gjøre noe, spesielt løft. Men det er ikke farlig i seg selv å løfte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tung løft på jobb men fikk beskjed av jordmord at jeg kunne løfte som vanlig så lenge det ikke gjør vondt.

Anonymkode: 73a0c...0cc

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...