Gå til innhold

GOOGLE*YouTube, trekk fra konto - hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Oppdaget plutselig at jeg har fått trukket flere ganger, små beløp, fra mitt kort/konto fra såkalte "strømmetjenester" fra GOOGLE*youtube. Tenker det er mitt barn som utilsiktet har sett på (betalings) videoer på YouTube? Noen som har peiling på dette, hvordan det kan ha foregått? 

Anonymkode: 4ef5a...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du innlogget på YouTube med konto, og har du betalingskort der?

Anonymkode: d8eb9...5dc

Skrevet

Man kan nå kjøpe/leie videoer så kan absolutt være det. Kan også være youtube premium. 

https://payments.google.com/ Har kan du se alt du har betalt for på google kontoen din. Logg deg inn med din konto. 

Anonymkode: 01dd2...299

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du innlogget på YouTube med konto, og har du betalingskort der?

Anonymkode: d8eb9...5dc

Takk for svar. Ja, det kan jo være noe slikt, at mitt kortnummer er registrert der, jeg husker bare aldri å ha brukt det der tidligere.. Får høre med den håpefulle når hen er hjemme.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan nå kjøpe/leie videoer så kan absolutt være det. Kan også være youtube premium. 

https://payments.google.com/ Har kan du se alt du har betalt for på google kontoen din. Logg deg inn med din konto. 

Takk!

Skrevet

Takk!

Sjekket, men var ikke oppført noe der (enda) som stemmer med de nylige trekkene. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sjekket, men var ikke oppført noe der (enda) som stemmer med de nylige trekkene. 

Er barnet ditt logget inn med egen konto med ditt kortnummer registrert da?

Da må du logge inn på barnet ditt sin konto. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er barnet ditt logget inn med egen konto med ditt kortnummer registrert da?

Da må du logge inn på barnet ditt sin konto. 

Er dette jeg mistenker 😭

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er dette jeg mistenker 😭

Er nok av historier der barna klarer å bruke mange titalls tusen på spill/youtube/osv fordi foreldre knytter kortene sine opp mot barnets konto og ikke har på noe form for sperre på dette :)
Anbefaler at dere tar dere en prat om det, og eventuelt at du får fjernet kortet ditt fra kontoen :)

Skrevet

Er nok av historier der barna klarer å bruke mange titalls tusen på spill/youtube/osv fordi foreldre knytter kortene sine opp mot barnets konto og ikke har på noe form for sperre på dette :)
Anbefaler at dere tar dere en prat om det, og eventuelt at du får fjernet kortet ditt fra kontoen :)

Uff, ja. Tror faktisk det er utilsiktet. Uansett, takk for svar! Da vet jeg at det må være dette og ikke noe annet mystisk. 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...