Gå til innhold

Smerter etter eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde eggløsning på mandag, og har etter det hatt mye murringer og stikkinger i eggstokkene og livmor. Noen andre som har opplevd det? Er jo bare 2-3 DPO så kan ikke være gravid symptomer eller festesmerter 😅 

Anonymkode: 22e8e...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig med smerter, plager og murring ved eggløsning. 

Anonymkode: 154db...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanlig med smerter, plager og murring ved eggløsning. 

Ja men dager etter eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, både før og etter. Jeg forstår du ser etter symptomer på graviditet, men det er ikke det enda. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har murringer i varierende grad fra eggløsning og frem til mensen kommer. Tror ikke jeg var så bevisst på det før jeg begynte å prøve på baby. 

Anonymkode: 7f3ac...865

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, både før og etter. Jeg forstår du ser etter symptomer på graviditet, men det er ikke det enda. 

Jeg skriver jo at jeg vet at det ikke er gravid symptomer…😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skriver jo at jeg vet at det ikke er gravid symptomer…😂

Så hvorfor er det utenkelig at man har murringer og stikk før, under og etter eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hvorfor er det utenkelig at man har murringer og stikk før, under og etter eggløsning? 

Det er jo det jeg lurer på, prøvd å søkt det opp men finner ingen årsak til det. Smertene skal jo komme før eggløsning og ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo det jeg lurer på, prøvd å søkt det opp men finner ingen årsak til det. Smertene skal jo komme før eggløsning og ikke etter.

Screenshot_20240111_171645_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da før du øve på å søke :) Jeg føler du fortsetter håpe noen skal si det er graviditet når du ikke godtar at man kan ha smerter ved eggløsning hele perioden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da før du øve på å søke :) Jeg føler du fortsetter håpe noen skal si det er graviditet når du ikke godtar at man kan ha smerter ved eggløsning hele perioden. 

Jeg har vært gravid før og vet at man ikke får symptomer før en har HCG i blodet, noe man ikke har bare noen dager etter eggløsning… Jeg har ikke sagt at jeg ikke godtar det, jeg lurer bare på om noen andre har hatt det slik og hva andre tenker det kan være. Bitter for at du ikke er gravid kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært gravid før og vet at man ikke får symptomer før en har HCG i blodet, noe man ikke har bare noen dager etter eggløsning… Jeg har ikke sagt at jeg ikke godtar det, jeg lurer bare på om noen andre har hatt det slik og hva andre tenker det kan være. Bitter for at du ikke er gravid kanskje? :) 

Jeg har et barn og er gravid, så null bitterhet. Du reflekterer kanskje bare din egen bitterhet på meg? :) 

Du har jo fått flere svar det er vanlig, med artikkel til slutt. Og likevel leter du etter «en grunn»:

3 hours ago, AnonymBruker said:

2 hours ago, AnonymBruker said:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du vet kanskje det fordi det er stor sannsynlighet det er du som spurte her om du kunne ha symptomer på graviditet så kort tid etter eggløsning  

Sånn, nå er jeg ferdig med å være «bitter». Lykke til med graviditeten - og ja, jeg håper du er gravid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du er inne på forum som er for prøvere, så tenker det er flere her som syns det er sårt og kanskje føler det litt bittert at man ikke har blitt/er gravide... noe som ikke er så rart. Kanskje litt lei formulering, med andre ord? 

Jeg syns ihvertfall prøveperioden er hard og vanskelig. Spesielt etter flere kjemiske og SA, og flere gravide på jobb. Hver måned merker jeg ditt og datt som gjør at jeg får håp. Googler alt som er og finner eksempler på at diverse symptomer både kan være graviditet og pms/vanlig før mens. 

For min del er det vanlig med kramper etter eggløsning. Dersom du derimot aldri har murringer og kramper mellom el og mens, og blir bekymret, så kanskje ring jordmor eller gynekolog? Ikke godt å gå med bekymringer 🩷

Lykke til 🩷

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har et barn og er gravid, så null bitterhet. Du reflekterer kanskje bare din egen bitterhet på meg? :) 

Du har jo fått flere svar det er vanlig, med artikkel til slutt. Og likevel leter du etter «en grunn»:

Det er ikke jeg som skrev det innlegget nei😊 Greit, beklager da for at jeg synes det er rart at man har eggløsningssmerter etter eggløsning, aldri hørt det før. Men det er greit, da er det vel det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

TS, du er inne på forum som er for prøvere, så tenker det er flere her som syns det er sårt og kanskje føler det litt bittert at man ikke har blitt/er gravide... noe som ikke er så rart. Kanskje litt lei formulering, med andre ord? 

Jeg syns ihvertfall prøveperioden er hard og vanskelig. Spesielt etter flere kjemiske og SA, og flere gravide på jobb. Hver måned merker jeg ditt og datt som gjør at jeg får håp. Googler alt som er og finner eksempler på at diverse symptomer både kan være graviditet og pms/vanlig før mens. 

For min del er det vanlig med kramper etter eggløsning. Dersom du derimot aldri har murringer og kramper mellom el og mens, og blir bekymret, så kanskje ring jordmor eller gynekolog? Ikke godt å gå med bekymringer 🩷

Lykke til 🩷

Off ja beklager, det er helt sant, det var ikke greit å skrive… ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Off ja beklager, det er helt sant, det var ikke greit å skrive… ❤️ 

Jeg tror jeg har sjekket google for alt, inkludert kramper etter eggløsning. Har lest om de som har endt opp med å være gravide, men så fått mensen selv og blitt skuffet enda en gang. Blir litt smågål, rett og slett. 

Jeg tenker vi bør være litt ekstra rause med hverandre her inne, begge veier. Både på spørsmål som blir stilt (så og si alle her sitter jo og håper), og måten man svarer på. Også er det lov å drite seg ut litt, spesielt når man skjønner at man tråkket litt hardt og så blir litt mer forsiktig. Som du ble nå 🩷

Hvis du ønsker ei spire, så håper jeg den sitter for deg snart 🩷

Og hvis du blir bekymret så har ihvertfall jeg erfart at jordmødre på helsestasjonen er gode å prate med! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde eggløsning på mandag, og har etter det hatt mye murringer og stikkinger i eggstokkene og livmor. Noen andre som har opplevd det? Er jo bare 2-3 DPO så kan ikke være gravid symptomer eller festesmerter 😅 

Hadde det sånn selv når jeg ble gravid med min eldste 👏 Festesmerter heter dette. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg har sjekket google for alt, inkludert kramper etter eggløsning. Har lest om de som har endt opp med å være gravide, men så fått mensen selv og blitt skuffet enda en gang. Blir litt smågål, rett og slett. 

Jeg tenker vi bør være litt ekstra rause med hverandre her inne, begge veier. Både på spørsmål som blir stilt (så og si alle her sitter jo og håper), og måten man svarer på. Også er det lov å drite seg ut litt, spesielt når man skjønner at man tråkket litt hardt og så blir litt mer forsiktig. Som du ble nå 🩷

Hvis du ønsker ei spire, så håper jeg den sitter for deg snart 🩷

Og hvis du blir bekymret så har ihvertfall jeg erfart at jordmødre på helsestasjonen er gode å prate med! 

Helt enig, fikk veldig dårlig samvittighet for det der… Takk for det❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (11 minutter siden):

Hadde det sånn selv når jeg ble gravid med min eldste 👏 Festesmerter heter dette. 

Kan det komme så tidlig altså?🤔🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...