AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Jeg lærte at det er viktig å spise opp maten. At man ikke trenger å pusse opp huset annethvert år. At man holder seg ung lengre hvis man er fysisk aktiv og holder seg igang med noe på dagtid. At man får hudkreft av være mye ute i solen, spesielt uten solkrem. At alkohol kan være svært destruktivt. Best å være måteholden eller avholds. At kosten må stå riktig vei. Det å snakke engelsk er ikke så nøye. Best å kjøre den samme bilen i 15-år, selvom det er en skikkelig døll bil. Man trenger ikke det nyeste hele tiden. Bestefar døde for 15 år siden. Han lever videre i minnet. Anonymkode: d4649...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Min bestefar døde da jeg var 4 år, så jeg husker ikke om han lærte meg noe ❤️ To av mine besteforeldre var døde før jeg var født. Men min kjære bestemor som levde frem til jeg var 6 år lærte meg å knytte skolisser, hun lærte meg å lese. Bestemor lærte meg hvor viktig og gøy lek og humor er i hverdagen. Hun lærte meg at jeg var ønsket og elsket❤️ Jeg savner bestemor fortsatt og det er 31 år siden hun døde. Hun var min aller beste venn venn🥰 (foreldrene mine er helt supre de også altså og jeg hadde det bra både med de og bestemor ❤️). Anonymkode: a3614...dfa 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Ingenting siden begge mine bestefedre døde før jeg ble født. Anonymkode: 3165a...890 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Ingenting her heller .. Anonymkode: 42c1b...5f8 1
blåbærpai Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Å se til høyre og til venstre og så til høyre og venstre en gang til igjen før jeg krysser vegen det var han veldig nøye på, siden de bodde rett ved en trafikkert fylkesveg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 At for mye alkohol dreper en. Begge døde som følge av alkoholisme. Anonymkode: fce85...f24 1 3
Gjest jegerrinne Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Ingenting siden de begge døde når jeg var liten. Mine barn har nå lært mye av svigerfar: er med på jakt, fisketurer, sveise, skru landbruk utstyr, snekring, kjøre traktor osv
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Siden han døde av kreft før jeg ble født som resultat av røyking nesten hele livet så lærte jeg at røyking ikke er bra. Anonymkode: 2ed59...46c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Å svømme. Å fiske. Å ro. Å sette opp telt. Anonymkode: c6af7...095 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Arbeidsmoral og ansvarlighet. Men etter å ha hatt suksess med dette i karrieren og erfart at det koster langt mer enn det gir så velger jeg heller å legge det til side. Ikke verdt innsatsen. Anonymkode: d5325...fe2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Oooo denne tråden gjorde meg varm om hjertet🥰Jeg og bestefar var aldri nære i oppveksten, men det siste året hvor han var syk før han til slutt døde ...- Der har vi alle våre minner ❤️ Jeg pleide å besøke han på sykehuset etter studie før jeg så skulle videre på fritidsaktivitet. Han fortalte meg om å være ung i sin tid og jeg fortalte om å være ung i dag. Vi lo masse og praten gikk i tull og tøys. Han oppfordret meg til å satse på de tingene jeg virkelig vil her i livet. Dette besøket ble fast opplegg på tirsdager hele det året han var syk, frem til han til slutt døde på en tirsdag. Dette var også like etter jeg hadde vært på det faste tirsdagsbesøket mitt ... Og nå, fire år etter han døde har jeg fortsatt å besøke grava hans på tirsdager. Anonymkode: 831d6...abc 8
Andro Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 Politisk påvirkningsarbeid, viktigheten av samhold og solidaritet, engasjement, godhet, utdanning, selvstendighet og feminisme. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 Nøysomhet og arbeidsmoral. Anonymkode: 13e09...3fc 1 1
Phoenix Heart Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Kan ikke komme på noe. Men han døde da jeg var under 10 år. 1
Daisy-love Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 (endret) Begge mine døde før jeg ble født, men ene har likevel lært meg veldig mye. Det snakkes så utrolig varmt om den ene, og det fra alle. Han jobbet hardt. Stod på. Ville leve til yngste flyttet ut og klarte det (var syk), så det har vel lært meg noe om å holde ut for det som er viktig for en når livet butter i mot. Han var vennlig og raus mot alle, selv om han var alvorlig syk over mange år. Jeg tenker på han og hva han stod i noen ganger, og biter i meg noen ting jeg gjerne skulle ha sagt. Han viste respekt for også de som han ikke var enig med, eller en føler ikke helt «skjønner», og det er f.eks viktig her på KG. Har mange gode minner fra han, uten å faktisk ha møtt ham. 💙 Endret 11. januar 2024 av Daisy-love Skriveleif. 2
Burk Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 (endret) Ta vare på familien og generelt være trivelig menneske med normalt gode verdier. Endret 11. januar 2024 av Burk 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 At smør får man ikke nok av 😅 Anonymkode: 2e629...78b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Bestefaren min lærte meg å spikke seljefløyter og barkebåter, og (med god hjelp av bestemor) å se naturen og verden rundt meg. Det var i stor grad på hans fang jeg lærte å lese som fire-åring, med Donald-blader og tegneseriene i avisa og alt annet jeg fant og spurte "hva står det der?". Han lærte meg også verdien av en god skrøne, forskjellen på en god skrøne og en løgn, og mye, mye mer. Og til slutt var han den første som, helt ufrivillig, lærte meg om sorg og savn, og hvor vondt det gjør å miste noen du er glad i. ❤️ Anonymkode: b248a...e27 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lærte at det er viktig å spise opp maten. At man ikke trenger å pusse opp huset annethvert år. At man holder seg ung lengre hvis man er fysisk aktiv og holder seg igang med noe på dagtid. At man får hudkreft av være mye ute i solen, spesielt uten solkrem. At alkohol kan være svært destruktivt. Best å være måteholden eller avholds. At kosten må stå riktig vei. Det å snakke engelsk er ikke så nøye. Best å kjøre den samme bilen i 15-år, selvom det er en skikkelig døll bil. Man trenger ikke det nyeste hele tiden. Bestefar døde for 15 år siden. Han lever videre i minnet. Anonymkode: d4649...6f1 Fiske på fjellet og i sjøen, bøte garn, kjøre traktor, de gode fiskeplassene, snarejakt og bråtebrenning, kjøre hest, legge kabal, verdien av å sitte stiller ved kjøkkenbordet og se ut i horisonten og være sammen uten å trenge å snakke, gå i fjellet og bli sliten uten å klage, fyre bål i alle slags vær, le mye og vær raus, Anonymkode: dd126...848 1
Alice123 Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 Har lært mye rundt fisking og gårdbruk. Men morfaren min lærte meg at når man tømmer vaskemaskinen for klær må man dytte trommelen rundt én omgang med hånda så man får med seg sokker som "sitter fast" etter sentrifugen. Akkurat det dét tenker jeg på hver gang jeg tømmer maskina 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå