Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er 35+3 idag og har de siste par dagene merket økt bekken og symfysesmerter. Ryggen føles også mye stivere enn den har gjort. Jeg beveger meg hver dag. Tips for å bedre dette? 

Anonymkode: dc065...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøy og strekk! Fysio har hjulpet meg mye, men det har jeg brukt som tiltak fra tidlig av. Ellers er bevegelse veldig bra, men pass på at du ikke går stiv som en stokk. Det kan gjøre ting verre. Prøv å gå ned store hoftebevegelser som om du er på en catwalk :) Når du hviler, ha pute mellom beina. 

Anonymkode: de550...fe7

Skrevet

Er i uke 38 og sliter helt ekstremt med symfysen. For min del har det vært hvile som har hatt best effekt, samt å bruke pute mellom beina når jeg ligger (anbefaler bb hugme på det varmeste). Gåing, tøyeøvelser o.l. har bare gjort vondt værre for min del, men har ikke vært hos fysio skal sies. Jeg har grått en del tårer hvis jeg har prøvd å snu meg i senga på natta, og har fått tips om å bruke et såkalt sklilaken. Ikke prøvd, men vurderer det sterkt 😅 

Anonymkode: 1ce20...1ac

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er i uke 38 og sliter helt ekstremt med symfysen. For min del har det vært hvile som har hatt best effekt, samt å bruke pute mellom beina når jeg ligger (anbefaler bb hugme på det varmeste). Gåing, tøyeøvelser o.l. har bare gjort vondt værre for min del, men har ikke vært hos fysio skal sies. Jeg har grått en del tårer hvis jeg har prøvd å snu meg i senga på natta, og har fått tips om å bruke et såkalt sklilaken. Ikke prøvd, men vurderer det sterkt 😅 

Anonymkode: 1ce20...1ac

Senga om natta er det aller aller verste for meg. Verste jeg vet er å våkne, og kjenne jeg må snu meg og kvinne meg opp til å stå i smertene :ler: Heldigvis er alt det en periode!

Anonymkode: de550...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...