AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Har ei god venninne som jeg begynner å bli litt lei🙈 hun snapper ikke noe annet enn bilder av barna, får gjerne 10 snaps daglig med bilder + at hun legger ut disse bildene på Instagram, instastory, Facebook feed og story. Kjenner jeg begynner å bli så lei. Er det innafor å si at jeg ikke ønsker så mange bilder? Føler det er litt slemt, men det blir litt mye. Er ufrivillig barnløs, mulig det er derfor det trigger meg litt, men synes det blir i overkant mye. Har så og si sluttet å svare på disse snappene, for hva skal man svare? Gidder ikkr skrive at ungen er søt ti ganger om dagen Anonymkode: 96f54...c75 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Slutt å åpne. Anonymkode: 789c2...6b2 4
NinaLisa Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Du kan vel bare sette henne på pause en stund? Man behøver ikke se, klikke på liker å kommentere hvis man ikke vil. Trenger ikke si noe, hun gjør jo hva hun selv vil.
PM75 Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Vet hun at du er ufrivillig barnløs? Jeg tenker utgangspunktet at vi bare må godta at venne tenker forskjellig når det gjelder bilder av barn. Men i og med at du er ufrivillig barnløs så synes jeg det er lite omtenksomt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Ufrivillig barnløs eller ei, dette er plagsomt for de fleste. Har noen sånne venner jeg også, men det er mest med katter…. Anonymkode: 13c6b...38b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Alle burde vite at det er bare de nærmeste som synes det er nusselig med bildet av barna. Ingen andre som har noen interesse av det. Ja hun synes det er så koselig. Men er det få tallet som synes det samme. Besteforeldrene og ingen andre. Anonymkode: 822a6...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Jeg som er FRIVILLIG barneløs og ikke kunne brydd meg mindre om de siklende ungene som venninnene mine har, bare ignorerer snapper eller trykker dem raskt bort. Kommenterer ingenting. Det samme gjelder de gravide, de bare babler og bryr seg om seg selv og sin egen akse, sånn er det når de blir gravide og får unger... Bare kjedelige. Anonymkode: aa6c6...073 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 PM75 skrev (8 minutter siden): Vet hun at du er ufrivillig barnløs? Jeg tenker utgangspunktet at vi bare må godta at venne tenker forskjellig når det gjelder bilder av barn. Men i og med at du er ufrivillig barnløs så synes jeg det er lite omtenksomt. Hun vet om det, ja. Vet også om alle abortene jeg har hatt, men blir allikevel spammet med bilder selvom hun vet at jeg er midt i abort 😅 NinaLisa skrev (11 minutter siden): Du kan vel bare sette henne på pause en stund? Man behøver ikke se, klikke på liker å kommentere hvis man ikke vil. Trenger ikke si noe, hun gjør jo hva hun selv vil. får ikke satt på pause på snap, men kan selvfølgelig unngå å åpne. Anonymkode: 96f54...c75 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har selv barn som jeg liker å ta bilde av, men syns det er dørgende kjedelig med sånne snapper. En gang i blant er helt OK og hyggelig, Men sånn spaming er så sykt irriterende. Kunne ikke falt meg inn å tro at folk er så interessert i å se på mine unger.. Er bare flaut når man holder på sånn🙄 Anonymkode: 9ff4e...5c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg som er FRIVILLIG barneløs og ikke kunne brydd meg mindre om de siklende ungene som venninnene mine har, bare ignorerer snapper eller trykker dem raskt bort. Kommenterer ingenting. Det samme gjelder de gravide, de bare babler og bryr seg om seg selv og sin egen akse, sånn er det når de blir gravide og får unger... Bare kjedelige. Anonymkode: aa6c6...073 Er de kjedelige bare fordi du ikke interesserer deg? De er garantert ikle kjedelige, bare interessert i noe annet enn det du er. Jeg kaller ikke folk som er opptatt med andre ting enn meg for kjedelige….. Å bli spammet av det samme hele tiden, det er kjedelig! Uansett hva det spammes om! Anonymkode: 13c6b...38b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Det er en litt vanskelig situasjon. Vil du være venn med henne? Eller bryr du deg ikke? Det har litt betydning for hvordan du går frem. Jeg tenker du kan skjerme deg selv fremfor å si noe til henne. Jeg har en venninne som prøver å bli gravid naturlig. Jeg har fått barn før henne, med IVF. Før jeg fikk barn, sa hun at hun syns det var vanskelig med gravide og babyer. Javel. Frivillig sender jeg ikke henne noe babybilder, tenker av respekt for henne. Men problemet er bare at dette er livet mitt nå. Jeg snapper ikke særlig mye, men det skjer morsomme ting, ikke bare med baby, men hvor baby er i et bilde, eller vi tar en sjelden selfie sammen, med dyrene eller hva enn. Så det skaper ganske stor avstand mellom oss. Hun er ikke med på min reise. Og jeg vet ikke om jeg er her når / om hun blir gravid og får barn. Jeg syns det blir litt egoistisk også. Men det er hennes valg til syvende og sist. Så derfor får du evaluere hva som er viktig for deg. Jeg får flere snap av de som snapper mat, kaffer, hunden, katten, selfies, vinglasset eller singellivet, enn de med barn. Og selv om jeg noen ganger kan tenke: Igjen? Så tenker jeg også at det er hyggelig å være med på livet deres, hvis det er det som er viktig for dem å dele. Og det er hyggelig å bli inkludert. Å si «Kan du snappe meg mindre?» er oppskrift på å avslutte et vennskap. Anonymkode: 6d28a...566 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 Ps. Du trenger ikke svare med tekst på snapper. Et annet tips er å vente med å åpne hennes snapper til en gang om dagen, eller en gang i uka, og bare snappe noe tilbake Anonymkode: 6d28a...566
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 Hadde hun vært en kjær venninne av deg, så hadde du likt å se barna hennes... Anonymkode: 37d8c...0f2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hadde hun vært en kjær venninne av deg, så hadde du likt å se barna hennes... Anonymkode: 37d8c...0f2 What? That makes no sense. De fleste, uansett om det dreier seg om barn eller sauer, kan bli lei om de blir tilsendt ti-talls bilder hver dag. Det har jo egentlig ingenting med om man er glad eller nær en venninne å gjøre. De fleste liker ikke å bli spammet.. 😅 Anonymkode: 4ed30...7f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde hun vært en kjær venninne av deg, så hadde du likt å se barna hennes... Anonymkode: 37d8c...0f2 Slutt. Ingen normale oppegående mennesker ønsker å få ørten meldinger eller what not med andres unger. Går an å komme seg ut av den rosa boblen din. Anonymkode: 30692...667 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde hun vært en kjær venninne av deg, så hadde du likt å se barna hennes... Anonymkode: 37d8c...0f2 Jeg er veldig glad i barna hennes, tilbringer så mye tid med de som mulig og er stadig vekk barnevakt. Så det handler ikke om det, og det tror jeg du skjønner. Anonymkode: 96f54...c75 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en litt vanskelig situasjon. Vil du være venn med henne? Eller bryr du deg ikke? Det har litt betydning for hvordan du går frem. Jeg tenker du kan skjerme deg selv fremfor å si noe til henne. Jeg har en venninne som prøver å bli gravid naturlig. Jeg har fått barn før henne, med IVF. Før jeg fikk barn, sa hun at hun syns det var vanskelig med gravide og babyer. Javel. Frivillig sender jeg ikke henne noe babybilder, tenker av respekt for henne. Men problemet er bare at dette er livet mitt nå. Jeg snapper ikke særlig mye, men det skjer morsomme ting, ikke bare med baby, men hvor baby er i et bilde, eller vi tar en sjelden selfie sammen, med dyrene eller hva enn. Så det skaper ganske stor avstand mellom oss. Hun er ikke med på min reise. Og jeg vet ikke om jeg er her når / om hun blir gravid og får barn. Jeg syns det blir litt egoistisk også. Men det er hennes valg til syvende og sist. Så derfor får du evaluere hva som er viktig for deg. Jeg får flere snap av de som snapper mat, kaffer, hunden, katten, selfies, vinglasset eller singellivet, enn de med barn. Og selv om jeg noen ganger kan tenke: Igjen? Så tenker jeg også at det er hyggelig å være med på livet deres, hvis det er det som er viktig for dem å dele. Og det er hyggelig å bli inkludert. Å si «Kan du snappe meg mindre?» er oppskrift på å avslutte et vennskap. Anonymkode: 6d28a...566 Vil være venn med henne, hun er jo en av mine beste venner. Bryr meg om både henne og barna, men det blir allikevel intenst når det aldri er NOE annet. Jeg er veldig inkludert i livene deres, og føler derfor iallfall at jeg ikke trenger masse bilder til enhver tid. Er nok å se bildene på Facebook og insta. Anonymkode: 96f54...c75
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Må du være på snap flere ganger daglig? Må du åpne alt? Jeg er bare innom snap en gang i uken. Anonymkode: 6754b...770
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må du være på snap flere ganger daglig? Må du åpne alt? Jeg er bare innom snap en gang i uken. Anonymkode: 6754b...770 Jeg har som vane å være på snap daglig, ja. Er der jeg kommuniserer mest. Kan selvfølgelig unngå å åpne snappene hennes. Anonymkode: 96f54...c75
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 15.19): Hadde hun vært en kjær venninne av deg, så hadde du likt å se barna hennes... Anonymkode: 37d8c...0f2 Uenig! Jeg er glad i tantebarnet mitt. Men trenger ikke 20 (!) videoer daglig, selvom foreldrene tror det. Jeg har 4 barn selv, så hadde vært humor å sende 4 ganger 20 videoer tilbake 😉 Anonymkode: 77725...e66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå