AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #21 Del Skrevet 14. januar 2024 Ikke nødvendig å bli ufine med hverandre her. Slanking er et tema som vi aldri kommer til å få riktig fasit på. Det kommer hele tiden nye kostholdsråd, og slanking er noe hver person må gjøre på sin måte. Det finnes ikke ett svar som fungerer for alle. Ved hver nye kostholdsstudie er det med nye mennesker som gir forskjellige resultater, fordi de er bygget annerledes enn de som var med på en annen. Jeg lurte på angående forbrenning, og jeg ser at det også kommer ut ulikt. TS Anonymkode: b9f40...2ce 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #22 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke nødvendig å bli ufine med hverandre her. Slanking er et tema som vi aldri kommer til å få riktig fasit på. Det kommer hele tiden nye kostholdsråd, og slanking er noe hver person må gjøre på sin måte. Det finnes ikke ett svar som fungerer for alle. Ved hver nye kostholdsstudie er det med nye mennesker som gir forskjellige resultater, fordi de er bygget annerledes enn de som var med på en annen. Jeg lurte på angående forbrenning, og jeg ser at det også kommer ut ulikt. TS Anonymkode: b9f40...2ce Spis ren mat, dvs ikke halv- eller helfabrikata. Drikk vann, sukkerfritt eller te/kaffe. Ikke innta flytende kalorier. Tren. Gjerne styrke kombinert med gange. Uansett hva du gjør av trening er det fint å få opp pulsen litt, gjerne daglig. Trenger ikke mer enn 30 minutter om dagen. Du kan også vurdere spisevindu, men ikke spis etter kl. 20:00 på kvelden. Anonymkode: 4b7d8...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #23 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spis ren mat, dvs ikke halv- eller helfabrikata. Drikk vann, sukkerfritt eller te/kaffe. Ikke innta flytende kalorier. Tren. Gjerne styrke kombinert med gange. Uansett hva du gjør av trening er det fint å få opp pulsen litt, gjerne daglig. Trenger ikke mer enn 30 minutter om dagen. Du kan også vurdere spisevindu, men ikke spis etter kl. 20:00 på kvelden. Anonymkode: 4b7d8...dc6 Takk for mange tips! Spisevindu bygger jeg på en måte opp til. Jeg drøyer frokosten så lenge jeg klarer, for når jeg førstes begynner å spise har jeg lett for å bli sulten. Hvis jeg ikke spiser så blir jeg ikke sulten heller. Merkelig. Men frokost prøver jeg å innta etter 10, gjerne ikke før 11. Så kan jeg jobbe mot å ikke spise senere enn 20. Anonymkode: b9f40...2ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #24 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk for mange tips! Spisevindu bygger jeg på en måte opp til. Jeg drøyer frokosten så lenge jeg klarer, for når jeg førstes begynner å spise har jeg lett for å bli sulten. Hvis jeg ikke spiser så blir jeg ikke sulten heller. Merkelig. Men frokost prøver jeg å innta etter 10, gjerne ikke før 11. Så kan jeg jobbe mot å ikke spise senere enn 20. Anonymkode: b9f40...2ce Det er min erfaring også. Hvis jeg klarer å ignorere sulten til etter lunsjtid en gang, så er jeg mindre sulten. Spiser jeg frokost tidlig, så blir jeg innhul til lunsj omtrent.... Anonymkode: d18c3...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. januar 2024 #25 Del Skrevet 15. januar 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. januar 2024 #26 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 12.12): Jeg er sykelig overvektig. Har spist mye mat, og nå skal jeg redusere. Det jeg er redd for er at forbrenningen går ned når jeg minker på maten. Siden jeg er så tung i kroppen er det begrenset hvor mye jeg kan trene på en gang. Hvordan kan jeg øke forbrenningen samtidig som jeg spiser mindre, og trener minimalt helt i starten av vektnedgangen? Skal trene mer etterhvert, men vet at der er lurt å gå ned noen kilo først så jeg ikke får skader. Anonymkode: b9f40...2ce Forbrenningen går selvsagt ned hvis kroppsmassen går ned. Det du bør satse på er som Pringle sier, å ligge i et moderat kaloriunderskudd. Da slipper du å pine deg selv og gå for mye sulten. Trening har ikke så mye å si på antallet kalorier du forbrenner. Trening kan også gjøre deg mer sulten. Men det er selvsagt en god ide å trene siden det er veldig sunt for kroppen. I tillegg vil trening kunne gi økt muskelmasse, og muskler bruker mer kalorier enn fett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #27 Del Skrevet 18. januar 2024 Enmanelskeråhate skrev (På 11.1.2024 den 15.34): Lavere forbrenning trenger du ikke tenke på, den følger kroppsstørelsen Dette er feil. Overvektige mennesker som har slanket seg, har lavere forbrenning enn mennesker som veier like mye, men aldri vært overvektige. Anonymkode: eedc1...151 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #28 Del Skrevet 18. januar 2024 jabx skrev (14 timer siden): Forbrenningen går selvsagt ned hvis kroppsmassen går ned. Det du bør satse på er som Pringle sier, å ligge i et moderat kaloriunderskudd. Da slipper du å pine deg selv og gå for mye sulten. Trening har ikke så mye å si på antallet kalorier du forbrenner. Trening kan også gjøre deg mer sulten. Men det er selvsagt en god ide å trene siden det er veldig sunt for kroppen. I tillegg vil trening kunne gi økt muskelmasse, og muskler bruker mer kalorier enn fett. Trening har selvfølgelig også mye å si. Forbrenner du 500 kcal per trening, tre ganger i uka, så har du forbrent 1500 kcal ekstra den uken, enn hvis du ikke trener. Cluet er å ikke øke matinntaket i takt med treningen, og logge alt man spiser. Bygger du muskler, så vil du også forbrenne mer. Større muskler trenger mer energi til forbrenning. Anonymkode: eedc1...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. januar 2024 #29 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Periodisk faste øker produksjon av hormoner som gir metthetsfølelse. Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #30 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 17.37): Takk for mange tips! Spisevindu bygger jeg på en måte opp til. Jeg drøyer frokosten så lenge jeg klarer, for når jeg førstes begynner å spise har jeg lett for å bli sulten. Hvis jeg ikke spiser så blir jeg ikke sulten heller. Merkelig. Men frokost prøver jeg å innta etter 10, gjerne ikke før 11. Så kan jeg jobbe mot å ikke spise senere enn 20. Anonymkode: b9f40...2ce Du responderer på periodisk faste ved å ikke bli sulten. Når du spiser og blir sulten etterpå må du se på hva du spiser : mye raske karbohydrater vil øke blodsukkeret ditt, spike insulinet og påfølgende blodsukkerfall som gir deg sultfølelse. Spis mer proteiner og bra fett, så vil du ikke få disse svingningene. Fks en omelett til brunch med litt Avocado og salat. Eller kylling og gode grønnsaker. Anonymkode: cfb12...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #31 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 11.18): Dette er feil. Overvektige mennesker som har slanket seg, har lavere forbrenning enn mennesker som veier like mye, men aldri vært overvektige. Anonymkode: eedc1...151 Men si hvis jeg etterhvert begynner å trene mye styrke, vil jeg fremdeles forbrenne mindre enn en annen som har ca lik muskelmasse og trener likt som meg? Anonymkode: b9f40...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #32 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 17.44): Men si hvis jeg etterhvert begynner å trene mye styrke, vil jeg fremdeles forbrenne mindre enn en annen som har ca lik muskelmasse og trener likt som meg? Anonymkode: b9f40...2ce Det logiske er vel at man etterhvert vil forbrenne like mye. Anonymkode: 8c339...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå