AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Hei. Jeg har snust i 12 år av og på (for det meste på). Har nå klart etter titalls forsøk å slutte med snus. Ingen erstatningsprodukter eller nikotinfri snus. Tvert av for 6 uker siden. Det her gått nokså greit, men jeg kjenner enda at jeg tenker på snus daglig. Ikke én dag går uten at tanken på snus streifer meg. I tillegg drømmer jeg jevnt og trutt om snus, at jeg har begynt igjen.. og så er jeg helt stresset i drømmen fordi jeg brøt. Lettet når jeg våkner men tar meg i å savne snusen. Hva er deres erfaring? Når kunne du gå en hel dag uten å tenke på snus? Anonymkode: 9c046...d41
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har gått to svangerskap og enda to måneder etter ungene var født uten snus, tenkte på det daglig og dum nok og svak nok til å begynne begge gangene når de har vært ca 2mnd. Anonymkode: 30494...762
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gått to svangerskap og enda to måneder etter ungene var født uten snus, tenkte på det daglig og dum nok og svak nok til å begynne begge gangene når de har vært ca 2mnd. Anonymkode: 30494...762 Akkurat det samme her! 1 år er det lengste jeg har klart, men savnet snusen hver dag. Skulle unne meg kun 1, men ble avhengig igjen med en gang. Anonymkode: 0a482...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Hadde sug i ca 3mnd. Snust i 17år, vært uten i 2 1/2år nå🙂 Anonymkode: 708f2...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Den første delen av overskriften din var veldig dramatisk så jeg ble litt sånn "oi uffda" før jeg leste siste og bare "å ja, du slutter å snuse ja" 👏😂 Kjempeflink er du (og dere andre som kommenterer)! Jeg har ikke sluttet enda, gikk over fra røyk til snus for å slutte å røyke for 6 år siden... Men å slutte å snuse er fader meg MYE verre! Prøvd nedtrapping, kutte ut helt, erstatningsprodukter, men ingenting har funket enda. Anonymkode: 8d8e6...842 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Vært uten i 1 år og 3 mnd, tenker fortsatt på snus HVER DAG. Anonymkode: a0dda...b6b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hei. Jeg har snust i 12 år av og på (for det meste på). Har nå klart etter titalls forsøk å slutte med snus. Ingen erstatningsprodukter eller nikotinfri snus. Tvert av for 6 uker siden. Det her gått nokså greit, men jeg kjenner enda at jeg tenker på snus daglig. Ikke én dag går uten at tanken på snus streifer meg. I tillegg drømmer jeg jevnt og trutt om snus, at jeg har begynt igjen.. og så er jeg helt stresset i drømmen fordi jeg brøt. Lettet når jeg våkner men tar meg i å savne snusen. Hva er deres erfaring? Når kunne du gå en hel dag uten å tenke på snus? Anonymkode: 9c046...d41 Jeg har prøvd cold turky før, og det for meg gikk ikke. Jeg tenkte, jeg klarer å holde ut i 3 mnd med sug. Det går greit, det skal jeg klare.. Men, jeg hadde SUUUG i 8mnd, la på meg masse og jeg ga opp. Jeg tenkte at det der, går fader ikke. Jeg har prøv tyggis og plaster, det funker ikke... Men, nikotinspray, fungerer veldig mye bedre. Der får jeg fremdeles brukt ritualene mine, og samtidig får jeg stimulert det orale, får litt hikke som jeg, liker.. (aaah... 😕 ) Og planen min er å bli først avhengig av nikotin spary og deretter slutte på den. Har gjort dette før, og det funket. Nå, er jeg derimot veldig mye mere motivert for å slutte med nikotin/snus. Så, jeg kommer ikke til å starte opp igjen ved en senere anledning. Nikotinspray, er litt dyrt da. Men, det er verdt det Anonymkode: 287a7...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Mi svigerinne sluttet for 11 år siden og hun tenker fortsatt på snus av og til. Stefar sluttet for 25 år siden og tenker ikke på snus lenger 😁 jeg sluttet for 4 måneder siden og savner fortsatt å ha noe under leppen sånn nesten hver dag, men det er kun det. Blir kvalm av å tenke på snus sånn generelt. Legger ofte en bit papirunder leppen eller dytter litt tyggisen opp noen ganger. Anonymkode: d813b...ab0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 Tok ca et år før jeg sluttet å tenke på snus så ofte. 4 år siden jeg slutta nå og får lyst på snus av og til fortsatt. Tenker ikke så ofte på det da og har heller ikke gjort det i de siste årene. Ville forberedt meg på at det tar sin tid 😄 Anonymkode: fdf13...811
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Nikotin er en skummel følgesvenn. Når jeg sluttet å røyke tok det 4 år med damping med nikotin pluss 6! år med damping uten nikotin før vanen var helt borte. Snus uten nikotin kan kanskje hjelpe i en overgansperiode? Anonymkode: 0c6b9...7b6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 Nikotinfri snus endret synet mitt litt på nikotinavhengighet. Jeg har vært avhengig av nikotin i 23 år, først røyk, og kun snus siste 9 årene, og siste 3 årene kun de sterkeste merkene, og jeg var sikker på jeg ville kjenne masse abstinenser, siden jeg helt åpenbart var avhengig, men viste seg jeg var mer avhengig av uvanen av å ha noe i leppa, og fikk ingen abstinenser, så var null problem å kutte avhengigheten med nikotinfri snus, så trappet jeg gradvis ned, og det ble lettere når jeg innså at det kun var i hodet. Snuset nikotinfri i 6mnd, og kuttet helt ut nå, og skulle jeg kjenne sug, så tar jeg en tyggis. Kun en gang røk jeg på, men da fikk kroppen helt sjokk og jeg ble kvalm og dårlig, etter det har jeg null lyst Anonymkode: e4232...a93 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Ingen snus på meg siden 1.oktober 2023 etter 20 år som heltids - snuser. Startet som en pause på 1 uke, lekende enkelt. Neste mål var 1.januar i år, lekende enkelt. Har masse snus i fryseren og tenker ikke på det lenger. Anonymkode: 994fa...18c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har bare prøvd å slutte én gang og da begynte jeg etter 5 uker.. Jeg hadde SÅ abstinenser.. Jeg sov ikke og var sint hele tiden.. 😢 Har ikke orket å prøve igjen.. Anonymkode: f0791...f00 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #15 Skrevet 13. januar 2024 Jeg holdt opp i 14 måneder. Ubevisst erstattet jeg det med sjokolade 🙄 du kan jo tenke deg hvordan det gikk… og etter 14 måneder gikk det fortsatt ikke en dag uten at jeg tenkte på og savnet snus. Så jeg begynte igjen 1/1 og har sluttet å crave sjokolade. Og gått ned 2.6kg. Anonymkode: 94911...b74
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #16 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg holdt opp i 14 måneder. Ubevisst erstattet jeg det med sjokolade 🙄 du kan jo tenke deg hvordan det gikk… og etter 14 måneder gikk det fortsatt ikke en dag uten at jeg tenkte på og savnet snus. Så jeg begynte igjen 1/1 og har sluttet å crave sjokolade. Og gått ned 2.6kg. Anonymkode: 94911...b74 Er det ikke bedre å være overvektig enn å være avhengig av nikotin? Anonymkode: 0c6b9...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå