Gå til innhold

Grensen mellom hyggelige og flørtete meldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har ei felles vennine, eller det er han som har mest kontakt med henne igjennom jobb. Jeg er mer på "hei, står til med deg"-nivå. Jeg har vært klar over at de sender hverandre meldinger på flere sosiale medier, noe han også gjør med andre kvinner. Jeg har ikke noe problem med at han har venninner etter som jeg også har kammerater jeg chatter med.

Problemet, for min del, er da jeg oppdaget at denne venninna bruker emojier i sine meldinger som jeg synes er forbeholdt folk som har et forhold. Hvordan tonen som er ellers i meldingene vet jeg ikke, for jeg har ikke lest de, bare oversett emojiene i forbifarten. (Jeg tror ikke de har et kjærlighetsforhold)

Hva er greit og ikke greit av 😘😍❤️🥰  når en chatter med en opptatt mann? 

Hvordan skal en få sagt i fra om at jeg ikke synes det er greit, uten å virke som ei sjalu bitch? Jeg har jo ikke særlig til kontakt med henne, så det blir litt vanskelig å få startet en samtale om temaet. 

K39

Anonymkode: 26305...04b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samboeren min og jeg har ei felles vennine, eller det er han som har mest kontakt med henne igjennom jobb. Jeg er mer på "hei, står til med deg"-nivå. Jeg har vært klar over at de sender hverandre meldinger på flere sosiale medier, noe han også gjør med andre kvinner. Jeg har ikke noe problem med at han har venninner etter som jeg også har kammerater jeg chatter med.

Problemet, for min del, er da jeg oppdaget at denne venninna bruker emojier i sine meldinger som jeg synes er forbeholdt folk som har et forhold. Hvordan tonen som er ellers i meldingene vet jeg ikke, for jeg har ikke lest de, bare oversett emojiene i forbifarten. (Jeg tror ikke de har et kjærlighetsforhold)

Hva er greit og ikke greit av 😘😍❤️🥰  når en chatter med en opptatt mann? 

Hvordan skal en få sagt i fra om at jeg ikke synes det er greit, uten å virke som ei sjalu bitch? Jeg har jo ikke særlig til kontakt med henne, så det blir litt vanskelig å få startet en samtale om temaet. 

K39

Anonymkode: 26305...04b

Jeg er av den oppfatning at man ikke burde danne nye nære vennskap med det motsatte kjønn, uten å inkludere partner. Så jeg ville ikke syntes noe av dette var ok💁🏻‍♀️ Han jeg er sammen med, er heldigvis enig😄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MacadamiaNut skrev (2 minutter siden):

Jeg er av den oppfatning at man ikke burde danne nye nære vennskap med det motsatte kjønn, uten å inkludere partner. Så jeg ville ikke syntes noe av dette var ok💁🏻‍♀️ Han jeg er sammen med, er heldigvis enig😄

Samma her. Jeg er sikkert old fashion, men å drive å chatte med motsatt kjønn i tide og utide hadde jeg sett på mer problematisk enn hvilke emojier som sendes. 

• Liker 1
Skrevet

Stol på magefølelsen. Du er den som kjenner andre kvinner best og best rustet til å vurdere når de flørter. Hvis du ser på noen  kommentarer og poster hun skriver i sosiale media, finner du raskt ut om hun er typen som dynger på med hjerteemojiene til alle, eller om det er forbeholdt din kjæreste.

Anonymkode: aeac0...b8c

Gjest Kalsberg92
Skrevet

Liker ikke den type relasjoner

Skrevet

Vennskap med motsatte kjønn? Nei takk.

Anonymkode: a6530...d22

Gjest Bella78
Skrevet (endret)

Jeg kunne brukt og mottatt alle de emojiene i meldinger med kompisene mine, spesielt 😍 bruker vi mye ironisk 😅🙈 men dette er venner-venner, folk jeg har vokst opp med…  Jeg gjør det ikke til kollegaer nei. Men jeg er over 40, såg jo anderledes på jobbvenner i 20-årene. Samtidig bruker mange i min alder emojis ganske ukritisk, det er ikke sikkert de legger så mye i det… Dersom dette er det eneste du stusser på i relasjonen deres tror jeg ikke det er noe å bry seg om. 

Endret av Bella78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...