Gå til innhold

Ventetid st.olavs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lege på lokalt sykehus skulle sende henvisning til st.olavs i dag for ivf. Vet dere hvor lang ventetid det er for å komme inn dit nå? 

Anonymkode: 98d4e...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smågodt23 skrev (1 time siden):

Du kan finne oppdatert ventetid på Helsenorge.no ☺️

Sto ikke noe oppdatert ventetid der dessverre 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sto ikke noe oppdatert ventetid der dessverre 😕

På sidene deres står det:

Ved Fertilitetsseksjonen er det cirka 12 ukers ventetid til utredning, og 4-8 ukers ventetid til behandling (avhengig av tidspunkt for menstruasjon).

Anonymkode: 7b091...7fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjapt. Det sa både legen som henviste meg + jeg har opplevd det selv.
Legen sendte henvisning 1 desember, fikk svar dagen etterpå om at vi var tilbudt behandling. Hadde første møte 3 januar og har allerede fått resepter og protokoll. Men i vårt tilfelle hastet det litt, da jeg er 36 og har lite egg igjen. Kan hende de prioriterte meg. Men har uansett inntrykk av at det er kort ventetid.

Anonymkode: e1d02...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

På sidene deres står det:

Ved Fertilitetsseksjonen er det cirka 12 ukers ventetid til utredning, og 4-8 ukers ventetid til behandling (avhengig av tidspunkt for menstruasjon).

Ah okei, men vil det si at utredningen er gjort allerede? For vi har tatt gyn undersøkelse, blodprøver, spermprøve osv..ved det lokale sykehuset. Eller er det mer utredning når man kommer til st.olavs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si at det går kjappere dersom man har utført utredning på forhånd. Det fikk jeg gjort på Medicus. Blodprøver + ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går kjapt. Det sa både legen som henviste meg + jeg har opplevd det selv.
Legen sendte henvisning 1 desember, fikk svar dagen etterpå om at vi var tilbudt behandling. Hadde første møte 3 januar og har allerede fått resepter og protokoll. Men i vårt tilfelle hastet det litt, da jeg er 36 og har lite egg igjen. Kan hende de prioriterte meg. Men har uansett inntrykk av at det er kort ventetid.

Ojj såpass ja, veldig bra for dere 🙏🏻 håper det ordner seg!

satser på at vi er like heldige da og slipper å vente lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil det si at utredningen er gjort allerede? For vi har tatt gyn undersøkelse, blodprøver, spermprøve osv..ved det lokale sykehuset. Eller er det mer utredning når man kommer tilst.olavs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må også si at det går kjappere dersom man har utført utredning på forhånd. Det fikk jeg gjort på Medicus. Blodprøver + ultralyd.

vil det si at utredningen er gjort allerede? For vi har tatt gyn undersøkelse, blodprøver, spermprøve osv..ved det lokale sykehuset. Eller er det mer utredning når man kommer tilst.olavs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah okei, men vil det si at utredningen er gjort allerede? For vi har tatt gyn undersøkelse, blodprøver, spermprøve osv..ved det lokale sykehuset. Eller er det mer utredning når man kommer til st.olavs?

Det er jo mest sannsynlig noe fastlegen vet som henviste dere? Hva de krever? Men det høres jo ut som om dere har blitt utredet? Vet dere resultatet av deres utredning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo mest sannsynlig noe fastlegen vet som henviste dere? Hva de krever? Men det høres jo ut som om dere har blitt utredet? Vet dere resultatet av deres utredning?

Glemte jo såklart å spørre, men kan jo ta en telefon. Ja har fått resultatet av alle prøver og gyn undersøkelsen så fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte jo såklart å spørre, men kan jo ta en telefon. Ja har fått resultatet av alle prøver og gyn undersøkelsen så fin ut.

Da høres det ut som om utredning er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da høres det ut som om utredning er gjort!

Ja sant, så kan regne med 4-8 ukers ventetid på behandling på st.olavs da sikkert? Siden det sto oppgitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja sant, så kan regne med 4-8 ukers ventetid på behandling på st.olavs da sikkert? Siden det sto oppgitt det?

På Helsenorge stod det ikke oppdatert ventetid, så jeg hadde ringt og spurt. Men det var det som stod anslått på generell basis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

På Helsenorge stod det ikke oppdatert ventetid, så jeg hadde ringt og spurt. Men det var det som stod anslått på generell basis! 

Skjønner, da kan jeg jo ta en telefon i morgen å høre hva forventet ventetid er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du sjekket innpå "Helsami"? Jeg logget meg inn der nå nylig, og kunne se info om mine tidligere henvisninger, som jeg ikke har visst om før nå

Lenke:

https://tjenester.helsami.no/helsami/Authentication/Login?

Anonymkode: f2531...ddb

Ja det var lurt! Logget inn nå, men sto ingenting under henvisninger. Tar kanskje litt tid før det blir registrert da den skulle bli sendt først i går? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det var lurt! Logget inn nå, men sto ingenting under henvisninger. Tar kanskje litt tid før det blir registrert da den skulle bli sendt først i går? 

Da har de nok ikke mottatt og behandlet den enda :) Men jeg tipper de kan gi en generell ventetid over telefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...