Gå til innhold

Strikkepinner i bambus på fly?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en lengre flyreise og har lyst til å strikke et sitteunderlag.  Det vil si ganske tykke pinner.  nr 9 rundpinne.  

Jeg ser stadig vekk folk strikker på flyet,  nesten hver eneste gang jeg flyr, faktisk.  Men så lurer jeg på hvor mange som har blitt fratatt pinner for hver person som har fått dem med.  Er det verdt å ta med seg? Det er dyre pinner, mellom 100 og 200. Har du blitt fratatt eller fått beholde? Jeg er i tvil 

Anonymkode: bf66b...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint! Både metall og bambus er lov. Har hatt med strikketøy mange ganger, har aldri blitt fratatt pinner. 

Anonymkode: 125d5...065

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være uheldig og treffe feil menneske i sikkerhetskontrollen, det har absolutt skjedd at man mister pinner. Men tror det stort sett går greit. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid fått lov. Hvis jeg hadde møtt noen som nektet, hadde jeg vist dem denne https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/bagasjeregler/skarpt-eller-spisst

Anonymkode: 905f5...a90

Tusen takk for tipset.  Det skal jeg gjøre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for tipset.  Det skal jeg gjøre 🙂

Bare husk at på den linken står det også:

Sitat

Sikkerhetskontrolløren har myndighet til å stanse gjenstander han/hun vurderer at kan true sikkerheten om bord, selv om gjenstanden står oppført som tillatt, eller ikke er listet i regelverket.

Jeg har nesten alltid strikking på innenlandsfly, og bruker rundpinner i metall. Vanligvis 2.5mm som jo vil duge greit som stikkvåpen om man bare er bestemt nok. Har aldri vært et problem i kontrollen utover at de vil sjekke sekken for å bekrefte at det "bare" er strikketøy de ser. Jeg bruker likevel ikke de pinnene jeg liker best, sånn i tilfelle jeg treffer på en kontrollør som synes de halvstrikka sokkene ser for truende ut.

Anonymkode: 9792a...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må legge til at oddsen for at det går greit er nok i tillegg betydelig høyere for bambuspinner.

Anonymkode: 9792a...896

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...