AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Etter et samlivsbrudd på 15 år har både exn og jeg gått videre på hver vår kant. Jeg har kjøpt hus med min samboer og nå skal min ex få samboer, som da skal flytte inn i huset der vi bodde sammen i alle år. Da jeg leverte barna til far i min tidligere bolig ser jeg plutselig den nye dama går inn i 'mitt' hus. Den følelsen var helt grusom. Jeg følte på en misunnelse der hun gikk inn i noe som var drømmehuset mitt og at hun er heldig som får med det på kjøpet når hun ble sammen med min ex. Min samboer og jeg hadde en liten leilighet hver og da vi valgte å kjøpe sammen ble det en eldre enebolig siden det var det vi hadde råd til. Jeg savner skikkelig huset jeg hadde og den økonomiske tryggheten. Føler meg sjalu siden jeg fant en mann med dårligere råd og som ikke kan tilby det samme økonomisk. Føler jeg har nedgradert rett og slett. Føler meg helt grusom som har disse tankene. Og det tar veldig mange år før vi i det hele tatt får pusset opp og gjort det fint i boligen vi kjøpte. Vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt disse tankene og følelsene. Det er jo bare materialistisk. Da jeg bodde i det fine huset savnet jeg kjærlighet, nå når jeg har kjærlighet savner jeg huset 'mitt'. Føler meg utakknemlig og dum for jeg har en skikkelig bra mann. Anonymkode: 116b5...2dd
Mymlen Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Det er en grunn til at det ble slutt. Du burde heller fokusere på at du er glad du ikke lengre er med exen, og glede deg over mannen du er med nå 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Jeg ble sammen med en som har bedre råd enn meg og eksen. Men det betyr ingenting. Jeg leier og klarer meg selv økonomisk. Han eier en rådyr leilighet, knapt gjeld og toppjobb. Men det påvirker ikke mitt liv og økonomi. Vi er kjærester og alt jeg bryr meg om er hvordan han behandler meg og magien vi har når vi er sammen. Hvordan vi bare finner ro sammen og kan snakke, le eller bare være helt stille sammen❤️ Hva andre har av penger og materielle ting betyr ikke noe. Hva menneske de er er hva som betyr noe. Dere er ekser for en grunn. Heller mindre materielle goder og ekte kjærlighet enn penger og materielle ting og dønn ulykkelig i et dødt forhold. Jeg sliter med å forstå sjalusi ovenfor hva andre har🤷🏻♀️
PM75 Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Det er ikke alle følelser som er logiske. Men du kjenner på de, anerkjenner de og skjønner at de ikke er logiske. Dette er nok mer sorgen over det som kunne ha vært enn sjalusi på ny samboer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå