Gå til innhold

Beste solkrem til ansiktet og produkt mot blackheads

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for ny solkrem til ansiktet da jeg er helt tom og min favoritt ikke produseres mer… Jeg bruker syrer, så må ha solkrem og det er litt krise her nå. 

Jeg har kombinert hud og fine linjer. Har blackheads og synlige porer, men sjeldent kviser. Blir lett tørr og dermed blir huden oljete ved for lite fukt. Har lys hud, men blir ikke lett brent. 

Må kunne brukes under og over sminke (pudder eller foundation), men ikke bli for glinsete uten sminke da jeg ikke sminker meg hver dag. Stort pluss om den ikke svir i øynene ved svette. 

Tillegg: hva er ditt favoritt vitamin C-serum og beste produkt mot blackheads og synlige porer?

Anonymkode: c1153...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker veldig godt Isntree Hyaluronic Acid Airy Sunstick, kan legges både over og under sminke og blir ikke blank. Mulig denne også kan være verd å forsøke. Hvilken syre/syrer bruker du? Det er BHA (salicylsyre) som har best effekt mot hudormer/sorte prikker, fordi den løser opp talg i porene og dermed bidrar både til å fjerne eksisterende hudormer og forebygge nye. Jeg har kombinert hud selv, og opplever som du at det er vanskelig å finne produkter som gir nok fukt til de tørre områdene, samtidig som de ikke er for fete for de oljete områdene - hos meg er det t-sonen. De to beste fuktighetskremene jeg har "funnet" så langt, er First Aid Beauty Ultra Repair Firming Collagen Cream og Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer. jeg synes også det hjelper med fuktserum eller essens, de beste så langt er The Ordinary Amino Acids + B5 og Tocobo Bifida Biome Essence. Sistnevnte mottok jeg nylig en prøve av, og det er faktisk mulig at den til og med er bedre enn Amino Acids! 

Jeg hadde store/synlige porer og en del hudormer før, men etter jevnlig bruk av syre og retinol, er jeg kvitt problemet. Det beste C-vitaminserumet jeg har prøvd, er Geek & Gorgeous C-Glow Serum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (17 minutter siden):

Jeg liker veldig godt Isntree Hyaluronic Acid Airy Sunstick, kan legges både over og under sminke og blir ikke blank. Mulig denne også kan være verd å forsøke. Hvilken syre/syrer bruker du? Det er BHA (salicylsyre) som har best effekt mot hudormer/sorte prikker, fordi den løser opp talg i porene og dermed bidrar både til å fjerne eksisterende hudormer og forebygge nye. Jeg har kombinert hud selv, og opplever som du at det er vanskelig å finne produkter som gir nok fukt til de tørre områdene, samtidig som de ikke er for fete for de oljete områdene - hos meg er det t-sonen. De to beste fuktighetskremene jeg har "funnet" så langt, er First Aid Beauty Ultra Repair Firming Collagen Cream og Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer. jeg synes også det hjelper med fuktserum eller essens, de beste så langt er The Ordinary Amino Acids + B5 og Tocobo Bifida Biome Essence. Sistnevnte mottok jeg nylig en prøve av, og det er faktisk mulig at den til og med er bedre enn Amino Acids! 

Jeg hadde store/synlige porer og en del hudormer før, men etter jevnlig bruk av syre og retinol, er jeg kvitt problemet. Det beste C-vitaminserumet jeg har prøvd, er Geek & Gorgeous C-Glow Serum

Takk for utfyllende svar 😊 skal sjekke ut!

Jeg bruker ansiktsvask med hyaluronsyre, toner med salisylsyre (kun brukt i 2 uker og merker litt bedring, men ikke mye enda), collagen-serum, Clinique ansiktskrem på daglig basis og ansiktskrem med Retinol 1-2 ganger i uka. Varierende merker. 

(Brukte Clinique sin toner beregnet på porer og blackheads i over et år uten bedring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for utfyllende svar 😊 skal sjekke ut!

Jeg bruker ansiktsvask med hyaluronsyre, toner med salisylsyre (kun brukt i 2 uker og merker litt bedring, men ikke mye enda), collagen-serum, Clinique ansiktskrem på daglig basis og ansiktskrem med Retinol 1-2 ganger i uka. Varierende merker. 

(Brukte Clinique sin toner beregnet på porer og blackheads i over et år uten bedring).

Kan hende du bør prøve et produkt med høyere konsentrasjon av BHA som er formulert for å virke eksfolierende, f.eks. Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid. Finnes i reise/prøvestørrelse til en rimelig penge, så kan du teste ut om den funker for deg før du kjøper full størrelse.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt med Beauty of Jostein sin solkrem og er foreløpig fornøyd med den. Kan bestilles i små tuber slik at du kan teste :)

Anonymkode: 42aba...6e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...