AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #21 Skrevet 11. januar 2024 Jobber i hjemmesykepleien. En ung sommervikar som med kortkort shorts som dekket vulva og 3/4 av rumpeballene 😂 helt krise. Hun gjorde ikke det igjen. personlig har jeg aldri brydd meg så mye om hva folk har på seg i andre jobber jeg har hatt tidligere, så lenge det er rent og helt. Derimot reagerer jeg på hvor voldsomt noen lukter, voldsomt ivrig på parfymen feks, det er ordentlig slitsomt. stykke klær går jo ikke utover meg, men kroppslukt gjør jo det Anonymkode: 543b0...a09 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #22 Skrevet 11. januar 2024 Jeg jobbet en gang med en influenser som ikke kunne bøye seg på grunn av bekledningen. Lagerarbeid med mye bøy og tøy. Anonymkode: 866ce...0c9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #23 Skrevet 12. januar 2024 13 hours ago, Frøkenfryden said: Psykisk helsevern. Reagerer kun på utringede topper, bar mage og kort shorts. Ellers er det meste ok. Samme her. Men vil legge til at mange av disse plaggene handler jo om å få oppmerksomhet. Selv hadde jeg en kvinnelig kollega som dukket opp på jobb i noe som minnet om Jennifer Lopez sin grønne kjole. Jeg endte ufrivillig med å stirre, men det er ikke lett å ignorere noe slikt på en arbeidsplass hvor alle andre går i bukse og genser. Hun gikk kun i den kjolen 1 gang. Vet ikke om det var fordi hun følte hun fikk form mange blikk eller at hun kun gikk med kjolen som del av et veddemål. For normalt så går hun helt vanlig kledd. Anonymkode: d45d8...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #24 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har en kollega som stikker seg ut. Hun vet hun skiller seg ut. Jeg er helt fascinert! Hos oss er det ingen kleskode, så det gjør ingenting. Vi snakker stiletthæler, superkorte skjørt, bar mage, i en litt snobbete/formell mix. En helt unik stil. Jeg syns hun er tøff som tør å skille seg så mye ut. Noen vil sikkert mene det er upassende, men jeg skjønner ikke hvorfor. Vi jobber ikke mot eksterne. 🤷♀️ Anonymkode: 7b6e1...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #25 Skrevet 12. januar 2024 Vi bruker uniform på jobb. Men vi har spesielt én ansatt som liker å skille seg ut til/fra jobb og på møter hvor man dukker opp i privat tøy. Hun er i starten av 20-årene, gjort en del kosmetiske inngrep og kommer gjerne i magetopp og utringning. Jeg synes det er upassende, samtidig som det er en ganske umoden stil, som ligner mer på min datters. De andre 20-åringene på jobb har ikke behov for å vise så mye, så det er ikke en "greie" på jobb heller. Anonymkode: 519ad...c6a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #26 Skrevet 12. januar 2024 Med mindre noen hadde dukket opp mer eller mindre naken, plager ikke andres påkledning meg. Men det hender jeg ser ting jeg personlig tenker at var et spesielt valg og at jeg ikke ville valgt å kle meg slik. Har en kollega som av og til bruker ekstremt korte kjoler/skjørt. På jobb tenker jeg at skjørtekanten minst bør gå et par cm under rumpeballene. Ellers var det en dag resepsjonisten hadde en topp med åpen rygg, det synes jeg også var spesielt. Det er forskjell på nattklubb og kontor. Utover det må jeg bare si meg enig i et annet innlegg, skal man ha sandaler/åpne sko MÅ man stelle føttene. Hard og skjellete hud, overgrodde gule negler, nei fy flate det viser man ikke frem!! Anonymkode: d9d91...cb2
kaarebjarne Skrevet 12. januar 2024 #27 Skrevet 12. januar 2024 Nei, ikke i form av at jeg har syntes det var upassende eller noe slikt, men jeg kan jo se på andres klær og tenke at "det ville ikke jeg vært komfortabel med å ha på meg på jobb", akkurat som jeg tenke liknende om andres klær som jeg ser ute.
kaarebjarne Skrevet 12. januar 2024 #28 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har en kollega som av og til bruker ekstremt korte kjoler/skjørt. På jobb tenker jeg at skjørtekanten minst bør gå et par cm under rumpeballene. Altså, jeg tenker man skal ha tilnærmet knelangt skjørt på jobb, det samme gjelder shorts for menn. Et par cm under rumpeballene er jo kort selv for fest
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #29 Skrevet 12. januar 2024 Deilig å ha uniform på jobb.. Anonymkode: 96f5d...a1d 1
Supersmurf Skrevet 12. januar 2024 #30 Skrevet 12. januar 2024 Bare opplevd kollega med slitte joggesko,som luktet så vondt at det var ubehagelig å sitte rundt et bord for å samarbeide.
Hareena Skrevet 12. januar 2024 #31 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Allikevel kom amerikaneren i et bryllup jeg var i kledd som om de skulle på stranda, mens de fra Norge kom dolla opp i full pakke finstas. Anonymkode: 3229d...e15 Det er litt karakteristisk for mesteparten av amerikansk arbeidsmiljø; kler seg opp på jobb og ned på fritid når man skal ut og spise etc, mens vi gjør det ofte omvendt.
kaarebjarne Skrevet 12. januar 2024 #32 Skrevet 12. januar 2024 Hareena skrev (1 minutt siden): Det er litt karakteristisk for mesteparten av amerikansk arbeidsmiljø; kler seg opp på jobb og ned på fritid når man skal ut og spise etc, mens vi gjør det ofte omvendt. Ja, det har ofte skjedd med et av være familiemedlemmer som jobber innen finans i London. Når vi skulle ha middag på fin restaurant, så hadde den eldre garde kledd seg opp i dress og kjole, mens han kom i jeans og genser. På jobb hadde han alltid dress.
Hareena Skrevet 12. januar 2024 #33 Skrevet 12. januar 2024 kaarebjarne skrev (19 minutter siden): Ja, det har ofte skjedd med et av være familiemedlemmer som jobber innen finans i London. Når vi skulle ha middag på fin restaurant, så hadde den eldre garde kledd seg opp i dress og kjole, mens han kom i jeans og genser. På jobb hadde han alltid dress. Ha ha, en klassiker dette. I en britisk bedrift er det mye mer akseptert å komme som brite i blankslitt dress enn nordmann i splitter nye designerjeans. Selv reiser jeg ofte til USA og har helt sluttet å pakke penere tøy, jeg skal jo ikke på jobb 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #34 Skrevet 12. januar 2024 Hadde en kollega som hadde brystene på utstilling daglig, og det er helt unødvendig. Dette var i barnehage så når hun bøyde seg fremover for å hjelpe ungene, veltet bysten frem. Tror hun likte å vise seg frem. Anonymkode: 77b4e...398
AndreaJohan Skrevet 12. januar 2024 #35 Skrevet 12. januar 2024 On 1/11/2024 at 9:41 AM, AnonymBruker said: Har dere noen gang stusset på hvordan kollegaer kler seg? Hvilke ting var det i så fall? For mye eller lite farger/for formelt og snobbete/ for lurvete, slitt og møkkete? Jeg er nervøs for garderoben når jeg skal starte i ny jobb, men håper at folk først og fremst er opptatt av seg selv. Er derfor nysgjerrig for å høre hva folk henger seg opp i. Anonymkode: 4da93...2b0 Kollegaen din er ikke sjenerende nei. Har du lært deg et nytt ord du vil skryte av? 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #36 Skrevet 16. januar 2024 Jobber på i en bransje med mange ansatte og flere regionskontor, og drar en del mellom enkelte av de forskjellige kontorene. Synes det er litt morsomt å se forskjellene innad i avdelingene også, og fra kontorsted til kontorsted. Stort sett kler man seg etter litt etter humøret, og noen dager føler man litt mer for å pynte seg mens andre dager er det store hettegensere og jeans… Det skal ganske mye til før jeg reagerer på påkledningen. Men alt for korte topper og skjørt synes jeg ikke passer, iallefall ikke om man av og til får kunder eller andre utenfra på besøk. Men synes det er helt greit med litt lange shorts på varme sommerdager feks. Ser også at ledere har en liten tendens til å kle seg litt bedre enn «vanlige» ansatte. De representerer jo ofte bedriften utad. På det ene kontoret i Oslo så går folk etter min mening gjennomsnittlig litt mer pynta enn de fleste steder ellers i landet, så det oppstår nok kulturforskjeller fra bedrift til bedrift. Med fare for å høres litt snobbete ut så reagerte jeg litt en gang jeg var innom en pen møbelforretning der selger gikk i veldig hullete jeans og forretningens genser med logo. Buksa var nok laget sånn, men jeg syntes ikke helt det passet - de andre gikk i sorte bukser eller litt pent og ryddig kledd. Det såg liksom litt «rufsete» ut. Men stort sett: rene, vanlige klær, gjør ingenting om man av og til møter på en fargeklatt heller. Så lenge det ikke er kleskode så tenker jeg man stiller ganske fritt til å følge egen stil 😊 Anonymkode: aefe2...5dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå