Gå til innhold

Vitnet om en far dro til ungen i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag så jeg at en far dro i armen på barnet sitt på 4 år ca og kjeftet på hun når hun ikke ville gå ut av bilen . Jeg synes det så voldsomt ut og stemmen var høy, barnet begynte hylgråte og han skrek bare hei hei slutt å gråte! Dette var på parkeringsplassen. Jeg vet ikke om jeg burde si fra til bhg om dette? 

Anonymkode: 070c9...ac5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt fra både til barnehagen og til barnets mor (om jeg visste hvem hun er)

Anonymkode: 94afb...876

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det burde du! Når han holder på sånn i offentligheten, hvem vet hva han finner på hjemme. Forhåpentligvis blir han ikke verre enn det der, men man varsler heller en gang for mye om man er bekymret.

Anonymkode: 8d44c...21e

• Liker 3
Skrevet

Dro i armen? Du skal seriøst si fra fordi noen dro en fireåring, som sikkert har trassanfall, om at det ble dratt i armen? Da er du passe kjip. Noen ganger NEKTER barna. Og på et eller annet tidspunkt kan det bli så voldsomt at foreldrene mister temperamentet litt. Betyr ikke at de gjør det hver dag, eller at de slår eller noen ting. Å dra i armen er ikke akkurat vold. Det er jo helt nødvendig for å få barnet med seg til tider. 

Anonymkode: aa066...06e

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det burde du! Når han holder på sånn i offentligheten, hvem vet hva han finner på hjemme. Forhåpentligvis blir han ikke verre enn det der, men man varsler heller en gang for mye om man er bekymret.

Det er ikke bestandig sånn. Jeg er roligere hjemme, mer stressa for barnets anfall offentlig. Rett og slett for at man vet hvordan ukjente kan tenke om en. 

Anonymkode: ea065...f30

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Den logikken er til å spy av. Bare fordi mange nordmenn er falske og later som de er noen andre i offentligheten betyr ikke at alle er sånn. Noen er seg selv , hjemme og ute i offentligheten. Kan hende dette er det aller verste han gjør. Kan ikke fordra denne logikken. Men er man falsk selv forventer man kanskje sånn.  Forsåvidt helt uenig om å varsle en gang for mye. Dette fører til for mye arbeid for barnevernet og at de ofte ikke fanger opp der det virkelig er grunnlag for bekymring. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke bestandig sånn. Jeg er roligere hjemme, mer stressa for barnets anfall offentlig. Rett og slett for at man vet hvordan ukjente kan tenke om en. 

Ja og barnehagenlevering kan være noe av det mest stressende som finnes. 

• Liker 6
Skrevet

Ja og barnehagenlevering kan være noe av det mest stressende som finnes. 

I dag hadde jeg en levering som kunne føltes veldig stressende. Jeg valgte å bruke tiden barnet trengte fremfor å tenke at jeg må på jobb. Så jeg kom 1.5t forsinka, det må jeg ta igjen etter jobb i dag, evt jobbe inn litt i lunsjen. 

Skrevet

Et barn som heller vil være med far enn å gå inn i barnehagen, og som tørr å gå imot han, blir sikkert mishandlet..?

Anonymkode: c3171...642

• Liker 14
Skrevet

Den logikken er til å spy av. Bare fordi mange nordmenn er falske og later som de er noen andre i offentligheten betyr ikke at alle er sånn. Noen er seg selv , hjemme og ute i offentligheten. Kan hende dette er det aller verste han gjør. Kan ikke fordra denne logikken. Men er man falsk selv forventer man kanskje sånn.  Forsåvidt helt uenig om å varsle en gang for mye. Dette fører til for mye arbeid for barnevernet og at de ofte ikke fanger opp der det virkelig er grunnlag for bekymring. 

Er jo det jeg sier, kan hende det der er det verste han gjør. Forøvrig er det opp til barnehagen å vurdere om de skal ta det videre til barnevernet. Kanskje løser det seg bare med en prat, og det hadde jo vært helt topp.

Skjønner ikke hvorfor du drar inn falskhet her, hvordan mener du det er relevant? Og hvorfor antyder du at jeg er falsk?

Skrevet

Jeg ville sett an flere lignende situasjoner før jeg tar det videre i hvert fall. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo det jeg sier, kan hende det der er det verste han gjør. Forøvrig er det opp til barnehagen å vurdere om de skal ta det videre til barnevernet. Kanskje løser det seg bare med en prat, og det hadde jo vært helt topp.

Skjønner ikke hvorfor du drar inn falskhet her, hvordan mener du det er relevant? Og hvorfor antyder du at jeg er falsk?

Du misforstår veldig. Kanskje du misforsto situasjonen like mye. Jeg blir jo litt skeptisk ift overskriften og hva som faktisk skjedde  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og godt er det.

Personlig skulle jeg ønske noen grep inn overfor min far som var ekstremt hissig og kunne brøle av den minste ting, for det er noe som har satt sitt preg på meg. Det betyr ikke at han var voldelig, men enkelte foreldre har godt av litt ekstra veiledning, og det kan barnehagen hjelpe til med OM de skulle anse det som nødvendig.

• Liker 1
Skrevet

I dag hadde jeg en levering som kunne føltes veldig stressende. Jeg valgte å bruke tiden barnet trengte fremfor å tenke at jeg må på jobb. Så jeg kom 1.5t forsinka, det må jeg ta igjen etter jobb i dag, evt jobbe inn litt i lunsjen. 

Jaa jeg er helt sikker på foreldre der jrg jobber, hadde sart stor pris på at de ikke fikk levert barna fordi jrg kom for sent 

Anonymkode: d36f1...6ef

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke noe å varsel om. At du kanskje har barn uten vilje betyr ikke at han er en dårlig far. Trass er forferdelig med viljesterke barn som gjør ALT til en kamp. I dag har mitt barn laget er helsike fordi jeg: kom borti logo på genseren under påkledning, gikk opp trappen for fort, tok feil farge matboks, at jeg ikke hjalp med skoene, så at jeg hjalp med skoene. Jeg kunne også dradd litt i armen og hvest ikke skrik når poden har hylt ørten ganger en morgen. Men jeg er en trygg og god mor. 

Anonymkode: 9180a...04c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du misforstår veldig. Kanskje du misforsto situasjonen like mye. Jeg blir jo litt skeptisk ift overskriften og hva som faktisk skjedde  

Fortell meg gjerne hva jeg misforstår.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaa jeg er helt sikker på foreldre der jrg jobber, hadde sart stor pris på at de ikke fikk levert barna fordi jrg kom for sent 

Anonymkode: d36f1...6ef

Denne forsto jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vel,det er jo et gode ikke alle foreldre har. Noen har en absolutt tidsfrist til å være på plass. Husker at personalet ofte måtte fysisk holde igjen sønnen min når jeg skulle gå. Helt grusomt 

Anonymkode: 70fb7...592

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...