Gå til innhold

Hva kan være grunnen til at så mange hunder er allergiske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror, uten unntak, alle hunder jeg kjenner er allergiske mot noe. De verste har 20-30 allergener, alt fra diverse typer midd til alt av grønt ute i naturen. Mange av disse får sprøyter månedlig som eierne setter selv, sprøyter som koster mye penger.

Hvorfor er det så mye allergi blant hunder?

Er det foret? Avl? Vaksinene?

Har det alltid vært slik, men det er først i de siste årene vi har oppdaget det?

Eller, brannfakkel kanskje, er de ikke allergiske, men industrien lurer penger ut av naive hundeeiere?

Anonymkode: ad193...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avl og bedre veterinærmedisin. Tidligere ville disse hundene ofte død eller blitt avlivet, nå kan de få behandling. Siden flere overlever vil flere dessverre brukes i avl og genene føres videre. Det vil også være et mer synlig problem siden flere overlever. 

Anonymkode: f40be...226

• Liker 2
Skrevet

Det er nok en blanding av årsaker. Mye dårlig avl, både raseavl og blandingsavl.  Bedre vetrinærmedisin, men kanskje også mer overbehandling? Og så foret da... her tror jeg det er mye mye skit. Når man tenker på det, det meste av dyrefor er hyperprosessert. Om det er ansett ugunst for folk er det neppe sunnere for dyr... 

Anonymkode: bd4c9...2bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...