AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Vi har datet i noen måneder, og er vel så og si sammen. Men jeg mistenker at han overdriver eller også lyver litt om økonomien. Gjetter fordi komplekser, eller at han tror det virker på damer generelt. Det er noe som er uviktig for meg, men det at han lyver synes jeg er litt dumt. Selv om jeg forstår at man vil pynte på, så det er ikke egentlig en big deal for meg at det ikke stemmer. Men jeg vil gjerne få frem på et vis at han trenger ikke gjøre det lenger, uten at det virker som jeg konfronterer han med løgn? Hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg liker jo han som person, og vil bare være med han ❤️ Men det går litt mot mine verdier om han fortsetter løgnen nå når vi nærmer oss offisielle, da vil jeg gjerne ha ærlighet i bunn. Anonymkode: e95b3...55c 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Om han lyver om økonomien sin hadde jeg sett på det som 🚩🚩🚩
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Neste gang han snakker om det kan du si noe sånt som: "Det er kjempefint at du har x i formue eller x i inntekt, men for meg spiller det ingen rolle hva du har, så lenge du har orden på din egen økonomi". På denne måten gir du utrykk for at du er glad på hans vegne dersom det stemmer. Skulle han lyve gir du jo også utrykk for at han ikke trenger det da du ikke bryr deg. På denne måten slutter kanskje behovet for å "tøffe" seg. Anonymkode: 8c9ca...f73 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Jeg lurer på hvorfor du tror han lyver 🤷♀️ står ingenting om det i innlegget ditt. Altså spesifikke hendelser/historier som får deg til å tenke "Du lyver for meg" Anonymkode: 8f4c7...857 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har datet i noen måneder, og er vel så og si sammen. Men jeg mistenker at han overdriver eller også lyver litt om økonomien. Gjetter fordi komplekser, eller at han tror det virker på damer generelt. Det er noe som er uviktig for meg, men det at han lyver synes jeg er litt dumt. Selv om jeg forstår at man vil pynte på, så det er ikke egentlig en big deal for meg at det ikke stemmer. Anonymkode: e95b3...55c Hvordan vet du at han lyver? Hvis du skal «ta» ham for å lyve så synes det viktig å være sikker på at han faktisk lyver. Å skryte av (reelt) god økonomi er også ganske teit om du spør meg. I noen datesituasjoner kan det kanskje være naturlig å snakke om økonomi generelt, poenget med fond, hvilken vei boligmarkedet går og sånt. Men å tallfeste inntekt og formue er for meg noe som kommer langt ut i et forhold (feks om man tenker å kjøpe hus sammen). Anonymkode: 4d485...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Om en date hadde begynt å snakke om formue og inntekt, hadde jeg sovnet og neppe møtt han igjen. I tillegg til å være helt irrelevant er det drit kjedelig. Anonymkode: b604a...451 6
Andro Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Jeg oppfatter et slik materialistisk fokus som grunt og usjarmerende. Er ikke så diplomatisk, så jeg ville nok sagt at "Jeg driter i pengene dine, og vil heller snakke om noe viktig." Det er fint at potensielle kjærester er selvhjulpne økonomisk, men sjarmen øker ikke med årsinntekt eller formue. Funfact-story: For en del år siden var det en fyr som gjentatte ganger forsøkte å invitere meg ut, og jeg takket nei. Han snikinformerte om økonomi flere ganger når vi snakket sammen, og siste gang jeg avviste å møte ham på tomannshånd prøvde han seg med at "men jeg har hus på *FancyOsloAdresse*", som et slags motargument overfor meg. Som om han trodde at det var en slags forhandling, eller som om jeg på et vis kunne kjøpes. Gremmes 🤢 Et trist og fattigslig menneskesyn. Har man ikke anna enn penger å flashe med, så har man faktisk ingenting. 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Hva jobber han med og hvor får han inntekter fra (jobb, aksjer, arv osv)? En tidligere bekjent skrøt hemningsløst til sin nye kjæreste om økonomi. Han hadde nettopp fått ny jobb og var lovet en veldig god inntekt. Problemet var at han hadde ikke jobben lenge og hadde kun en normal inntekt. Det viste seg at det var flere slike episoder før han fikk kjæreste. Han løy om jobber, lønn og beholdt jobbene i kort tid (alltid en unnskyldning som sjefen som behandlet han dritt, feil med lønninger, konkurs osv). Fikk en mistanke da han fortalte en gang at han måtte få brukt opp noen kontanter. Kontaktene hadde han vist fått via firmaet han da jobbet for (som han også sluttet hos etter kort tid) fordi han fikk feil lønn. Jeg ante ugler i mosen. Enten at det var hans egne kontanter eller at det var svart arbeid han drev med og fikk betalt slik via "jobb". Viste seg til slutt at han drev å dealet. Han så ordentlig ut, var god å snakke for seg, godt likt. Men det var noe ved væremåten hans. Han var "flink" i alt, kunne litt om alt, var veldig overbevisende og mer skrytete enn hva jeg tenker er normalt. Dette ble verre med tiden og jeg tror han begynte å bruke mer rus selv som gjorde han slik. Han var også god på løgner. Og kunne etterhvert bli veldig sint om kjæresten spurte mer om jobb/økonomi. Hun kom seg heldigvis unna. Den mannen endret seg drastisk og tipper han ikke er bedre i dag, om enn heller verre. Hørt litt rykter. Anonymkode: 1ecc8...db7
solsolsol Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Menn som skryter om penger ville jeg holdt meg langt unna. 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Tror jeg ville sneket inn/snakket om at penger hos partner er uviktig for meg i en situasjon hvor han selv ikke har snakket om det. Sånn at det ikke blir «kritikk» mot han, men en mer pragmatisk måte å få han til å forstå at penger faktisk ikke er noe du går etter. Feks hvis dere snakker om hva som er viktig i et forhold, kan du jo nevne at mannens økonomi statistisk er viktig i mindre likestilte land hvor kvinner ikke klarer seg selv, og vice versa. Og så kan du trekke en linje til personlig preferanse, og at din erfaring fra deg selv og dine venninner underbygger det, siden økonomi virkelig ikke er noe dere tenker på som viktig i valg av partner. Anonymkode: 54e9b...39b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Jeg og min date diskuterte økonomi tidlig i vår datingfase. Ikke fordi penger er viktig, men fordi det er viktig for meg å møte en mann med ryddig økonomi pga tidligere opplevelser. Vi har begge god økonomi, og det er en trygghet at ingen av oss er avhengig av den andre økonomisk i noen fase av vårt forhold. Anonymkode: 4bb0a...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har datet i noen måneder, og er vel så og si sammen. Men jeg mistenker at han overdriver eller også lyver litt om økonomien. Gjetter fordi komplekser, eller at han tror det virker på damer generelt. Det er noe som er uviktig for meg, men det at han lyver synes jeg er litt dumt. Selv om jeg forstår at man vil pynte på, så det er ikke egentlig en big deal for meg at det ikke stemmer. Men jeg vil gjerne få frem på et vis at han trenger ikke gjøre det lenger, uten at det virker som jeg konfronterer han med løgn? Hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg liker jo han som person, og vil bare være med han ❤️ Men det går litt mot mine verdier om han fortsetter løgnen nå når vi nærmer oss offisielle, da vil jeg gjerne ha ærlighet i bunn. Anonymkode: e95b3...55c bare å sjekke på skattelistene det. ferdig snakka Anonymkode: 23d1f...f64 3
Ulla Ullsokk Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 Rødt flagg å skryte av sånt, spesielt om det ikke er sant. Jeg har også blitt prøvd sjekket opp ved at fyren skrøt av pengene sine, og ingenting er mindre tiltrekkende enn en som tror at jeg er SÅ dust at DET plutselig gjør meg tent🙄 1
Gjest No1*No1 Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Jeg syns det er ekkelt når folk er skrytete generelt. Penger, familebakgrunn, status, jobb... hvem bryr seg 🤷♀️ hvem ER du EGENTLIG? Det som sier mer er hvordan de behandler andre menneskerog dyr, spesielt eldre mennesker og barn.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 WhisperingWind skrev (4 timer siden): Om han lyver om økonomien sin hadde jeg sett på det som 🚩🚩🚩 Pynter på/overdriver litt eller hva jeg skal kalle det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hvorfor du tror han lyver 🤷♀️ står ingenting om det i innlegget ditt. Altså spesifikke hendelser/historier som får deg til å tenke "Du lyver for meg" Anonymkode: 8f4c7...857 Fordi det virker noen ganger som han endrer detaljer, eller må tenke etter for å huske hva han sa tidligere. En magefølelse bare. Men det er uansett forståelig at folk har komplekser, så om han har direkte løyet spiller ikke særlig stor rolle for meg heller, jeg liker han uansett, vil bare at han eventuelt skal slutte hvis det er usant. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan vet du at han lyver? Hvis du skal «ta» ham for å lyve så synes det viktig å være sikker på at han faktisk lyver. Å skryte av (reelt) god økonomi er også ganske teit om du spør meg. I noen datesituasjoner kan det kanskje være naturlig å snakke om økonomi generelt, poenget med fond, hvilken vei boligmarkedet går og sånt. Men å tallfeste inntekt og formue er for meg noe som kommer langt ut i et forhold (feks om man tenker å kjøpe hus sammen). Anonymkode: 4d485...4fc Jeg ønsker jo ikke ta han for å lyve Er derfor jeg spør hvordan jeg skal få han til å stoppe med lyving uten at det virker som at jeg konfronterer han med noe. Det har vært helt naturlig for oss å snakke økonomi, det er et tema jeg også interesserer meg for. Investeringer, innovasjon, gründer-virksomhet osv. Vi har snakket om ønsker for fremtiden, og feks mål med investeringer osv. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om en date hadde begynt å snakke om formue og inntekt, hadde jeg sovnet og neppe møtt han igjen. I tillegg til å være helt irrelevant er det drit kjedelig. Anonymkode: b604a...451 Jeg har disse interessene, så for meg er det ikke det. Det har jo med jobb, yrkesvei og ønsket levemåte å gjøre. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror jeg ville sneket inn/snakket om at penger hos partner er uviktig for meg i en situasjon hvor han selv ikke har snakket om det. Sånn at det ikke blir «kritikk» mot han, men en mer pragmatisk måte å få han til å forstå at penger faktisk ikke er noe du går etter. Feks hvis dere snakker om hva som er viktig i et forhold, kan du jo nevne at mannens økonomi statistisk er viktig i mindre likestilte land hvor kvinner ikke klarer seg selv, og vice versa. Og så kan du trekke en linje til personlig preferanse, og at din erfaring fra deg selv og dine venninner underbygger det, siden økonomi virkelig ikke er noe dere tenker på som viktig i valg av partner. Anonymkode: 54e9b...39b Jeg har nevnt det flere ganger, for vi har ganske forskjellige økonomiske mål/drømmer. Dessuten hadde vi datet en stund før han begynte å nevne noe. Så det er liksom ingen grunn til at han skal lyve eller overdrive, jeg bare synes det er så rart. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min date diskuterte økonomi tidlig i vår datingfase. Ikke fordi penger er viktig, men fordi det er viktig for meg å møte en mann med ryddig økonomi pga tidligere opplevelser. Vi har begge god økonomi, og det er en trygghet at ingen av oss er avhengig av den andre økonomisk i noen fase av vårt forhold. Anonymkode: 4bb0a...0f0 Ja, dette har vi også snakket om. Samt bruken av penger, at vi for eksempel begge ønsker å bruke penger for opplevelser osv, ikke fint hus. Sånne ting. Synes det sier mye om hvem man er, er ganske viktig at det samsvarer når man vurderer å starte et liv sammen. No1*No1 skrev (2 timer siden): Jeg syns det er ekkelt når folk er skrytete generelt. Penger, familebakgrunn, status, jobb... hvem bryr seg 🤷♀️ hvem ER du EGENTLIG? Det som sier mer er hvordan de behandler andre menneskerog dyr, spesielt eldre mennesker og barn. Han er helt utrolig snill og god, og varm, omsorgsfull, stiller opp. Det er ingenting ved han som virker "ovenpå". Så jeg blir så usikker, for ja jo, det kan jo være det er sant, jeg bare synes det er noe som skurrer. Men jeg har ingen dårlig magefølelse selv om det kjennes som noe skurrer! Anonymkode: e95b3...55c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Hadde bare ikke orket fyren. Hvem vil være sammen med noen som er så usikker og shady at de både "skryter" om økonomi, men samtidig er det ikke en gang reel situasjon. MAX usexy!! Og slike folk kommer aldri til å få de pengene eller, for de trives bedre i fantasien, enn å faktisk gjøre den reele innsatsen for å oppnå et mål! Og slike gidder jeg ikke! Selv blir jeg aldri i verden sammen med noen for penger. Men, det hadde vært ganske uaktuelt å bli sammen med noen som har null mål eller aspirasjoner mot å ha en romslig økonomi! Jeg har ingen planer om å leve et kjipt liv, og jeg har heller ingen planer om å være den eneste som drar oss den retningen. NEI,NEI,NEI...... Anonymkode: 82bc4...08a 1
anonym78910 Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har datet i noen måneder, og er vel så og si sammen. Men jeg mistenker at han overdriver eller også lyver litt om økonomien. Gjetter fordi komplekser, eller at han tror det virker på damer generelt. Det er noe som er uviktig for meg, men det at han lyver synes jeg er litt dumt. Selv om jeg forstår at man vil pynte på, så det er ikke egentlig en big deal for meg at det ikke stemmer. Men jeg vil gjerne få frem på et vis at han trenger ikke gjøre det lenger, uten at det virker som jeg konfronterer han med løgn? Hvordan kan jeg gjøre dette? Jeg liker jo han som person, og vil bare være med han ❤️ Men det går litt mot mine verdier om han fortsetter løgnen nå når vi nærmer oss offisielle, da vil jeg gjerne ha ærlighet i bunn. Anonymkode: e95b3...55c Dette er ikke bra hvis det handler om komplekser så ok, men det er så lett å plassere dette varselet i den båsen. Det er ikke bra at han lyver om økonomi, er egentlig et stort rødt flagg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Trist han ikke tør å være seg selv🥲 Ting menn tror damer bryr seg om: formue og penisstørrelse. Damer: humor og god kjemi Girls Just wanna have fun🥳 Anonymkode: 5386a...9f5 1 1
Haddy Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 Det er vanskelig å finne en bra mann som man passer godt sammen med.. Høres ut som han har mange gode egenskaper og verdier. Verden er ikke svart hvit. Og ingen er perfekte. Synes du lytte etter magefølelsen ...
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 Haddy skrev (18 timer siden): Det er vanskelig å finne en bra mann som man passer godt sammen med.. Høres ut som han har mange gode egenskaper og verdier. Verden er ikke svart hvit. Og ingen er perfekte. Synes du lytte etter magefølelsen ... Han har det, jeg liker han veldig godt! Og bryr meg ikke om han har løyet egentlig, bare han stopper med det herfra så gjør ikke det meg noenting hva som har vært.. Anonymkode: e95b3...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå