Gå til innhold

Innafor? Giftering menn

totti_1

Anbefalte innlegg

Hvis man skal gifte seg er det innafor å låne gifteringen til en kompis? Blitt gjort før?

Jeg skal bare bruke gifteringen, når den tid kommer, foran presten. Hehe.

Det er i fullt alvor jeg skriver dette, men klar for evt. slakt 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten har du din ring eller så har du ikke ring i det hele tatt. Du kan eventuelt tatovere den på fingeren din om du ikke kan bruke ring på jobb 😉

Anonymkode: 30e98...460

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar alle av oss gifteringen av og til når det er nødvendig, så det er ikke noe argument for ikke å ha giftering.

Jeg får en følelse av at du kanskje ikke ønsker å gifte deg/binde deg i det hele tatt?

Når jeg giftet meg, gjorde jeg det fordi jeg elsket han jeg skulle gifte meg med, og jeg var stolt over å bli kona hans. Da hører det med at vi kjøpte ringer, og at vi bar de ringene.

Anonymkode: c2fdf...38f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan utelate det med ringene fra seremonien.

Anonymkode: 38d02...31c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av oss har ring, men ikke den andre.

Man er ikke mindre gift selv om man ikke liker å gå med ring.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvesta Orkana skrev (15 minutter siden):

Den ene av oss har ring, men ikke den andre.

Man er ikke mindre gift selv om man ikke liker å gå med ring.

Hva gjorde han på bryllupsdagen? Jeg er bare imot konseptet å gå på en butikk og prøve en ring etc. For min del er bryllup uønsket, men hyggelig å gjøre andre glade : p

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man kan utelate det med ringene fra seremonien.

Interessant. Får man bort taler også, blir det helmax.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (36 minutter siden):

Hva gjorde han på bryllupsdagen? Jeg er bare imot konseptet å gå på en butikk og prøve en ring etc. For min del er bryllup uønsket, men hyggelig å gjøre andre glade : p

På bryllupsdagen var det kun oss og forlovere på tinghuset. Vi hadde ikke noe ring der noen av oss. 

Dommeren sa vel noe à la "så ta hverandre i hånden på det" der man ellers ville sagt "gi hveandre ringen.."

Ingen andre visste om giftemålet da. Vi overrasket familie og venner da vi inviterte dem til vår 10 års bryllupsdag istede. Og i den forbindelde ga den ene den andre  ring. Den som ikke ville ha ring slapp å få.

Super fest med taler, familie, venner og morro 🥳

Endret av Sydvesta Orkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (36 minutter siden):

For min del er bryllup uønsket, men hyggelig å gjøre andre glade : p

Nå lo jeg høyt😂 Det er innlegg som dette, som gjør at jeg regelrett elsker Kvinneguiden til tider😂🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, totti_1 said:

Det siste kan nok ikke presten hjelpe deg med.. 

Anonymkode: 38d02...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bestilte giftemål på rådhuset ble vi spurt om vi skulle ha ringer eller ikke. Vi hadde det, men hun/han sier vel bare noe annet hvis man ikke har

Anonymkode: db4ee...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (2 timer siden):

Vær en mann og dropp å gifte deg mot din vilje. Du gjør henne ikke glad ved å gå inn i dette på falske premisser. 

Dropp nå hvertfall ringen, det er måte på til hvor mye skuespill du skal drive med. Vet hun om dine umodne tanker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bare sier til presten at dere ikke skal utveksle ringer i kirken. Før var det ikke så vanlig å sette på ringer i kirken, folk satte på seg ringer når de forlovet seg. I kirken sa presten « så gi hverandre hånden på det». Så dette velger dere helt selv 😊

Anonymkode: 4da6d...a74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi tar alle av oss gifteringen av og til når det er nødvendig, så det er ikke noe argument for ikke å ha giftering.

Jeg får en følelse av at du kanskje ikke ønsker å gifte deg/binde deg i det hele tatt?

Når jeg giftet meg, gjorde jeg det fordi jeg elsket han jeg skulle gifte meg med, og jeg var stolt over å bli kona hans. Da hører det med at vi kjøpte ringer, og at vi bar de ringene.

Anonymkode: c2fdf...38f

Fordi man ikke skal ha ringer? Vi er gift og har ikke ring. Ikke en eneste dag siden vi giftet oss. 

Anonymkode: f7867...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Kålrota said:

Vær en mann og dropp å gifte deg mot din vilje. Du gjør henne ikke glad ved å gå inn i dette på falske premisser. 

Dropp nå hvertfall ringen, det er måte på til hvor mye skuespill du skal drive med. Vet hun om dine umodne tanker?

Personen skrev aldri giftemål er uønsket, men bryllup. Man kan gjerne ville være gift uten å ønske å ha et bryllup. Kanskje man så for seg en vielse på tinghuset. Så hyggelig at han er med på bryllup for kona vil det. Så mye rart man skal lese inn i det :) 

Anonymkode: f7867...8a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på rådhuset uten ringer, dro hjem og gamet etterpå :fnise: Ca. 6mnd senere kjøpte vi ringer da, men vi måtte jo ikke.

Anonymkode: 1f8de...410

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen som har lånt andres giftering for å ha utveksling av ringer i kirken. 
Da tenker jeg det hadde vært bedre med en billig ring fra glitter eller noe, om man absolutt skulle ha en ring som uansett ikke skulle brukes som giftering etterpå. 
Eller så hadde jeg vurdert å droppe utvekslingen av ringer helt, hvis den egentlig bare er "på liksom", og ringene ikke skal brukes. 
(Hvis bare den ene ringen skal brukes, kan den jo settes på uten seremoni senere, når det passer dere. ) 

Anonymkode: dfc4c...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kommende mann vil ikke ha ring. Dvs, han sier han godt kan HA den, men kommer ikke til å bruke den, av rent fysiske årsaker. Tenker det er helt greit, jeg, og for min del trenger vi ikke engang kjøpe ring til han. Jeg blir jo ikke noe mindre gift hvis han går uten ring? Jeg kan forsåvidt tenke meg ring til meg, men vi får se om det blir eller ikke.

Anonymkode: 949dd...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis dere gifter dere borgerlig/humanistisk så kan ringedelen av seremonien droppes. I kirken er jeg usikker, men mener å ha lest at det er en del av seremonien uansett. 

Det er fullt mulig å få låneringer fra en gullsmed. Da betaler man vel et depositum. Gjøres gjerne om man skal fri med den, men ingenting i veien for å ha den kun på dagen. Du kan jo også bare kjøpe noe billig, en enkel gullforgylt sølvring eller noe sånt. 

Anonymkode: 361da...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min liker ikke smykker. Under seremonien brukte vi bare en av mine ringer som han tok på lillefingeren 😅 Det er du som kjenner din kommende fru og vet hva som er innafor. Hos oss førte det til mye latter og var bare koselig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis dere gifter dere borgerlig/humanistisk så kan ringedelen av seremonien droppes. I kirken er jeg usikker, men mener å ha lest at det er en del av seremonien uansett. 

Det er fullt mulig å få låneringer fra en gullsmed. Da betaler man vel et depositum. Gjøres gjerne om man skal fri med den, men ingenting i veien for å ha den kun på dagen. Du kan jo også bare kjøpe noe billig, en enkel gullforgylt sølvring eller noe sånt. 

Anonymkode: 361da...713

Behøver ikke ha ringer i kirken nei, det er ikke en del av liturgien - men noe som har kommet til. 

Anonymkode: 4da6d...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...