AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Hvordan beliggenhet liker du landlige eneboliger? Liker du gatebelysning eller ikke? Skog eller ikke? Naboer? Åker? Vei? I nærheten av matbutikk? Nærheten av buss?. Ja alt. Anonymkode: 7eac5...6bf
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 For å beskrive hvordan jeg bor: her er det skog og åkrer. Det går en vei forbi eiendommen, med forholdsvis lite trafikk og det går en buss noen ganger om dagen. Hvor ofte bussen går, har jeg derimot ikke oversikt over. Den har jeg aldri tatt. Det er ikke gatelys. Nærmeste naboer ligger ca 150 og 200 meter unna, målt i luftlinje. Det er ingen matbutikk her, det forsåvidt ingenting annet enn noen gårder og min eiendom (gammelt småbruk). Nærmeste matbutikk ligger ca 25 minutter unna. Anonymkode: 22287...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Skulle jeg bodd landlig, måtte det være med en følelse av luft og romslighet , samt utsikt/utsyn til himmelen. Ville ikke hatt veien tvers over tunet, selv om den er lite trafikkert. Ville også ikke hatt boligen plassert sånn at bilers fjernlys flommer inn vinduene mine i høst- og vintermørket. Det kan godt være skog, men ikke av den høye, tette dystre typen rundt huset på alle kanter. Anonymkode: 7fbc1...4c9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Jeg er veldig mørkeredd. Lønner det seg å ha gatelys da? Og ikke trær? Anonymkode: 7eac5...6bf
Gjest takinova Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Landlig - da ønsker jeg ei bygd med en butikk, veilys, passelig avstand mellom husene, en grunnskole(som ikke står i fare for nedleggelse hvert år), ikke for langt til nærmeste "by", gode turområder rett ut fra huset.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Bor perfekt her jeg bor, landbruksområder med passe langt til naboer, ikke noe gatelys som forstyrrer, litt skog og passe langt til butikken. Anonymkode: f3d85...75b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig mørkeredd. Lønner det seg å ha gatelys da? Og ikke trær? Anonymkode: 7eac5...6bf Tja…jeg er ikke mørkredd, så det vet jeg ikke. Det er jo det samme omkring her om det er lyst eller mørkt. Eller det kommer flere rådyr når det begynner å bli mørkt. Anonymkode: 22287...e9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 De jeg alltid lurer på er de som bor lang uti huttiheita med inngangsdøra to meter fra europaveien. Du har alt det verste med å bo landlig uten fordelene. Anonymkode: 7608a...821 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå