Gå til innhold

Vurderer å bytte barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2,5 år som har et godt språk for alderen. Vi har fått kommentarer fra barnehagen om at de er veldig bekymret for at hun ikke svarer de ansatte, eller kommer i lek med noen. Jeg ble kalt inn på møte og møte dreide seg mest om hvordan man skulle oppdra barnet og barneoppdragelse. Det skal sies at vi får god respons, svar og kontakt hjemme. Møte var senest i går, og ped. Leder ga også beskjed om at det er jeg som mor som bestemmer over barnet når barnet er hos besteforeldre. Syns ikke dette er relevant for problemstillingen. Hun snakker til meg som om jeg hadde 0 grenser hjemme. I dag når jeg leverte så sier assistenten at vi må øve hjemme, noe jeg bekreftet, men sa også at vi får svar hjemme. Assistenten slenger kommentar: «men hjemme er hun prinsesse».  Er jeg hårsår eller er dette frekke kommentarer, slik jeg ser det hvert fall? 

Anonymkode: dbd55...621

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De prøver nok å hjelpe.. og å få til et samarbeid med dere foreldre som jo er viktig for å hjelpe datteren din sin utvikling. Samtidig så kjenner jeg meg igjen i det å vurdere skifte av barnehage. For oss endte det med et bytte. Vi angret ikke et sekund! Barnet har særlige omsorgsbehov og den første barnehagen så KUN på barnet sin atferd (som jo kom av at personalet ikke forstod barnet sine signaler og behov!). Etter skiftet av barnehage gikk det bedre for barnet og synet på barnet og den sitt behov ble sett og møtt på en mye bedre måte for barnet! Man straffer ikke en toåring!! Det gjorde den første barnehagen! Fysj!!!  

Anonymkode: 8f25d...f1d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg syntes det var frekt det assistenten sa til deg! 

Er barnet veloppdragent da? Du snakker mest om språk, mens det virker som barnehagen også er opptatt av oppdragelse. 

Anonymkode: 2c395...65f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes det var frekt det assistenten sa til deg! 

Er barnet veloppdragent da? Du snakker mest om språk, mens det virker som barnehagen også er opptatt av oppdragelse. 

Hun er veloppdratt med grensesettinger, men jeg velger mine kamper. Til nå har det ikke vært behov for det forutenom når hun skal ha klær på, som hun trasser på, bilsele og slike ting. Ellers er veldig blid, forsiktig og fornøyd jente. Grensesettinger blir det nok mer av med alderen kan jeg tenke meg. -ts.  Dette gikk ut på språk og sosial utvikling, men hun snakket til meg som om jeg hadde 0 grenser hjemme. Fikk også høre at hun hadde sittet en halvtime i en vogn og sett på de andre leke, og de ansatte lot hun bare sitte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er veloppdratt med grensesettinger, men jeg velger mine kamper. Til nå har det ikke vært behov for det forutenom når hun skal ha klær på, som hun trasser på, bilsele og slike ting. Ellers er veldig blid, forsiktig og fornøyd jente. Grensesettinger blir det nok mer av med alderen kan jeg tenke meg. -ts.  Dette gikk ut på språk og sosial utvikling, men hun snakket til meg som om jeg hadde 0 grenser hjemme. Fikk også høre at hun hadde sittet en halvtime i en vogn og sett på de andre leke, og de ansatte lot hun bare sitte. 

Jeg hadde byttet barnehage. Stakkars lille jenta 🥹❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...