AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Hva bruker dere i vogna nå når det er kaldt? Er det for mye med ullklær, vinterdress, og vognpose? Hun er 1 år, og sitter med armene utenfor vognposen da. Anonymkode: d47fe...2f0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva bruker dere i vogna nå når det er kaldt? Er det for mye med ullklær, vinterdress, og vognpose? Hun er 1 år, og sitter med armene utenfor vognposen da. Anonymkode: d47fe...2f0 Spørs på hvor kaldt, men vi har nesten aldri vinterdress OG vognpose. Anonymkode: 47d15...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørs på hvor kaldt, men vi har nesten aldri vinterdress OG vognpose. Anonymkode: 47d15...8ee -8 foreksempel, som det var her i går. Hadde da ullklær, ulldress, vinterdress og vognpose. Hun var ikke svett. Men tror kanskje jeg kler på for mye. Når hun hele tiden sitter med armene utenfor posen så blir det jo kaldt ? Synes det er vanskelig å vite hvor mye de skal ha på seg. Tenkte å ta henne med i en sånn sykkel til baby, er det nok med bare vinterdress da? Uten teppe? Anonymkode: d47fe...2f0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: -8 foreksempel, som det var her i går. Hadde da ullklær, ulldress, vinterdress og vognpose. Hun var ikke svett. Men tror kanskje jeg kler på for mye. Når hun hele tiden sitter med armene utenfor posen så blir det jo kaldt ? Synes det er vanskelig å vite hvor mye de skal ha på seg. Tenkte å ta henne med i en sånn sykkel til baby, er det nok med bare vinterdress da? Uten teppe? Anonymkode: d47fe...2f0 Det høres klamt og mye ut for meg med fire lag. Ullklær, ulldress, vinterdress og vinterpose. Har hun ikke votter? Anonymkode: 47d15...8ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Bruker ullundertøy, ullgenser, balaclava (tykk), og votter, så tar jeg ullteppe og pakker godt inn ved overkroppen (putter den på siden ned mellom vognposen og vognen). Er det -40 så bruker jeg å ha på en jakke og ullsokker i tillegg 😅 Anonymkode: ef332...698
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Vinterpose og vinterdress høres altfor mye ut. Har du skikkelig vinterpose så trenger ikke ungen så mye klær nedi posen. De fleste klarer seg med ullundertøy og sokker nedentil , og en litt tykkere ulltrøye over, + lue og votter. Eventuelt et ullteppe ved åpningen til posen. Anonymkode: ef332...698 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vinterpose og vinterdress høres altfor mye ut. Har du skikkelig vinterpose så trenger ikke ungen så mye klær nedi posen. De fleste klarer seg med ullundertøy og sokker nedentil , og en litt tykkere ulltrøye over, + lue og votter. Eventuelt et ullteppe ved åpningen til posen. Anonymkode: ef332...698 Uff da, hatt alt for mye jeg stakkar. Jeg har en helårsåpne. Voksi explore. hun nekter å ha votter på seg, uansett hvor mye jeg prøver😅 Anonymkode: d47fe...2f0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det høres klamt og mye ut for meg med fire lag. Ullklær, ulldress, vinterdress og vinterpose. Har hun ikke votter? Anonymkode: 47d15...8ee Nekter å ha det på seg. Vognposen/teppe går bare opp til magen, da hun drar den ned og nekter å ha noe helt opp, så det er grunnen til jeg har dress på😆 men kanskje bare vinterdress og et teppe da. Hun sover ikke i vogn Anonymkode: d47fe...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nekter å ha det på seg. Vognposen/teppe går bare opp til magen, da hun drar den ned og nekter å ha noe helt opp, så det er grunnen til jeg har dress på😆 men kanskje bare vinterdress og et teppe da. Hun sover ikke i vogn Anonymkode: d47fe...2f0 Hvorfor vinterdress? Det blir veldig varmt nedi posen. Bruk heller en ullgenser og ullteppe😄 Ungen min sover ute i -20, med ullundertøy og ullgenser… Anonymkode: ef332...698
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Minstemann her kunne ikke ha på mer enn ullundertøy og tynn ullue i vognposen (voksi dunpose) fra han var nyfødt av, uansett hvor kaldt det var (sjelden mer enn -10 her). Så vinterdress, ull og pose høres voldsomt mye ut! Skulle jo tro det var mer enn nok med to lag hvertfall. Kjenner jo i nakken det hvor varm de er, er de klam = for varmt. Kald = for lite klær. Anonymkode: b5d02...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Ha på barnet en jakke da om overkroppen er ute av posen? Anonymkode: b5d02...cf3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nekter å ha det på seg. Vognposen/teppe går bare opp til magen, da hun drar den ned og nekter å ha noe helt opp, så det er grunnen til jeg har dress på😆 men kanskje bare vinterdress og et teppe da. Hun sover ikke i vogn Anonymkode: d47fe...2f0 Forresten så kan det være hun drar ned posen fordi det blir for varmt med alle de klæra på?🫣 Anonymkode: ef332...698 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Forresten så kan det være hun drar ned posen fordi det blir for varmt med alle de klæra på?🫣 Anonymkode: ef332...698 Neida, hun gjør det uansett😆skjønner at du lurer, for jeg har tydeligvis alt for mye! Da blir det mindre imorgen🥹 Anonymkode: d47fe...2f0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Hvor tykt er ulltøyet du har innerst? Er det ullundertøy? Er hun varm av seg eller kald. Mine barn er svært forskjellige, og en av dem er kjempevarm og må alltid ha mindre klær/tynnere ull enn det som er vanlig. Om hun har vognposen kun opp til magen tenker jeg det er lurt å ha på såpass mye klær ved -8°C. Det kommer også an på hvor lenge dere er ute. Hun sitter antakelig helt stille, så kroppen genererer ikke mye varme, og i slik kulde er det nesten vanskelig å ha for mye klær. Prøv selv å sitte helt stille ute i kulda i 20 minutter. Det er kaldt. Eventuelt kan du bytte ut vinterdressen med vinterjakke og passe på at posen er tett rundt magen slik at kulda ikke siver ned. Anonymkode: 4ab9f...c3e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 Vi brukte bukse med eventuelt mellomlag og et tynt teppe på beina, og 1-2 lag pluss jakke på overkroppen. Aldri dress. Jakke er kjempepraktisk for de som nekter å sitte nedi posen. Anonymkode: 3e440...0cb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Her har jeg enten på vinterdressen eller posen. Sitter hun i pose har vi på en genser eller jakke, har hun på vinterdress så er posen åpen, hun sitter oppå posen eller vi tar posen helt bort. Anonymkode: de865...ccc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 Lurte på det samme, har funnet ut at ulltøy og ulldress samt en skalljakke i vinterposen er nok, henden putter jeg nedi posen og lukker helt igjen om mulig😊 Anonymkode: 40a70...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå