AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Selger ting på Ebay og en kunde vil gjerne betale med Bitcoin. Har aldri vært borti kryptovaluta så jeg er litt skeptisk. Hvis jeg lager en Coinbase konto og mottar Bitcoin må jeg da rapportere det noen sted? Hvis jeg tar ut pengene så må jeg betale skatt av det, men er det alt? Vil jeg bli spurt om hvor pengene kom fra? Snakk om 800 kr Anonymkode: b7ac7...3f8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Hadde aldri giddet for 800 kr. Virkelig. Anonymkode: e5f2b...096 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Bare last ned wallet of Satoshi appen så får du btc adresse selger kan betale inn på. Anonymkode: 87a87...a36
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Det ville jeg aldri gjort, det høres ut som en scam. Og ja, jeg har bitcoin selv. Bruk PayPal! Anonymkode: 8adad...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Og ja, du må da rapportere det inn til Skatteetaten, og kan få trøbbel med banken din mtp hvitvaskingsregelverket. Absolutt ikke verdt det for 800kr. Anonymkode: 8adad...ba7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Neida, neida, det hadde jeg ikke stresset med. Jeg kjenner til mangt en wallet hvor eieren ikke har sagt noe som helst om innholdet til myndighetene, og det går helt fint. Jeg har selv paypal-konto som folk betaler inn til, samt revolut-konto. Styrer ikke med å rapportere inn småsalg som kommer inn der. Ikke vet jeg hvordan, eller hvor. Har drevet med det i minst ti år, og som nevnt kjenner mange andre som også driver slik (ingen storskalaopplegg, bare småpenger). Aldri hørt om at noen har blitt "tatt" på noe vis. Hvilken lov sier at du må rapportere inn ethvert salg du gjør/enhver krone du måtte få inn? Anonymkode: 72f0f...2ad
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Det ville jeg aldri gjort, det høres ut som en scam. Og ja, jeg har bitcoin selv. Bruk PayPal! Anonymkode: 8adad...ba7 Høres ut som scam, bare pga. valutatypen? Hvis du får bitcoinene inn er det like sikkert som om det hadde vært over vipps eller noe annet. Sliter med å se hva som gjør at det virker som scam. Det er store, etablerte aktører som Coinbase, som aldri vil komme til å "scamme" deg. Anonymkode: 72f0f...2ad
Schmuhu Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Problemet er bare at BTC svinger voldsomt i verdi. Det som tilsvarer 800,- NOK på salgstidspunktet er kanskje bare 720,- i morgen når du prøver å få midlene omgjort til NOK igjen. Se bare kursen den siste måneden. At 1BTC skal ha økt fra 458.000 NOK til 488.100 NOK kan jo ikke tolkes stabilt i det hele tatt. At kjøper ønsker å betale med krypto viser tydelig at vedkommende enten er mye i minus eller at det er hvitvasking på gang. Hvorfor ellers ville en kjøper unngått å bytte inn BTC til NOK, nå når kursen er gunstig? Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 På nettstedet kryptosekken.no får du hjelp til å beregne skattemessig innrapportering av kryptovaluta. Du registrerer transaksjonene dine, og den beregner automatisk hva du skal føre som inntekt og formue. Gratis hvis du har under 100 transaksjoner pr. år. Anonymkode: c5356...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå