Gå til innhold

Shit Test - fleip eller fakta?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri bevisst, men av og til oppstår det jo situasjoner som ender opp som det. Jeg ble f.eks. sjekket opp på banen en gang, han var småkjekk og jeg hadde en time å slå ihjel så jeg ble med på en øl. Sånt skjer nesten aldri og jeg tenkte hvorfor ikke når noen er tøff nok til å spørre.

Vi gikk på en bar rett ved stasjonen, han virket etter hvert noe spesiell, mye «greier» med helse og jobb. Jeg kan være litt flakkende i blikket, og han anklaget meg da helt seriøst for å øyeflørte med noen bak ham 😳 Jeg drakk kjapt opp ølen og unnskyldte meg med at jeg måtte videre. Fikk nummeret hans, det ble slettet på vei til banen (han hadde bare fornavnet mitt)😄

Jeg kunne jo flørtet med noen med vilje som en test, men det var ikke i mine tanker. Jeg plukker derimot raskt opp ting som i min bok er rødt flagg, og er nok kanskje overforsiktig. 

Anonymkode: 3251c...5fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri bevisst, men av og til oppstår det jo situasjoner som ender opp som det. Jeg ble f.eks. sjekket opp på banen en gang, han var småkjekk og jeg hadde en time å slå ihjel så jeg ble med på en øl. Sånt skjer nesten aldri og jeg tenkte hvorfor ikke når noen er tøff nok til å spørre.

Vi gikk på en bar rett ved stasjonen, han virket etter hvert noe spesiell, mye «greier» med helse og jobb. Jeg kan være litt flakkende i blikket, og han anklaget meg da helt seriøst for å øyeflørte med noen bak ham 😳 Jeg drakk kjapt opp ølen og unnskyldte meg med at jeg måtte videre. Fikk nummeret hans, det ble slettet på vei til banen (han hadde bare fornavnet mitt)😄

Jeg kunne jo flørtet med noen med vilje som en test, men det var ikke i mine tanker. Jeg plukker derimot raskt opp ting som i min bok er rødt flagg, og er nok kanskje overforsiktig. 

Anonymkode: 3251c...5fa

Når en skrue du har kjent i en time anklager deg for å "øyeflørte" ..🙈...tror jeg ikke jeg ville kalt deg overforsiktig om du tok peiling på nødutgangen...

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig sant at dere damer utfører såkalte "shit tests" på menn i dating fasen?
Dette er altså tester for å finne ut om mannen passer.
Eksempel på shit test kan være å si noe frekt til han for å se reaksjonen,
eller prøve å gjøre han sjalu etc. Du kan lese deg opp på nettet ved å Google dette.
Kanskje litt dumt spørsmål dette her, siden ifølge "eksperter" så gjør dere dette ubevisst

Så.....dette er en greie selv for voksne damer? 

Anonymkode: 0a2c1...08e

Om det er sant? Ja selvfølgelig. Alt du kan fantasere om, er det noen som bedriver. Er det normalt derimot, nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det virkelig sant at dere damer utfører såkalte "shit tests" på menn i dating fasen?

Har du ikke merket dette selv? 😄

Skrevet
KallePils skrev (18 minutter siden):

Har du ikke merket dette selv? 😄

Mulig det bare glir rett forbi meg. Man kan vel si at jeg er heldig i dette tilfelle;
min autisme har gjort meg i ustand til å ha følelser. Derved kan jeg ikke ta meg nær av ting trollololol

Skrevet

Har jeg aldri gjort.

Anonymkode: 7d831...c35

Skrevet
7 hours ago, umAxa said:

Videre å klage på at kvinner "shit tester" er å automatisk "faile" den, fordi det viser at mannen er emosjonelt påvirket, noe som er i utgangspunktet uattraktivt når hun ser etter en som er emosjonell stabil og selvsikker type.

Dette blir for dumt.

Shit testing er uærlig og damer som driver med uærlighet kan bare glemme det for min del. Jeg er langt fra perfekt og jeg har følelser. Men jeg er veldig lite sjalu Dvs jeg har i utgangspunktet secure tilknytningsstil, og starter med tillit og lar det være opp til partneren å bryte den. Jeg er lite mistenksom, manipulerende eller annen shit. Liker enkel og ærlig kommunikasjon. Jeg tåler en god diskusjon og ærlige tilbakemeldinger. Men min achilles hæl er svik, spill og uærlighet.

Jeg vet jeg ble utsatt for shit testing i form av å skape sjalusi /flørte med en annen med en jeg hang med for veldig mange år siden. Alle trodde vi skulle bli et par. Jeg har knapt snakket med henne siden den hendelsen. Jeg har et par tiår med giftig forhold til en som brukte passiv aggresjon, shit testing, mind games og guilt tripping som normalkommunikasjon. Aldri mer! 

Kall meg gjerne autist, om du vil. 😂 Jeg er singel i dag og ikke pokker om jeg involverer meg med sånne damer en gang til. 

Jeg tror ikke menn driver med skjult testing, men husk, damer, dere er oppe til eksamen dere også og blir vurdert. Hvis dere tror dere er så high value at dere kan oppføre dere så dårlig dere vil så tror jeg dere vil bli overrasket over hvor få menn som gidder noe langvarig med dere. 

Ærlig kommunikasjon. Ingen spill. Evne til å diskutere og gi og ta tilbakemeldinger. Evne til å tulle og fleiper med hverandre uten undertoner eller personlig usikkerhet. Det er det eneste som gjelder for meg nå. 

M48

Anonymkode: a454b...c23

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette blir for dumt.

Shit testing er uærlig og damer som driver med uærlighet kan bare glemme det for min del. Jeg er langt fra perfekt og jeg har følelser. Men jeg er veldig lite sjalu Dvs jeg har i utgangspunktet secure tilknytningsstil, og starter med tillit og lar det være opp til partneren å bryte den. Jeg er lite mistenksom, manipulerende eller annen shit. Liker enkel og ærlig kommunikasjon. Jeg tåler en god diskusjon og ærlige tilbakemeldinger. Men min achilles hæl er svik, spill og uærlighet.

Jeg vet jeg ble utsatt for shit testing i form av å skape sjalusi /flørte med en annen med en jeg hang med for veldig mange år siden. Alle trodde vi skulle bli et par. Jeg har knapt snakket med henne siden den hendelsen. Jeg har et par tiår med giftig forhold til en som brukte passiv aggresjon, shit testing, mind games og guilt tripping som normalkommunikasjon. Aldri mer! 

Kall meg gjerne autist, om du vil. 😂 Jeg er singel i dag og ikke pokker om jeg involverer meg med sånne damer en gang til. 

Jeg tror ikke menn driver med skjult testing, men husk, damer, dere er oppe til eksamen dere også og blir vurdert. Hvis dere tror dere er så high value at dere kan oppføre dere så dårlig dere vil så tror jeg dere vil bli overrasket over hvor få menn som gidder noe langvarig med dere. 

Ærlig kommunikasjon. Ingen spill. Evne til å diskutere og gi og ta tilbakemeldinger. Evne til å tulle og fleiper med hverandre uten undertoner eller personlig usikkerhet. Det er det eneste som gjelder for meg nå. 

M48

Mad respect. Jeg setter pris på at du deler dette. Jeg har selv vært i et destruktivt forhold.
Jeg vil ikke akkurat si at jeg har noe spesielt imot shit testing.
I rasjonelle mengder er det ok. Jeg merker det sikkert ikke uansett.
Men det er klart at jeg foretrekker åpen og direkte kommunikasjon jeg også, som deg selv

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette blir for dumt.

M48

Du blander hva jeg sier.

Å være uærlig er ofte en bevisst handling: Du vet at du lyger og gjør noe negativt. Tankemessig  går du med full intensjon om å hause opp en reaksjon hos mannen/typen - og det er ingen uenighet at menn burde i så fall bare takke for tiden og stikke.

Jeg sa ubevisst testing, som da innebærer at de ikke selv vet at det de nettopp sa eller gjorde var en "test". Når de ikke en gang vet det - så kan det heller ikke kalles uærlig. På sitt verste så kan du kalle det kvinnens naturlige utviklet forsvar for å finne ut om mannen er den han sier at han er som er viktig for henne om hun skal tiltro seg til deg. Som sagt, å være med feil mann er risikabelt for hennes fremtid.

Som en annen bruker sa:

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er evolusjonært så det skjer mange ganger uten at de tenker over det selv

Anonymkode: 06bfb...5e2

Ubevisst shit testing foregår langt oftere enn hva man skulle tro, og som mottaker er det ofte at dette flyr under radaren hos mannen og han responderer lik ubevisst tilbake med sin naturlige oppførsel.

Denne naturlige oppførselen plukker hun (kanskje ubevisst) opp som enten at mannen fremstår som selvsikker og attraktiv, eller virker litt usikker på seg og litt mindre attraktiv som da påvirker hennes avgjørelse om å treffes igjen eller ikke.

Dette har ingenting med resten av det du sier: uærlighet, passiv aggresjon, mind games, gultripping eller manipulasjon å gjøre. Som jeg sa til andre AB brukeren: Da er det bare dårlig oppførsel av kvinnen og man skal ikke være stygg med hverandre.

Endret av umAxa
Skrevet

Har aldri hørt om det før. 

Nå når jeg er eldre og har lært at det er flere farer der ute enn det jeg visste tidligere kan det hende jeg kommer til å teste noen litt ja. Før vet jeg ikke om jeg gjorde det, men kanskje? 

Anonymkode: 04cf0...b0f

Skrevet
45 minutter siden, umAxa said:

Du blander hva jeg sier.

Å være uærlig er ofte en bevisst handling: Du vet at du lyger og gjør noe negativt. Tankemessig  går du med full intensjon om å hause opp en reaksjon hos mannen/typen - og det er ingen uenighet at menn burde i så fall bare takke for tiden og stikke.

Jeg sa ubevisst testing, som da innebærer at de ikke selv vet at det de nettopp sa eller gjorde var en "test".

OK. Jeg tar den! 😉 Men jeg hang meg opp i det jeg siterte, som jeg synes var en mildt sagt merkelig uttalelse. 

Det at jeg trekker inn passiv aggresjon osv har ikke direkte noe med saken å gjøre, nei, men danner bakgrunnen for at jeg misliker såkalt shit-testing så sterkt. Jeg mener de som driver med det, er disponert for annen form for mental mishandling også og bør styres unna. 

Jeg er enig i presiseringene dine, og ubevisst testing driver sikkert vi alle med. Men det er noe helt annet enn manipulativ "shit-testing". Det kan til og med være hyggelig. Jeg dro med en date på noe som var utenfor hennes komfortsone og utfordret blant annet på kreativitet, samspill, og det å ikke ta seg selv for høytidelig. Det var kjempevellykket. Det var ikke en "test" jeg satt og planla, men det slo meg etterpå at jeg lærte utrolig mye om henne denne dagen. 

54 minutter siden, umAxa said:

Som sagt, å være med feil mann er risikabelt for hennes fremtid.

Jepp. Det samme gjelder menn som ofrer alt for feil dame . 😉

Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker said:

OK. Jeg tar den! 😉 Men jeg hang meg opp i det jeg siterte, som jeg synes var en mildt sagt merkelig uttalelse. 

Forståelig. Prøver å holde skriveriet mitt kort og konsist, så det kan fremstå skarpt i blant. 

Hvis det underliggende målet er å bli kjent med hverandre på en date, og måten det gjøres på er å ha det kjekt sammen og hun begynner med disse  "sosiale lekene" - så ligger det mye på mannen å ikke gjøre henne ukomfortabel eller å sette deg selv i et dårlig lys. Å gå direkte inn med anklagelser om shit-testing, vil gjøre henne ukomfortabel med deg og ingen liker en gledesdreper.  Selv om du har teknisk rett, så spiller det ingen rolle for henne om det føles feil ut for henne. Da er man diskvalifisert.

En bedre respons er å ikke ta det seriøst men "sosialt leke" tilbake med smil og glimt i øye, som viser selvsikkerhet og sosiale antenner. Om hun er på grensen til å være stygg i oppførselen sin, så er det bare å høflig trekke seg ut av daten fysisk: Beste kommunikasjon er handling, ikke med krangling og påstander om shit testing med en man knapt kjenner.

Jepp. Det samme gjelder menn som ofrer alt for feil dame . 😉

Ingen tvil om det. Men med tanke på hvem som bærer på risikoen av barnefødsel, aleneforeldre, og biologisk begrensninger til hvor mange sjanser man kan ha for å starte familielivet - og ikke glem vold og drap i partnerskap, så er det virkelig kvinnen som tar det største sjansespillet her. Jeg synes det er naturlig at hun da ønsker å forsikre seg at mannen hun møter er da den han sier at han er.

Man kan nesten argumentere for at en kvinne som ubevisst shit-tester er egentlig en smart kvinne, fordi da går hun ikke naiv og blindt inn i et forhold.

Endret av umAxa
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Må si at jeg synes ordet "shit testing" er et meget negativt lada ord....

Tenker at man utfordrer hverandre jeg i et samspill, for å finne ut om man i det hele tatt er kompatible med hverandre....

Så må jeg legge til at jeg foretrekker at dette gjøres bevisst, for så lenge man prøver alt man kan så fortjener man klapp på skuldra....

Bare man gjør sitt beste så får det være bra nok...man kan ikke be om mere enn det...

Bare den andre er villig til å prøve å forstå så er lunta mi lang den....

Enda verre er det med sånne intervjugreier der man føler at man står på utstilling, og har omtrent spotlyset direkte på seg selv...

Da svir det i mine øyne, og jeg blir regelrett blenda av det sterke lyset....slikt liker ikke jeg ihvertfall....

Så får man gjøre det beste, og vise at man genuint vil hverandre godt ❤️

Da kommer man meget langt tror jeg ❤️👌

Endret av Irak
Skrevet

Aldri gjort, og aldri hørt om at kvinner gjør?

Så da er vel det en sånn Gen Z greie? 

Anonymkode: d387c...d65

Skrevet

Nå er jeg i ett langvarig forhold, men skulle jeg reetablert meg hadde jeg shit-testet bevisst og  flere aspekter før jeg hadde gått videre med ett forhold. For eksempel Sjalusi, empati, selvfølelse, altruisme, generøsitet, sympati osv. Se at handlingene følger påstandene på ett vis. 

Drev ikke med dette når jeg var yngre, men det kom naturlige prøvelser for forholdet som viste at han var en bra mann og komfortabel meg seg selv og meg. 

Anonymkode: c5454...0a8

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt ny i dating-gamet. Jeg er ikke sikker på om jeg bevisst hadde
gjort noen tester siden det viktigste for meg er å bli kjent og komfortabel med personen
via direkte og ærlig kommunikasjon. Arguably, så kan man vel kanskje til en viss
grad si at denne mangelen for behov til å shit-teste,
er fordi jeg er såpass selvstendig og komfortabel med meg selv at
tanken av å miste en partner (som et resultat av toxisitet),
ikke er så skremmende

TS

Skrevet
36 minutter siden, umAxa said:

Hvis det underliggende målet er å bli kjent med hverandre på en date, og måten det gjøres på er å ha det kjekt sammen og hun begynner med disse  "sosiale lekene" - så ligger det mye på mannen å ikke gjøre henne ukomfortabel eller å sette deg selv i et dårlig lys. Å gå direkte inn med anklagelser om shit-testing, vil gjøre henne ukomfortabel med deg og ingen liker en gledesdreper.  Selv om du har teknisk rett, så spiller det ingen rolle for henne om det føles feil ut for henne. Da er man diskvalifisert

Definisjonen på shit-testing er jo å gå inn for å skape en vond situasjon for å se hvordan mannen reagerer. For å se om han setter grenser, er i stand til å ta seg av andre osv. Det er et farlig spill. 

Ett av problemene med konstruert shit-testing er at man ofte har en veldig spesifikk forestilling om hva som er "riktig" respons. Da bør man være bombesikker på det hvis ikke man heller tar en vurdering i situasjonen. Jeg har sikkert failet flere sånne tester enn jeg er klar over, for jeg antar at folk er genuine, så hvis de oppfører seg som en dust så tenker jeg at de er en dust og ikke at dette er en test. Hvis damene gjør seg vanskelige eller begynner med mind games, så er jeg bare meg selv, på godt og vondt, sikkert, men trekker meg rolig ut av det. Som sagt, jeg reagerer dårlig på psykisk spill og uærlighet. 

Eksempler jeg vet om som kanskje var shit-tests: (forskjellige dater) 

Hun: Begynner å flørte med en kamerat av meg for å gjøre meg sjalu. 

Jeg: Dro hjem og har nesten ikke snakket med henne siden. Rykter vil ha det til at hun ble lei seg etterpå, men jeg vet ikke om det stemmer.

Hun: Tar opp om og om igjen mange ganger hvor dårlig alt er og at vi bør gjøre det slutt. (har vært kjærester lenge) 

Jeg: Gjør det slutt. (ubekreftede rykter sier at hun ble knust) 

Hun: Begynner å snakke om å reise bort et år til steder hun regner med jeg ikke vil. 

Jeg: Forteller at det ikke frister meg men hun vil sikkert ha en spennende tur. 

Hun: Kommer for sent til date. Og kommer enda senere enn hun først sa, og såpass at jeg egentlig burde avlyst. 

Jeg: Siden jeg allikevel var der, valgte jeg å si at jeg venter, og hun dukket opp til slutt. Men etter dette dalte interessen min veldig og jeg begynte å se an hvor interessert hun var i neste date. Det ble en date til, men helt uten kjemi.

Hun: Avlyser en hjemme-date hos meg under en time i forveien mens jeg står og lager maten. En kort forklaring men ingen form for beklagelse eller empati eller noe som helst sympatisk. 

Jeg : Melder kort tilbake at jeg forstår og "take care" , legger maten i fryseren og besøker en kamerat i stedet. Sent på kvelden begynner hun å sende tekstmeldinger om noe helt annet. Jeg gidder ikke respondere. Ikke før etter et par dager, siden hun fortsatte å melde. Men fulgte ikke mer opp dating. Hun kommenterte aldri den avlysningen.

Hun: Begynner å gerilja-intervjue meg om "hvorfor" jeg dater og "hvorfor" jeg vil ha en dame i livet, men gir uansett hva jeg svarer uttrykk for at hun ikke aksepterer svaret. (obs: svaret mitt var ikke i retning av at jeg trenger hushjelp) 

Jeg: Skjærer til slutt igjenom og sier jeg ikke forstår hva hun egentlig søker etter med disse spørsmålene og klarer derfor ikke svare på dem. Antar at jeg av grunner jeg ikke forstår strøk på en eller annen test, og forsonet meg med det. 

Kanskje disse eksemplene var shit-tests eller de var akkurat det de så ut som. Noe mer ble det ikke ut av noen av dem. Men hvis dette var noen fjollete former for testing så tenker jeg de var dumme. 😉 Eller kanskje noen her mener det var jeg som var dum. Jeg tåler det. 😂

Jeg har også møtt flere damer som har vært skikkelig rake og ærlige og enkle å prate med og forstå. Dessverre har ikke det blitt noe ut av heller, men det har vært mer fordi det ikke var noe kjemi utover vennskap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun: Tar opp om og om igjen mange ganger hvor dårlig alt er og at vi bør gjøre det slutt. (har vært kjærester lenge) 

Jeg: Gjør det slutt. (ubekreftede rykter sier at hun ble knust) 

KING! 😅

Skrevet

Definisjonen på shit-testing er jo å gå inn for å skape en vond situasjon for å se hvordan mannen reagerer. For å se om han setter grenser, er i stand til å ta seg av andre osv. Det er et farlig spill. 

På sitt verste ja, men det spørs jo også på øyet som ser: Hvordan kan du være sikker at det ikke er bare en mann som føler seg veldig truffet fordi han ikke passerte shit testen, og nå anklager henne for å være bitch. Som er en veldig typisk barnslig respons?

Uansett så er det å operere med onde hensikter av  kvinnen, som vi alle er enig med en uting, og har ingen argumenter om.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (11 minutter siden):

På sitt verste ja, men det spørs jo også på øyet som ser: Hvordan kan du være sikker at det ikke er bare en mann som føler seg veldig truffet fordi han ikke passerte shit testen, og nå anklager henne for å være bitch. Som er en veldig typisk barnslig respons?

Uansett så er det å operere med onde hensikter av  kvinnen, som vi alle er enig med en uting, og har ingen argumenter om.

Tror det han prøver å si er at mennesker er komplekse.
Hvilket betyr at alle reagerer ulikt, ergo "failer" testene.
Og at dette ikke nødvendigvis er axiom på at mannen er uegnet som partner

Mennesker er komplekse OG kompliserte

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...