Gå til innhold

Shit Test - fleip eller fakta?

Anbefalte innlegg

Er det virkelig sant at dere damer utfører såkalte "shit tests" på menn i dating fasen?
Dette er altså tester for å finne ut om mannen passer.
Eksempel på shit test kan være å si noe frekt til han for å se reaksjonen,
eller prøve å gjøre han sjalu etc. Du kan lese deg opp på nettet ved å Google dette.
Kanskje litt dumt spørsmål dette her, siden ifølge "eksperter" så gjør dere dette ubevisst

Så.....dette er en greie selv for voksne damer? 

Anonymkode: 0a2c1...08e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1740512-shit-test-fleip-eller-fakta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nja... Ikke akkurat på den måten du beskriver, men som kvinne er det utrolig viktig å sjekke at mannen er trygg og stabil. Mye av dette skjer helt instinktivt. Som godt voksen har jeg flere dårlige erfaringer, og stiller derfor mer planlagte spørsmål nå.

Jeg prøver ikke å gjøre ham sjalu, men jeg sjekker om han blir sjalu for uskyldige ting. Jeg sier ikke noe frekt, men jeg sier/gjør ting som jeg vet at menn med dårlig kvinnesyn reagerer på.

Anonymkode: 725ab...78a

• Liker 3

Ser man det fra et kvinnes perspektiv, og kvinner kan korrigere meg om jeg bommer her, så er det viktig at mannen de vurderer å involvere seg med er den han sier at han er. Og jeg tror menn undervurderer denne viktigheten. Ikke er det bare viktig, men potensielt livsviktig med tanke på hva slags konsekvenser det kan føre til for henne å være med en feil mann. 

Eksempel: Ingen har lyst til å knytte seg med en sjalu type, så hva gjør hun? Tester (ubevisst) for sjalusi i bli-kjent-fasen - og selv om dette får enkelte menn til å reagere negativt, så er det i min mening bare grunnet i naturlig utviklet overlevelses evne og kan egentlig ikke klages på.

Videre å klage på at kvinner "shit tester" er å automatisk "faile" den, fordi det viser at mannen er emosjonelt påvirket, noe som er i utgangspunktet uattraktivt når hun ser etter en som er emosjonell stabil og selvsikker type.

• Liker 3
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier ikke noe frekt, men jeg sier/gjør ting som jeg vet at menn med dårlig kvinnesyn reagerer på.

Eksempler? Btw, det er ikke nødvendigvis bare menn med "dårlig kvinnesyn"
som kan bli furten eller såret av slike shit tester. Det kan vøre autister for eksempel,
og med dem må man være ganske forsiktig med. Man kan ikke date og behandle en
autist på eksakt samme måte med nevrotypikere. 

Kort sagt: alle er forskjellig, og ikke alle liker slike tester. Det betyr ikke at de er dårlige folk

umAxa skrev (2 minutter siden):

Videre å klage på at kvinner "shit tester" er å automatisk "faile" den, fordi det viser at mannen er emosjonelt påvirket, noe som er i utgangspunktet uattraktivt når hun ser etter en som er emosjonell stabil og selvsikker type.

Kan debatteres

umAxa skrev (Akkurat nå):

Ja kan du begrunne?

Autister

Alle er forskjellig, spesielt autister.
Å shit teste en autist er borderline umoralsk siden de kan reagere
på ganske annerledes måte enn det nevrotypikere gjør.
En autist kan begynne å gruble og filosofere over hva hun/han mente med ordene sine,
og de blir sittende i en dommedags-syklus. 

Så nei, en som "failer" en shit test er ikke nødvendigvis en kvinnefiendtlig eller dårlig mann

Det samme om vi fokuserer på normale mennesker; det er ikke alle som liker å bli
provosert. Og man kan ikke forvente at alle reagerer på samme måte.
Om en mann ikke reagerer på EKSAKT den måten du vil, så betyr det ikke
nødvendigvis at han er dårlig eller diskvalifisert for et forhold

• Nyttig 1

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Autister

Alle er forskjellig, spesielt autister.
Å shit teste en autist er borderline umoralsk siden de kan reagere
på ganske annerledes måte enn det nevrotypikere gjør.
En autist kan begynne å gruble og filosofere over hva hun/han mente med ordene sine,
og de blir sittende i en dommedags-syklus. 

Så nei, en som "failer" en shit test er ikke nødvendigvis en kvinnefiendtlig eller dårlig mann

Det samme om vi fokuserer på normale mennesker; det er ikke alle som liker å bli
provosert. Og man kan ikke forvente at alle reagerer på samme måte.
Om en mann ikke reagerer på EKSAKT den måten du vil, så betyr det ikke
nødvendigvis at han er dårlig eller diskvalifisert for et forhold

Det er ikke en kvinnes oppgave å lære en mann hun ikke en gang kjenner til å håndtere hans manglende evner for å forstå sine egne følelser eller reaksjoner - autist eller ikke. Selvsagt skal man ikke være stygg med hverandre.

Videre så har jeg aldri sagt at en mann er dårlig eller kvinnefiendtlig av å ikke passere en "shit test" - så du fokuserer på helt andre områder enn hva jeg snakker om. 

• Liker 2
umAxa skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en kvinnes oppgave å lære en mann hun ikke en gang kjenner til å håndtere hans manglende evner for å forstå sine egne følelser eller reaksjoner - autist eller ikke. Selvsagt skal man ikke være stygg med hverandre.

Videre så har jeg aldri sagt at en mann er dårlig eller kvinnefiendtlig av å ikke passere en "shit test" - så du fokuserer på helt andre områder enn hva jeg snakker om. 

Uh-huh

Annonse
umAxa skrev (Akkurat nå):

Det var ikke noe særlig til debatt...

Vi får være enig å være uenig, eller så får du komme tilbake når du har noe av mer substans 🤷‍♂️

Nei, jeg forstår hva du sier. Er det noen spørsmål du har?

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksempler? Btw, det er ikke nødvendigvis bare menn med "dårlig kvinnesyn"
som kan bli furten eller såret av slike shit tester. Det kan vøre autister for eksempel,
og med dem må man være ganske forsiktig med. Man kan ikke date og behandle en
autist på eksakt samme måte med nevrotypikere. 

Kort sagt: alle er forskjellig, og ikke alle liker slike tester. Det betyr ikke at de er dårlige folk

Det er derfor jeg sier jeg ikke shit-tester på den måten du beskriver i HI. Om jeg har noe på gang med en mann og samtidig flørter med en annen så er det en naturlig reaksjon å bli både furten og såret over det. Det kan riktignok være informasjon å hente fra dette også. Blir han truende eller voldelig? Går han etter meg eller den andre mannen? Men nei, for meg blir feil å være en drittsekk for å forsøke å avsløre en drittsekk.

Jeg har faktisk flere venner med autisme. Ingen av dem har dårlig kvinnesyn, og jeg behandler dem akkurat som de andre vennene mine. Noen av dem har problemer med å gjøre ting spontant, eller å gjøre for mange ting samtidig. Jeg tar selvsagt hensyn til det, men det er deres ansvar å gjøre meg oppmerksom på det. Noen er veldig direkte og uten filter om hva de synes om ting. Hadde jeg hatt problemer med dette hadde vi ikke passet som venner. Jeg tar hensyn til alle mine venner (det er ikke bare autister som sliter med ting), men det er ikke mitt ansvar å behandle folk på en spesiell måte i tilfelle de skulle vise seg å være autister.

Målet med dating er å finne "den rette". Jeg er helt enig i at en dårlig match ikke behøver å bety at den andre er en dårlig person, men reagerer han negativt på testingen er han opplagt ikke den rette mannen for meg - autisme eller ei.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er derfor jeg sier jeg ikke shit-tester på den måten du beskriver i HI. Om jeg har noe på gang med en mann og samtidig flørter med en annen så er det en naturlig reaksjon å bli både furten og såret over det. Det kan riktignok være informasjon å hente fra dette også. Blir han truende eller voldelig? Går han etter meg eller den andre mannen? Men nei, for meg blir feil å være en drittsekk for å forsøke å avsløre en drittsekk.

Jeg har faktisk flere venner med autisme. Ingen av dem har dårlig kvinnesyn, og jeg behandler dem akkurat som de andre vennene mine. Noen av dem har problemer med å gjøre ting spontant, eller å gjøre for mange ting samtidig. Jeg tar selvsagt hensyn til det, men det er deres ansvar å gjøre meg oppmerksom på det. Noen er veldig direkte og uten filter om hva de synes om ting. Hadde jeg hatt problemer med dette hadde vi ikke passet som venner. Jeg tar hensyn til alle mine venner (det er ikke bare autister som sliter med ting), men det er ikke mitt ansvar å behandle folk på en spesiell måte i tilfelle de skulle vise seg å være autister.

Målet med dating er å finne "den rette". Jeg er helt enig i at en dårlig match ikke behøver å bety at den andre er en dårlig person, men reagerer han negativt på testingen er han opplagt ikke den rette mannen for meg - autisme eller ei.

Jau skjønner. Kan du gi noen eksempler på den type testing du gjør da?
Bare nysgjerrig haha 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...