AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Datteren min kommer hjem en periode og jwg tar opp lån for å utvide litt så vi får bedre plass. Hun reagerer på at jeg vil ta noen kroner i husleige. Sannheten er at jeg aldri hadde utvidet nå i disse dyrtider uten dette. Hun mener at jeg må være raus men alternativet til 2000 kroner med meg er jo leigepriser til 12-13000. Hva tenker dere 🤔 Anonymkode: 7c1a8...dd0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Datteren min kommer hjem en periode og jwg tar opp lån for å utvide litt så vi får bedre plass. Hun reagerer på at jeg vil ta noen kroner i husleige. Sannheten er at jeg aldri hadde utvidet nå i disse dyrtider uten dette. Hun mener at jeg må være raus men alternativet til 2000 kroner med meg er jo leigepriser til 12-13000. Hva tenker dere 🤔 Anonymkode: 7c1a8...dd0 Hva betyr en periode? Avtalte dere at hun kunne komme hjem før du nevnte husleie? Var det hun som spurte eller du som tilbød? Anonymkode: eff6a...bf6 1
Fjaselina Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Det er fair å kreve litt dersom ho har inntekt. 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Hvorfor måtte du bygge ut? Hvor mange bor det der og hvor lenge skal hun bo? Jeg tok ikke husleie av min voksne datter, ba henne spare pengene og bruke dem på studier. Og sertifikatet.. Trenger du pengene eller vil du ha pengene? Anonymkode: 7dea0...e28 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Selvsagt kan du ta leie. Inntekt har hun vel, om ikke lønn så fra nav. Anonymkode: fcbf6...e65 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Hvorfor bygger du ut om hun skal bo der bare litt? Høres veldig rart ut Anonymkode: a0b59...c35 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor måtte du bygge ut? Hvor mange bor det der og hvor lenge skal hun bo? Jeg tok ikke husleie av min voksne datter, ba henne spare pengene og bruke dem på studier. Og sertifikatet.. Trenger du pengene eller vil du ha pengene? Anonymkode: 7dea0...e28 En 25åring har vel allerede sertifikat og er rimelig ferdigstudert. Klart at et voksent menneske betaler for å bo. Det er selvsagt Anonymkode: 3296e...aa0 15 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor bygger du ut om hun skal bo der bare litt? Høres veldig rart ut Anonymkode: a0b59...c35 Høres ut som et påskudd for å endelig få tjene penger og bygge ut i mine øyne. Anonymkode: eff6a...bf6 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Min manns sønn som er på samme alder bodde hos oss i ca 6 mndr, han betalte 1/4-del av strømmen og for maten. Anonymkode: 14289...0d2 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Hun er voksen og bør bidra på lik linje med andre voksne. Synes ikke det er rimelig at du skal betale strøm, hus, mat ++ for henne. Når det blir dyrere for deg å ha henne hjemme, bør hun betale for det selv også. Anonymkode: 03b26...bff 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Hun er voksen og bør bidra på lik linje med andre voksne. Synes ikke det er rimelig at du skal betale strøm, hus, mat ++ for henne. Når det blir dyrere for deg å ha henne hjemme, bør hun betale for det selv også. Anonymkode: 03b26...bff Det blir dyrere for ts skal bygge ut, for å få plass til henne? Full forståelse for strøm, mat osv, men ikke det. Anonymkode: eff6a...bf6 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 TS her. Disse 2000 kronene er vel i realiteten mat og strøm. Vi har kun to soverom i leiligheten så dersom hun skal bo her må vi ha mer plass. Vurderte mange løsninger også å selge og kjøpe ny leilighet med 3 soverom. Dette er kun ment foe å hjelpe. Anonymkode: 7c1a8...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Disse 2000 kronene er vel i realiteten mat og strøm. Vi har kun to soverom i leiligheten så dersom hun skal bo her må vi ha mer plass. Vurderte mange løsninger også å selge og kjøpe ny leilighet med 3 soverom. Dette er kun ment foe å hjelpe. Anonymkode: 7c1a8...dd0 TS igjen- Jeg vet at hun trenger støtte en periode, og måtte finne på noe. Ønsker ikke at hun skal måtte leige noe mens hun finner ut av ting. Anonymkode: 7c1a8...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: TS her. Disse 2000 kronene er vel i realiteten mat og strøm. Vi har kun to soverom i leiligheten så dersom hun skal bo her må vi ha mer plass. Vurderte mange løsninger også å selge og kjøpe ny leilighet med 3 soverom. Dette er kun ment foe å hjelpe. Anonymkode: 7c1a8...dd0 Hvor lenge er en periode når du vurderte kjøpe ny leilighet til og med?….. Anonymkode: eff6a...bf6 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Å bo helt gratis er å gjøre henne en bjørnetjeneste med mindre hun har tenkt til å spare hver eneste krone til egenkapital. Bo hjemme uten inntekt må aldri bli noe alternativ. Bo hjemme med inntekt og ikke betale noe er ikke rettferdig. 2000 er veldig lite. Anonymkode: 03389...d8b 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor lenge er en periode når du vurderte kjøpe ny leilighet til og med?….. Anonymkode: eff6a...bf6 TS..Det sier vel kanskje litt om at jeg virkelig ønsker å hjelpe.. Anonymkode: 7c1a8...dd0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS..Det sier vel kanskje litt om at jeg virkelig ønsker å hjelpe.. Anonymkode: 7c1a8...dd0 Helt ærlig? Jeg er ikke så sikker jeg opplever det som et skikkelig ønske om hjelp hvis det er kun en liten periode. Det virker jo nesten manipulerende. «Mamma vurderte til og med å selge leiligheten og kjøpe ny, så husk på det til neste gang». Med mindre en periode er snakk om flere år hos deg. I og med at du ikke klarer svare på hva betyr en periode, så blir jeg enda mer mistenksom. Anonymkode: eff6a...bf6 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ærlig? Jeg er ikke så sikker jeg opplever det som et skikkelig ønske om hjelp hvis det er kun en liten periode. Det virker jo nesten manipulerende. «Mamma vurderte til og med å selge leiligheten og kjøpe ny, så husk på det til neste gang». Med mindre en periode er snakk om flere år hos deg. I og med at du ikke klarer svare på hva betyr en periode, så blir jeg enda mer mistenksom. Anonymkode: eff6a...bf6 Det er psyke inne i bildet så det er usikkert. Derfor «klarer» jeg ikke å si hvor lenge. Jeg håper å kunne hjelpe på flere måter. hun har fått seg jobb og har grei lønn. Jeg vasker, rydder, lager mat, handler og div, og gjør så godt jeg kan. pga psyke og utbrenthet orker hun lite anna enn jobb for tida. Anonymkode: 7c1a8...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 Jeg forstår ikke hvorfor du må bygge ut. Lar du vær å bygge ut slipper du å ta husleie av henne. Evt kan du ta husleie og gi det til henne som depositum til ny leilighet når hun flyttet. Om hun tjener penger selv kan hun finne seg rom i et kollektiv? Jeg ser du skriver hun har psykiske problemer, men jeg ville likevel prøvd å støtte henne i å bo et annet sted. Jeg slet selv psykisk i den alderen og det hjalp mye for meg å bo i kollektiv mens jeg jobbet deltid og gikk i behandling. Anonymkode: d54bf...1e6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå