Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt å bruke body?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er ikke baby lenger! Det gikk opp for meg nå nettopp gitt. Han er 16 mnd og på tur over i str 92 nå mot vårsesongen. Vi har noen ullbodyer i 92, men ser jeg må over fra babyavdelingen til barneavdelingen i de fleste butikker - og i barneavdelingen finnes det jo ikke bodyer.

Jeg synes body er så kjekt nå mens han er liten, føler liksom det «holder bleien litt på plass»? Eller? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner mange bodyer på Luksusbaby.no, heltunik.no , Babble.no blant annet i 92. Noen steder også i 98

Anonymkode: 183d9...aa8

Skrevet

Sluttet med bodyer når han begynte å gå på do. Da er body veldig i veien. Man må gjerne lete litt, men fant bodyer i str 92 også, som du sier er de fine til bleiebarn. Han bruker noe bleie enda, og det sægger mer uten body. 

Anonymkode: 5c9c9...893

• Liker 2
Skrevet

Sluttet med body når ungen sluttet med bleie, ca 1,5 år.

Anonymkode: dce18...d57

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Anononyma said:

Babyen min er ikke baby lenger! Det gikk opp for meg nå nettopp gitt. Han er 16 mnd og på tur over i str 92 nå mot vårsesongen. Vi har noen ullbodyer i 92, men ser jeg må over fra babyavdelingen til barneavdelingen i de fleste butikker - og i barneavdelingen finnes det jo ikke bodyer.

Jeg synes body er så kjekt nå mens han er liten, føler liksom det «holder bleien litt på plass»? Eller? 

Da er vi i samme fase! Men jeg har funnet mange bodyer i 92 fremdeles, og enkelte opp til 98-104. NameIt, Joha, NeedIt.

Anonymkode: 2685c...191

Skrevet

Kjøpte en del i bomull hos Cubus i 92 som var romslige i størrelsen, men sluttet med body da hun sluttet med bleier rundt 2-årsdagen. 
Eldste brukte hvertfall ullbodyer vinteren 2-3 år, men hadde gitt oss med bomullsbodyer ei stund tidligere. Husker ikke størrelsen, men tror det var 98-104. 

Anonymkode: a4c97...5db

Skrevet

Sluttet da hun var 2 år, brukte 92. Måtte bytte ut hele garderoben da hun bare hadde bodier, men ettersom hun sluttet med bleier så ble det knotete med bodier.

Så det finnes mange bodier i str 92.

Anonymkode: d918e...0d0

Skrevet

Når han sluttet med bleie. Var nesten tre år, brukte str 104 i body. Nameit, joha, Hust&Claire har gjerne litt større størrelser.

Anonymkode: 0061d...dd8

Skrevet

Takk for tips dere! Da har jeg nok lett på feil sted, godt å se jeg ikke er helt på jordet som synes det er for tidlig å slutte med body 😄👍🏼

Skrevet
Just now, Anononyma said:

Takk for tips dere! Da har jeg nok lett på feil sted, godt å se jeg ikke er helt på jordet som synes det er for tidlig å slutte med body 😄👍🏼

I de «vanlige» butikkene er det ofte bare opp til 86, maks 86/92 eller 92 noen steder, men til og med 92 kan være vanskelig å finne for man må over til en større avdeling. Men hvis du drar til litt mer spesialiserte butikkene, finner du større størrelser :) Lykke til på jakten! Om du finner noen fine merker i større bodyer, skriv tilbake til oss da! 

• Hjerte 2
Skrevet

Slutta når han begynte å gå (15 mnd). Sluttet med bleie den sommeren også, og da ble body litt vanskelig .

Anonymkode: 70f39...f68

Skrevet

Detta har eg tenkt litt på fordi eg har ein veldig lang guttebass. Han er 8 månader og over rett over 80 cm. Faren er 186 cm, 

Han bruker nå str 86/92. Lang rygg og sittehøyde også. 

Ved same veksthastighet kva str passer best til hausten? Det blir nok 98. Då er han rundt 18 måneder. Kva størrelse body har han då ved 2 år? 110? 

Det finnest omtrent ikkje. Trur Bonprix og SparKjøp har.  

Søstera slutta med body 3 år, då brukte ho str.92. Født før termin, allergier og store ernæringsvansker. 

Barn er veldig ulike 💛

Anonymkode: afaf8...c0e

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Detta har eg tenkt litt på fordi eg har ein veldig lang guttebass. Han er 8 månader og over rett over 80 cm. Faren er 186 cm, 

Ved same veksthastighet kva str passer best til hausten? Det blir nok 98. Då er han rundt 18 måneder. Kva størrelse body har han då ved 2 år? 110? 

Søstera slutta med body 3 år, då brukte ho str.92. Født før termin, allergier og store ernæringsvansker. 

Barn er veldig ulike 💛

Det er sjelden de vokser akkurat slik. De kan være lange nå og bli helt gjennomsnittlige etterpå. Som du sier, barn er ulike :) 

• Liker 2
Skrevet

Mine har sluttet med body når de slutta med bleier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn er veldig ulike 💛

Det kan jo være han blir på samme str en stund også? Pappaen til gutten min er 193 og mini her var også laaang en periode. På vei over i 86 ved 8 mnd han også, men nå har han brukt 86 hele høsten. Først nå ved 16 mnd jeg begynner å se behovet for 92 :)  Helt normal på vekstkurve hos hs 😊

• Liker 1
Skrevet

Sluttet med body når de sluttet med bleie, rundt 16-20 mnd på mine. 

Anonymkode: fa971...c9f

• Liker 1
Skrevet

Kjedebutikkene her selger bodyer opp til 86. NameIT og noen dyrere merker går høyere. Barna brukte masse body fram til str. 86, og en blanding av body og genser etter det. Det ene barnet mitt er en stor gutt som raskt brukte 2 størrelser større enn alderen skulle tilsi. Han sluttet tidligere med body enn søsken som lå på gjennomsnittet.

Anonymkode: a3080...477

• Hjerte 1
Skrevet

Sluttet med body når str 86 ble litt knapt i noen merker. Da var han ca 1 år og 4 mnd. 

Anonymkode: 48a41...6da

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sjelden de vokser akkurat slik. De kan være lange nå og bli helt gjennomsnittlige etterpå. Som du sier, barn er ulike :) 

Ja det har du rett i :)

5 minutter siden, Anononyma said:

Det kan jo være han blir på samme str en stund også? Pappaen til gutten min er 193 og mini her var også laaang en periode. På vei over i 86 ved 8 mnd han også, men nå har han brukt 86 hele høsten. Først nå ved 16 mnd jeg begynner å se behovet for 92 :)  Helt normal på vekstkurve hos hs 😊

Ja det er sant :)

Han er neppe 110 cm ved 2 år. Det går jo litt i rykk og napp. Blir spennande å sjå :)

Skrevet

Vi sluttet omtrent når de begynte å gå skikkelig. Syntes body var praktisk til et lite barn som er mest på gulvet og krabber eller åler, men når de reiser seg opp og kan gå og bleieskift i større grad ble gjennomført stående var det mest praktisk uten body. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...