AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Del Skrevet 10. januar 2024 Med mindre man sender enorme mengder smser så blir det jo ikke dyrt. Anonymkode: b5436...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 10. januar 2024 #2 Del Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Med mindre man sender enorme mengder smser så blir det jo ikke dyrt. Anonymkode: b5436...3df Du må huske at WhatsApp er en eldre app som ble brukt mye før ubegrenset sms abonnement nådde markedet og brukes av mange i land der abonoment i forhold til økonomien er dyrt eller dårlig tilbud 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre man sender enorme mengder smser så blir det jo ikke dyrt. Anonymkode: b5436...3df Jeg hadde ikke hørt om WhatsApp før jeg besøkte venner i Sør-Afrika for 10 år siden. Der brukte alle WhatsApp og jeg har inntrykk av at det fortsatt er den viktigste meldingsappen for de jeg kjenner der. Har forstått at hovedgrunnen er at mobilnettet der er langt dårligere og med mindre kapasitet enn her i Norge. De har hovedsakelig 3G og LTE dekning, 4G har de hoppet over og utbyggingen av 5G har såvidt startet i noen av de store byene. Anonymkode: 5a3ec...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 11. januar 2024 #4 Del Skrevet 11. januar 2024 (endret) Jeg bruker det for å snakke med folk i utlandet. Har som oftest telefonen i flymodus, så SMS-er kommer ikke frem. Med nære venner bruker jeg Messenger, men når det gjelder jobbkontakter kan det bli litt kleint. Endret 11. januar 2024 av Portia Catonis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Del Skrevet 11. januar 2024 Er mye raskere enn sms, en kan ha gruppechatter, sende store bildefiler og videoer. Og gratis til utlandet på video/tlf. Anonymkode: c9396...99a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Del Skrevet 11. januar 2024 En vesentlig forskjell er kryptering, ende-til-ende. Vi har MMS og, likevel bruker folk snap, messenger og annet. Anonymkode: 28853...793 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Del Skrevet 11. januar 2024 Whats app er uendelig mye mer brukervennlig enn gruppesms, messenger eller snap. Bruker stort sett bare whats app. Anonymkode: 84356...0b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 11. januar 2024 #8 Del Skrevet 11. januar 2024 Bedre bildekvalitet. Billige videosamtaler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Del Skrevet 11. januar 2024 I whatsapp er det enklere med gruppesamtaler. Jeg har skilte foreldre og slekt rundt i landet. Vi har god og hyppig kontakt på whatsapp, så når vi treffes fysisk er det som om vi så hverandre i går. Besteforeldre har god kontakt med barnebarna de treffer fysisk 3-4 ganger i året. Selv ettåringen kjenner dem godt igjen og er vant til diverse leking og samhandling med slekta der🥰 Anonymkode: 32cd0...882 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Del Skrevet 11. januar 2024 Enklere med gruppesamtaler - enn hvor? Spør man om vitsen med whatsapp, kan man også lure på vitsen med snapchat, messenger, RCS, signal, Teams (som nå har privat-versjon gratis), facetime, skype og andre. De fleste av dem er svært gode på meldinger, fellessamtaler, videosamtaler osv. Vitsen er et enklere interface, og nevnte ende-til-ende-kryptering er noe som mange foretrekker, særlig i utlandet hvor myndigheter i større grad kan ta innsyn. Men ikke vær for naive, det er ikke lenge siden datainnsamlingsdirektivet var et hett tema, og som vi gjør med så å si alt annet på nett, så bør kommunikasjon være kryptert. Den nøkkelen, eller nå slidersymbolet som sier at "siden er trygg" er blant annet fordi kommunikasjonen med den er kryptert. Anonymkode: 28853...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Enklere med gruppesamtaler - enn hvor? Spør man om vitsen med whatsapp, kan man også lure på vitsen med snapchat, messenger, RCS, signal, Teams (som nå har privat-versjon gratis), facetime, skype og andre. De fleste av dem er svært gode på meldinger, fellessamtaler, videosamtaler osv. Vitsen er et enklere interface, og nevnte ende-til-ende-kryptering er noe som mange foretrekker, særlig i utlandet hvor myndigheter i større grad kan ta innsyn. Men ikke vær for naive, det er ikke lenge siden datainnsamlingsdirektivet var et hett tema, og som vi gjør med så å si alt annet på nett, så bør kommunikasjon være kryptert. Den nøkkelen, eller nå slidersymbolet som sier at "siden er trygg" er blant annet fordi kommunikasjonen med den er kryptert. Anonymkode: 28853...793 Min opplevelse av messenger og skype er at det er veldig ofte dårlig bildekvalitet på video. I familien min er det faktisk ingen som har snap😂 Men i det store og hele er det nok en smakssak. Anonymkode: 32cd0...882 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Del Skrevet 11. januar 2024 Hovedgrunnen: chatter man med noen fra utlandet, er WhatsApp gratis, men ikke sms Anonymkode: 9c129...9c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hovedgrunnen: chatter man med noen fra utlandet, er WhatsApp gratis, men ikke sms Anonymkode: 9c129...9c3 Men hvor ofte gjør man det? Anonymkode: b5436...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvor ofte gjør man det? Anonymkode: b5436...3df Det er jo veldig individuelt. Noen har familie i utlandet og noen har venner som bor her og der, så Anonymkode: 9c129...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvor ofte gjør man det? Anonymkode: b5436...3df Eh.. hver dag her. Anonymkode: 879e8...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå