Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen prøver å få vårt andre barn nå. Førstemann er nå 4 år, og jeg ble gravid med han på første forsøk. Dette er andre gangen og vi begynte prøvingen nå i januar. Jeg får forventet menstrasjon 24.01. Nå i helga skal jeg og mannen på spahotell i nabobyen. Dette er en etterlengtet tur, vi har ordnet med barnepass. Jeg lurer på om jeg kan unne meg 1-2 glass vin til middagen i helga, eller om jeg skal unngå det i tilfelle jeg kan være gravid nå. Hva er risikoen? 

Jeg hadde selvsagt aldri rørt alkohol hvis jeg visste at jeg var gravid, men jeg får som sagt ikke testet det før tidligst 20.01 og hotelloppholdet er denne helgen. 

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: a7725...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt et par glass vin. Embryoet deler ikke blodomløp med mor helt i starten. 

Anonymkode: 91234...696

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og mannen prøver å få vårt andre barn nå. Førstemann er nå 4 år, og jeg ble gravid med han på første forsøk. Dette er andre gangen og vi begynte prøvingen nå i januar. Jeg får forventet menstrasjon 24.01. Nå i helga skal jeg og mannen på spahotell i nabobyen. Dette er en etterlengtet tur, vi har ordnet med barnepass. Jeg lurer på om jeg kan unne meg 1-2 glass vin til middagen i helga, eller om jeg skal unngå det i tilfelle jeg kan være gravid nå. Hva er risikoen? 

Jeg hadde selvsagt aldri rørt alkohol hvis jeg visste at jeg var gravid, men jeg får som sagt ikke testet det før tidligst 20.01 og hotelloppholdet er denne helgen. 

Hva hadde du gjort? 

Det betyr du har hatt eggløsning nå en gang? Og skal drikke denne helgen? Forstår jeg det riktig? 

Anonymkode: b01b1...2e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det betyr du har hatt eggløsning nå en gang? Og skal drikke denne helgen? Forstår jeg det riktig? 

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det stemmer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det stemmer. 

Da har potensielt ikke egget festet seg engang? Og du er per definisjon ikke gravid mest sannsynlig (uansett om du skulle blitt det altså). Jeg ville tatt et glass vin med god samvittighet. 

Skrevet

Jeg ville tatt et glass vin, men holdt meg unna brennevin og fyll😅

Anonymkode: 0e619...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...