AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Er det andre som opplever å ha fått ekstraslag og "urolig bryst" etter gjennomgått koronainfeksjon? Jeg er rammet av dette, og det har tiltatt etter siste runde med korona for noen måneder siden. Det er selvsagt ubehagelig, og jeg prøver å ikke tenke på det, da det bare forsterker symptomene. Legger merke til det mer eller mindre daglig. Lege kunne telle ekstraslag ved siste konsultasjon, men var rolig i forhold til dette. Siden det har vedvart, skal jeg bestille ny time, og blir da trolig henvist til Holter-undersøkelse. Andre i samme båt? Anonymkode: 0af95...4df
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Jeg har merket dette etter siste runde med korona.Er ofte om kveldene.. Anonymkode: 42b01...675
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har merket dette etter siste runde med korona.Er ofte om kveldene.. Anonymkode: 42b01...675 Ok. Ja, ganske typisk på kveld og i hvile. Jeg har i tillegg relativt lav (hvile)puls, og synes denne tidvis kan oppleves uregelmessig. Jeg vet ikke, det er bare litt ekkelt, det hele 🙉 Anonymkode: 0af95...4df
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Kan det være litt angst, som gjør at pulsen hopper litt? Anonymkode: a72ae...d87 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være litt angst, som gjør at pulsen hopper litt? Anonymkode: a72ae...d87 Sikkert hos noen, men jeg er ikke plaget av angst, og er i det hele ganske stoisk. Bare håper jeg ikke har pådratt meg en varig rytmeforstyrrelse etter dette koronadritet. Lumsk sykdom, det er sikkert. Anonymkode: 0af95...4df 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Hvorfor tror du det er koronaen som forårsaker det? Anonymkode: a411d...41d 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tror du det er koronaen som forårsaker det? Anonymkode: a411d...41d Fordi ekstraslagene og ubehaget kom etter første runde med koronainfeksjon i 2022. Plagene ble også forsterket etter siste runde med korona for noen måneder siden. Jeg har lest at en del får samme problematikk som meg, etter gjennomgått koronainfeksjon. Anonymkode: 0af95...4df
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Om man googler litt, vil en se at dette ikke er uvanlig. At en merker det på kvelden og/eller når man slapper av er heller ikke uvanlig - da er man som regel mer avslappet og kjenner slikt bedre (selv om det gjerne forekommer når-som-helst). Kanskje være litt bevisst på hva en har spist eller drukket før en merker sånt også… Om det gjør en urolig og engstelig ville jeg snakket med fastlegen og fått tatt en ekg og kanskje også en 24-timers registrering for å få det sjekket ut, om ikke for annet enn for å bli orientert/beroliget. Ekstraslag trenger ikke være «farlig». Hjertet slår uansett ikke som en klokke hele døgnet. Anonymkode: 34506...e09 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Ja, slagene virker anderledes. Urolig bryst. Anonymkode: 6f5af...c98
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Hadde også mye urolig hjerte nå etter siste runde med korona. Gikk over etter noen uker. Anonymkode: edb3d...475 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 Har fått det etter hver koronavaksine, har tatt den fem ganger. For min del varer det kun i noen dager etter vaksinen, men vil tro det kan sitte lenger ved sykdom av korona. Anonymkode: aaec7...b4d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 Samme her etter siste runde med korona, seks uker siden. Jeg har trykk i brystet klemmene følelese. Har hatt det fra jeg fikk symtomer, men værre nå site dager. Har ekstraslag og rask puls, og lav puls.. varrierer veldig hatt hvilepuls lavest registert under 50, men blir fort rask vel litt aktvitet 120 rundt der , det kan være å gå opp en trapp. Merker ikke noe på respirasjon. Brystesmertene/ trykk klemming i brystet, øker på om jeg gjør mye, sist på jobb da det var travelt kjente jeg det veldig. Høyt BT også da var hos legen. Skal ta 24 times måling nå. Hadde litt ubehag i brystet etter forrige runde med korona også, men ikke slik som nå . Anonymkode: 33724...1ed
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har long covid. Har mange ulike senvirkninger og også endringer i puls. Jeg har fått lav hvilepuls på 51-57 dagtid og på 40 tallet natt har også en del hjertebank og ekstra slag. Har hatt utredning og kardiologen konkluderte med at hjerte er friskt. Men endringene skjedde etter covid smitte, så noe er det. Jeg mistenker vargusnerven er affisert. Anonymkode: 57fa4...262 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå