AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Vi bor på helt feil plass nå og vi står mellom 2 plasser og flytte til når vi skal kjøpe. Men klarer ikke bestemme meg. Har noen vært igjennom det samme? Og hvordan fant du ut hvor du ville flytte til/barna skulle vokse opp? noen som kan gi meg noen tips på veien? Anonymkode: edda9...4fc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 I Oslo hvor vi bor var det skolekrets som avgjorde. Ville at barna skulle få plass på skolen med størst trivsel og best resultater. Anonymkode: fc8a9...88a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Skolekrets. Anonymkode: b7dfd...616 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Skolekrets, planløsning, utsikt og nabolag. Viktig med et godt nabolag med flere barnefamilier, lav kriminalitet og lite innvandrere (har fått nok av ropende russiske mødre og smårusa ukrainere) Anonymkode: 455c1...8e3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Her var det tomtepris, tomteutførselsen, huset, sola, skolekrets. nærheten til skole, ville at de skulle kunne gå trygt til skolen. Og hvor nærme det er butikk,sentrum etc. Som telte inn og hadde betydning for oss. Det eneste jeg angrer på i ettertid, er at plassen ikke har ett godt idrettsmiljø/lekeområde med fotballbaner etc. Det hadde den andre plassen (men den manglet mye annet). Dette tenkte vi ikke på når barna var små. Savner det mer nå som barna er eldre og de farter på egenhånd. Kunne ønske de hadde en bane eller noe de kunne henge på og spille fotball på, med masse trafikk av andre som trener. Nå har de kun skolen, og det blir ofte bråk der, for det er (var) lite voksne der på kvelden og mange ungdommer som hang der.. Anonymkode: d3f7a...104
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): I Oslo hvor vi bor var det skolekrets som avgjorde. Ville at barna skulle få plass på skolen med størst trivsel og best resultater. Anonymkode: fc8a9...88a Men hvordan finner man ut om skolene er bra? Det er jo litt likt alle plasser. feks mobbing kan skje overalt. å det å finne ut av best trivsel/resultater varierer veldig. husker jeg selv som barn byttet skole, på den nye skolen ble jeg mobbet men det var en god skole for alle andre, jeg byttet tilbake til gamle skolen og der var det annet miljø og alle var grei mot hverandre. de to stedene jeg står mellom så er det: plass 1: 1 skole i gåavstand men finnes en annen 5 min kjøring unna. gåavstand butikk må ta buss/kjøre til senter, turområde, barnefamilier, må kjøre/buss til aktiviteter, plassen består av både blokk leiligheter og mye rekkehus. plass 2: 5 barneskoler i gåavstand omtrent/2 min kjøring. Gåavstand til butikk, senter, turområde, lett å komme seg til og fra sentrum. består for det meste av blokk leiligheter, er nok mange barnefamilier der også, kort vei til aktiviteter, kort vei til det meste å ikke avhengig av bil. det er vanskelig og vite hvordan skolene er nå til dags, da barna ikke har startet på skole enda. Anonymkode: edda9...4fc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her var det tomtepris, tomteutførselsen, huset, sola, skolekrets. nærheten til skole, ville at de skulle kunne gå trygt til skolen. Og hvor nærme det er butikk,sentrum etc. Som telte inn og hadde betydning for oss. Det eneste jeg angrer på i ettertid, er at plassen ikke har ett godt idrettsmiljø/lekeområde med fotballbaner etc. Det hadde den andre plassen (men den manglet mye annet). Dette tenkte vi ikke på når barna var små. Savner det mer nå som barna er eldre og de farter på egenhånd. Kunne ønske de hadde en bane eller noe de kunne henge på og spille fotball på, med masse trafikk av andre som trener. Nå har de kun skolen, og det blir ofte bråk der, for det er (var) lite voksne der på kvelden og mange ungdommer som hang der.. Anonymkode: d3f7a...104 Takk for svar. Den siste der tenker jeg også er viktig da eldste er veldig aktiv av seg og trenger å bo en plass med litt aktiviteter. Se gjerne andre svaret mitt. skjønner godt det blir bråk når de ikke har noe annet i nærheten å ta seg til ja. men jeg har veldig lyst på en terrasse/hage om sommeren og bading/sole seg/leke utenfor, Men tror ikke vi vil få råd til mer enn blokk leilighet.. og da tenker jeg nærhet til det meste er greit sånn at vi kan gå og evt slippe å ha bil vist det blir for dyrt med leilighet. Er alene med dem. Så kan jo spare en del på å kvitte oss med bilen. Anonymkode: edda9...4fc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan finner man ut om skolene er bra? Det er jo litt likt alle plasser. feks mobbing kan skje overalt. å det å finne ut av best trivsel/resultater varierer veldig. husker jeg selv som barn byttet skole, på den nye skolen ble jeg mobbet men det var en god skole for alle andre, jeg byttet tilbake til gamle skolen og der var det annet miljø og alle var grei mot hverandre. de to stedene jeg står mellom så er det: plass 1: 1 skole i gåavstand men finnes en annen 5 min kjøring unna. gåavstand butikk må ta buss/kjøre til senter, turområde, barnefamilier, må kjøre/buss til aktiviteter, plassen består av både blokk leiligheter og mye rekkehus. plass 2: 5 barneskoler i gåavstand omtrent/2 min kjøring. Gåavstand til butikk, senter, turområde, lett å komme seg til og fra sentrum. består for det meste av blokk leiligheter, er nok mange barnefamilier der også, kort vei til aktiviteter, kort vei til det meste å ikke avhengig av bil. det er vanskelig og vite hvordan skolene er nå til dags, da barna ikke har startet på skole enda. Anonymkode: edda9...4fc I Oslo er det absolutt ikke likt over alt! Ta en titt på resultatene på nasjonale prøver. Anonymkode: 922f5...82f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå